Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:209665
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.04.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2009.g. - 2011.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    3
  Noteicošie vārdi    6
  Ievads    7
1.  Motivācijas būtība un tās nozīme uzņēmuma pārdošanas efektivitātes paaugstināšanā    10
1.1.  Motivācijas būtība    10
1.2.  Motivācijas teorijas    13
1.3.  Motivācijas metodes un pārdošanas efektivitātes paaugstināšanas veidi    28
1.4.  Motivācijas loma pārdošanas efektivitātes paaugstināšanā    33
1.5.  1.nodaļas secinājumi    36
2.  Latvijas vairumtirdzniecības tirgus ietekme uz uzņēmuma „X” saimniecisko darbību    37
2.1.  Vairumtirdzniecības uzņēmuma raksturojums    37
2.2.  Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecības situācija Latvijā    41
2.4.  Alkoholisko/ bezalkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības situācija Latvijā    44
2.4.  2.nodaļas secinājumi    46
3.  Personāla motivācijas sistēmas analīze vairumtirdzniecības uzņēmumā „X”    48
3.1.  Vairumtirdzniecības uzņēmuma tirdzniecības aģentu darba īpatnības    48
3.2.  Personāla motivācijas prakse, tās izpēte uzņēmumā    51
3.3.  Tirdzniecības aģentu darba izpilde    58
3.4.  3.nodaļas secinājumi    62
4.  Priekšlikumi tirdzniecības aģentu motivācijas sistēmas attīstībai    63
4.1.  Priekšlikumi tirdzniecības aģentu motivācijas sistēmas pilnveidošanai    64
4.2.  Motivācijas sistēmas ietekme uz pārdošanas efektivitāti    68
4.2.  4.nodaļas secinājumi    72
  Nobeigums    73
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    75
  Pielikums    78
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Tirdzniecībā pēdējie pieci gadi, no 2005. – 2010.gadam, bijuši plašu pārmaiņu laiks – nozares apgrozījums te audzis, te kritis, kas pamatā bijis saistīts ar tā brīža politiskajiem un ekonomiskajiem procesiem valstī. Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā būtiski pieaugusi arī akcīzes nodokļa likme cigaretēm, un šī likme tuvākajos gados tiks vēl palielināta. Akcīzes nodokļu palielināšana tabakas izstrādājumiem izraisa nelegālo cigarešu ieplūšanu no valstīm, kas nav Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis (Krievija, Baltkrievija), ar kurām Latvijai ir kopīgas robežas un kurās akcīzes nodoklis un cenas tabakas izstrādājumiem ir daudz zemākas. Ir palielinājusies arī nemuitoto cigarešu aprite Latvijā. Alkoholisko dzērienu nozare arī 2011. gadā turpina lejupslīdi, kas vērojama kopš 2010. gada sākuma. Realizācijas apjomu kritums saglabājas vidēji tāds pats kā 2010. gada 1.ceturksnī – mīnus 30.1%, salīdzinot ar 2008.gada attiecīgo periodu. Jauna tendence, kas vērojama pēdējo mēnešu laikā – patērētāji atkal atgriežas pie lētākā segmenta dzērieniem un dod priekšroku mazākiem tilpumiem.
SIA „X” ir 1995.gadā dibināts uzņēmums. SIA „X” atbilstoši to statūtiem galvenais sabiedrības darbības virziens ir tabakas izstrādājumu, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu vairumtirdzniecība. Tabakas, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības uzņēmuma SIA „X” apgrozījums no 2007. gada līdz 2010. gadam ir samazinājies par 25%, attiecīgi no 72627,665 tūkst. Ls 2007. gadā līdz 54635,281 tūkst. Ls 2010. gadā. Uzņēmumā strādā 68 darbinieki, no kuriem 11 sastāda uzņēmuma administrāciju un 57 pamatdarbinieki.
Tirdzniecības aģenti ievēro uzņēmuma darbības organizatorisko struktūru jeb tirdzniecības sadalījumu pa teritorijām. Tas nozīmē, ka katram tirdzniecības aģentam tiek noteikta sava darbības teritorija, t.i., reģions, pilsēta vai rajons. Aģents ir atbildīgs par konkrētā teritorijā esošo klientu apgādi ar visu uzņēmuma produktu sortimentu. SIA "X" darbinieku algas sastāda fiksētā summa, kas ir 200 Ls un piemaksas no pārdoto preču apjoma summas latos, bet šis procents ir salīdzinoši zems, lai aģents varētu nopelnīt adekvātu atlīdzību par padarīto darbu, var teikt, ka darbinieki nevēlas veikt vairāk darba, jo atlīdzība par jau padarīto ir zema. Uzņēmumā SIA "X" motivācijas pasākumiem netiek pievērsta liela uzmanība, jo, iespējams, netiek izvērtēta tās nepieciešamība, kā arī iespējamie tās rezultāti, par to liecina esošā motivācijas sistēma, kas paredz aģentiem piemaksas vidēji par 1.34% no pārdoto preču apjoma summas latos.
Apkopojot anketēšanas rezultātus, var secināt, ka aģentiem svarīgākais ir adekvāts atalgojums par padarīto darbu, piemaksu palielināšana, kā arī sociālās garantijas un apdrošināšana, kas palielinātu darbinieka ienākumus un samazinātu izmaksas par personas ārstēšanās pakalpojumiem. Darbiniekiem ir nepieciešams ne tikai apzināties, ka viņi spēs nopelnīt vairāk, bet arī to, ka veicot ik mēnesi savus pienākumus maksimāli labi un periodiski palielinot savus pārdošanas apjomus, tiks atzinīgi novērtēti. Uzņēmumam būtu nepieciešams ieviest prēmiju sistēmu labākajiem aģentiem par konkrēti padarīto darbu.
Darbā izvirzītā hipotēze: motivācijas sistēmas uzlabošana paaugstinās pārdošanas efektivitāti par 5%, ir pierādījusies, jo darbiniekiem ir radusies iespēja palielināt savu ikmēneša atalgojumu, tāpēc aģenti ir bijuši īpaši aktīvi un ne tikai realizējuši plānoto preču apjomu, bet arī palielinājuši to, rezultātā uzņēmējam ir izdevīgi veicināt aģentu darbu ar koeficienta izmaiņām un prēmiju ieviešanu, jo pieaug uzņēmuma pārdošanas efektivitāte.
Bakalaura darba uzdevumi ir izpildīti, un pētījuma mērķis – izstrādāt priekšlikumus tirdzniecības aģentu motivācijas paaugstināšanai, lai palielinātu pārdošanas efektivitāti – ir sasniegts.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −35,23 €
Materiālu komplekts Nr. 1320525
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Personāla motivācijas ietekme uz pārdošanas efektivitāti vairumtirdzniecības uzņēmumā "X"”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/209665

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties