Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,58 (12%)
Cena ar atlaidi*:
18,90
Pirkt
Identifikators:768052
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.03.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 38 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Tūrisma produkts, cena un tās ietekmējošo faktoru analīze    11
1.1.  Cenas definīcija un tūrisma produkta būtība    11
1.2.  Cenu veidošanas iekšējie ietekmējošie faktori    17
1.3.  Cenas un pieprasījuma elastības noteikšana    22
1.4.  Valsts cenu regulācija un to veidošanas ārējie ietekmējošie faktori    26
2.  Cenu politikas mērķi, metodes, stratēģija un taktika    31
2.1.  Cenu veidošanas mērķu un metožu analīze    31
2.2.  Cenu veidošanas stratēģijas    43
2.3.  Taktiskas cenu politikas pasākumi    47
2.3.1.  Cenu diferencēšana un atlaides    47
2.3.2.  Maksājumu noteikumi starpniekiem un klientiem    50
3.  Cenu politikas realizēšana Latvijas tūrisma uzņēmumos    54
4.  Latvijas tūrisma attīstības tendences un prognozes    75
4.1.  Latvijas tūrisma nozares nozīmīgums un attīstības priekšnoteikumi    75
4.2.  Latvijas izredzes ienākošajā un izejošajā tūrismā    80
4.3.  Tūrisma un atpūtas industrija Jūrmalā    86
4.3.1.  Tūrisma attīstības tendences Jūrmalā    87
4.3.2.  Jūrmalas viesnīcu piedāvāto pakalpojumu cenu analīze    89
  Secinājumi un priekšlikumi    93
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    101
  Pielikumi    103
Darba fragmentsAizvērt

TŪRISMA PRODUKTS, CENA UN TĀS IETEKMĒJOŠO FAKTORU ANALĪZE

Cenu veidošanas metodes, stratēģijas un taktika ir līdzīgas kā tirdzniecības, tā arī tūrisma uzņēmumos, taču ir savas atšķirības, kuras nosaka specifiskie tūrisma produkti, tamdēļ, pēc autores domām, pirmām kārtām jāsniedz darbā tūrisma produkta specifisko īpatnību raksturojums, pirms tam noformulējot arī cenas būtību un funkcijas.
Cenu politikā vienmēr risināmas trīs problēmas, proti, kā noteikt sākotnējo cenu, kā to modificēt pēc zināma laika, kā reaģēt, ja konkurents maina precei cenu. Pirms tiek izstrādāta cenu veidošanas stratēģija, uzņēmumam jāanalizē visi faktori, kas varētu ietekmēt lēmumu. No uzņēmējdarbības viedokļa cenas nosaka balstoties uz produkcijas pašizmaksu, izmaksām un peļņas pieskaitījuma likmi, taču ievadā autore atrunāja, ka darbā vairāk tiks pievērsta uzmanība tādiem faktoriem kā tirgvedības mērķi, likumdošana un valsts politika, pieprasījuma elastīgums. Katram autoram ir savi ieskati par primārajiem un pakārtotajiem faktoriem, kas būtu jāanalizē uzņēmumam. Kā galvenie ietekmējošie faktori tiek minēti patērētāji, valsts, starpnieki, konkurenti, pieprasījums, izmaksas.
Īpaša uzmanība šajā nodaļā tiek pievērsta cenu elastīguma teorijai, jo, pēc autores domām, tā ir īpaši svarīga ikvienam, kas strādā uzņēmuma produktu cenu noteikšanā. Ir grūti aprēķināt to, kādu produkta vai pakalpojuma pieprasījumu uzņēmums var prognozēt pie dažādām cenām, daudzi tam nevelta vajadzīgo uzmanību, taču šodien profesionālākās firmas iztērē daudz laika, lai precīzāk noteiktu, kādu iespaidu izmaiņas produkta cenā atstās uz pieprasījumu.

1.1. Cenas definīcija un tūrisma produkta būtība

Ekonomiskajā literatūrā cenai un cenu politikai tiek dotas daudzas dažādas definīcijas. Angļu autors Filips Kotlers cenu raksturo: „kā naudas daudzumu, ko maksā par preci, vai plašāk, tā ir vērtību summa, ko patērētājs atdod vai apmaina atlīdzības veidā par iespēju iegūt produktu vai saņemt pakalpojumu. Cena – tas ir viss mums apkārt” [32,406].
Latviešu autori Valērijs Praude un Jakovs Beļčikovs dod sekojošu cenas definīciju: ”Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu”[19,373].

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/768052

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties