Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,87 (18%)
Cena ar atlaidi*:
17,61
Pirkt
Identifikators:130754
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2003.g. - 2012.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  ANOTĀCIJA    2
  ANNOTATION    3
  IEVADS    5
1.  PIRCĒJU RĪCĪBAS TEORĒTISKIE ASPEKTI    8
1.1.  Pircēju rīcības izpratne    8
1.2.  Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process un tā posmi    14
1.3.  Pircēju rīcības modelis    19
1.4.  Pircēju rīcību ietekmējošie faktori    20
1.4.1.  Ārējās vides faktori    21
1.4.2.  Kultūras faktori    23
1.4.3.  Sociālie faktori    25
1.4.4.  Personiskie faktori    27
1.4.5.  Psiholoģiskie faktori    30
2.  LATVIJAS UN NORVĒĢIJAS PĀRTIKAS PRODUKTU TIRGUS RAKSTUROJUMS    33
2.1.  Latvijas pārtikas produktu tirgus īpatnības    33
2.2.  Norvēģijas pārtikas produktu tirgus īpatnības    47
3.  LATVIJAS UN NORVĒĢIJAS IEDZĪVOTĀJU APTAUJA PAR RĪCĪBU PĀRTIKAS PRODUKTU TIRGŪ    59
3.1.  Pētījuma metodoloģijas pamatojums    59
3.2.  Aptaujas rezultāti un to analīze    60
  REZULTĀTI    85
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    86
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    92
  PIELIKUMS    97
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izstrādājot bakalaura darbu, darba autore secināja:
1. Pircēji iepērkoties, vadās pēc tādiem pirkšanas motīviem kā fiziskajiem un psiholoģiskajiem, racionālajiem un emocionālajiem, preču un patronāžas motīviem. Maz pirkumu tiek veikti, balsoties tikai uz vienu pirkšanas motīvu;
2. Tāpat kā jebkurā produktu/pakalpojumu tirgū arī pārtikas produktu tirgū pircējs vadās pēc pircēju lēmuma pieņemšanas pieciem posmiem – vajadzības apzināšanās, informācijas meklēšana, alternatīvu vērtējums, pirkšanas lēmums un pēcpirkuma uzvedības;
3. Pēcpirkuma uzvedība ir viens no būtiskākajiem pircēju lēmuma pieņemšanas pieciem posmiem, jo pēcpirkuma uzvedība ietver produkta lietošanas rezultātā gaidīto rezultātu un reāli saņemto rezultātu salīdzināšanu. Ja produkta darbība neatbilst gaidītajam, klients ir vīlies; ja tā atbilst gaidītajam, klients ir apmierināts; ja tā pārsniedz gaidīto, klients ir iepriecināts. Apmierinātība ietekmē turpmāko pircēju rīcību. Apmierinātības gadījumā pircējs atkārtos pirkumu vai pastāstīs citiem potenciālajiem pircējiem par gūto gandarījumu no pirkuma un vajadzības apmierināšanu;
4. Pircēja rīcību un uzvedību ietekmē dažādi faktori – kultūras, sociālie, personīgie, psiholoģiskie un ārējās vides. Tie arī nosaka, kāds pirkšanas uzvedības modelis būs noteicošais konkrētās preces vai pakalpojuma iegādē;
5. Iekšzemes kopprodukta izaugsme 2011.gadā Norvēģijā sasniedza 49087,18 LVL uz vienu iedzīvotāju, turpretī Latvijā tikai 6823,47 LVL uz vienu iedzīvotāju;
6. Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu produktu grupā cenu līmenis Latvijā ir 12% zem vidējā Eiropas valstu vidējā rādītāja, savukārt Norvēģijas rādītājs ir 64% virs Eiropas valstu vidējā rādītāja;
7. Latvijas un Norvēģijas patērētāju ienākumi būtiski atšķiras. 94% Latvijas pircēju ikmēneša ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir līdz 1000 EUR, turpretim 80% Norvēģijas pircēju ikmēneša ienākumi uz vienu ģimenes locekli pārsvarā sniedzas virs 2500 EUR;
8. Visbiežāk abu valstu pircēji pārtiku mēdz iegādāties vidēji trīs reizes nedēļā;
9. 97% Latvijas pircēju vidēji vienā pārtikas veikala apmeklējuma reizē mēdz atstāt no 10 līdz 50 EUR. Savukārt 92% Norvēģijas pircēju vienā pārtikas veikala apmeklējuma reizē atstāj lielāku naudas summu no 10 līdz aptuveni 100 EUR;
10. Gan Latvijas (73%), gan Norvēģijas (91%) pircēji pārtiku iegādāties izvēlas lielveikalos nevis tirgos vai privātajos pārtikas veikalos;
11. Norvēģijas pircējam augstās vietējā tirgus pārtikas cenas šķiet pieņemamā līmenī, turpretim Latvijas pircējam, salīdzinot ar Norvēģijas pārtikas cenu līmeni, relatīvi zemās Latvijas pārtikas cenas šķiet pārāk augstas.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −32,00 €
Materiālu komplekts Nr. 1329018
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pircēju rīcību ietekmējošo faktoru salīdzinošā analīze Latvijas un Norvēģijas pārtikas produktu tirgū”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/130754

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties