Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:610219
 
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Nevar noliegt psiholoģijas sasniegumus reklāmas jomā. Lielās firmas konsultējas ar psihologiem. Jau kopš pagājušā gadsimta sešdesmitajiem gadiem reklāmas aģentūras panākumus gūst, ja pareizi pielieto pētījumus masu psihoanalīzes jomā. Reklāmas speciālisti joprojām ķeras pie psihoanalīzes cerībā atrast vēl efektīvāku līdzekli realizētu savus produktus – lai tās ir preces, pakalpojumi vai kandidāti Saeimas vēlēšanās.
Reklāmas ietekme var būt uz cilvēka psihiskajiem procesiem un īpašībām:
uzmanību,
atmiņu,
uztveri,
asociācijām,
jūtu izraisīšanu.
Bez ietekmes uz saprātu, t. i., bez sapratnes, reklāmas līdzeklis nespēs piesaistīt uzmanību. Bez sapratnes nav iespējams panākt iegaumēšanu, izraisīt asociācijas, un pēc tam, iedarbojoties uz zemapziņu, iedarboties uz gribu.
Uzmanība ir apziņas virzība uz noteiktu priekšmetu. Uzmanību iedala tīšā un netīšā. Netīšā uzmanība ir pārejoša, jo nav saistīta ar cilvēka apzinīgu nodomu. Ar tīšo uzmanību cilvēks izvirza sev apzinātu mērķi – pievērst uzmanību kādai noteiktai precei. Reklāmas uzdevums ir pārvērst netīšo uzmanību tīšajā. G. Gosids ir teicis: “Ļaudis nelasa reklāmas sludinājums kā tādus. Viņi lasa to, kas viņus interesē, un dažreiz tie ir reklāmas sludinājumi.” Visvairāk cilvēku interesē viņš pats. Tāpēc reklāmas mērķis ir pierādīt patērētājam, ka viņam tiek piedāvāts tieši tas produkts, ar ko būtu iespējams veiksmīgi risināt savas sadzīves problēmas.
Uztvere ir sarežģīts process, kura rezultātā cilvēks izprot un pazīst noteiktu priekšmetu vai parādību. Parasti priekšmeta uztveri atvieglo, reklamējamo objektu īpaši izceļot, izveidojot īpašu fonu vai apgaismojumu, izkārtojot reklāmas tekstus. Lielāka interese radīsies, ja informācijas uztveršana izraisa pozitīvas emocijas. Tādēļ reklāma mēdz būt pat pārspīlēti jautra un žilbinoša. Jāpiebilst, ka labā garastāvoklī cilvēki labprātāk tērē naudu.
Atmiņa ir agrāk uztvertā iegaumēšana, paturēšana un vēlāk tā pazīšana. Iegaumēšana, tāpat kā uzmanība, var būt nepatvaļīga un patvaļīga.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1131634
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties