Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,36 (18%)
Cena ar atlaidi*:
1,63
Pirkt
Identifikators:164731
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga pētnieki var izvēlēties, apsverot dažādus pētījuma līdzekļus, iegūstos primāros datus: aptaujas, psiholoģiskās izpētes metodes, mehāniskās ierīces, kā arī kvalitatīvus mērījumus. Anketa ietver jautājumu kopumu, kas tiek prezentēts respondentiem. Tā kā anketa ir elastīga, anketa ir visbiežāk izplatītais līdzeklis primāro datu savākšanai. Anketas ir rūpīgi jāizveido, jāpārbauda un jāpilnveido, pirms tās tiek īstenotas darbā ar plaša mēroga auditoriju. Anketas var ietvert atvērtus un slēgtus jautājumus. Slēgti jautājumi ietver visas iespējamās atbildes, tādējādi tos ir iespējams vienkārši interpretēt un datus atspoguļot tabulās. Atvērti jautājumi dod iespēju respondentiem atbildēt ar saviem vārdiem. Tie ir īpaši lietderīgi pētījumos, kuros pētnieki meklē atziņas par to, ko cilvēki domā, nevis vēlas izskaitīt, cik lielam skaitam cilvēku ir konkrētas domas par kādu lietu. Psiholoģiskās metodes, piemēram, jautājumu attīstošās tehnikas, padziļinātās intervijas un Roršaha testi var palīdzēt noteikt pircēj patiesākos uzskatus un emocijas. Mehāniskās metodes mārketinga pētījumos tiek izmantotas bieži. Piemēram, galvanometri mēra interesi vai emocijas, ko rada konkrētas reklāmas vai attēla aplūkošana, audiometri, kas ir piesaistīti konkrētam televizoram, reģistrē, kad televizors ir ieslēgts un kura programma tiek vērota u.c. Daži speciālisti dod priekšroku kvalitatīvām metodēm, nosakot patērētāju viedokli, jo patērētāju darbības ne vienmēr atbilst to atbildēm uz aptaujas jautājumiem.4
Pēc tam, kad ir pieņemts lēmums par pētījuma pieeju un līdzekļiem, mārketinga pētniekam ir jāizveido izlases veidošanas plāns, balstoties uz trim likumiem: kas ir jāaptaujā?; cik daudz cilvēku ir jāaptaujā? un kā ir jāizvēlas respondenti? Ja ir izveidots izlases noteikšanas plāns, mārketinga pētniekiem ir jāpieņem lēmums, kā kontaktēties ar subjektiem. Izvēles iespējas ietver pastu, telefonu, personiskas vai tiešsaistes intervijas.5

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/164731

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties