Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
2,41 (17%)
Cena ar atlaidi*:
11,79
Pirkt
Identifikators:724814
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 21 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Teorētiskā daļa    6
1.1.  Mākslas jēdziens    6
1.1.1.  Mākslas definēšanas iespējamība    6
1.1.2.  Filozofa Vitgenšteina teorija mākslas jēdziena definēšanai    9
1.1.3.  Mākslas darba nozīmes identificēšana pēc Artūra Kolemana Danto teorijas    12
1.1.4.  Tehniskās pavairošanas nozīme mākslā    14
1.2.  Attiecības starp fotografiju un glēzniecību    16
1.2.1.  Fotogrāfijas nozīme mūsdienu mākslā    16
1.2.2.  Fotogrāfijas saistība ar citiem mākslas veidiem    19
1.2.3.  Savstarpējo attiecību vēsture glezniecībā un fotogrāfijā    20
1.2.5.  Fotogrāfijas kā mākslas veida specifika    26
1.2.6.  Olgas Sviblovas uzskats par fotogrāfijas kā mediju resursu specifiku    32
2.  Praktiskā daļa    35
2.1.  Praktiskā darba idejas izstrāde un risinājums    35
  Secinājumi    38
  Literatūras saraksts    40
Darba fragmentsAizvērt

Tradicionāli estētikā jēdziens „māksla” ir saistīts ar „skaistā”, „gaumes” jēdzieniem, to nozīmi, kas tiek definēti, balstoties uz to, ko skatītājs redz mākslas objektā, tātad uz jutekliskām īpašībām. Taču modernisma laikmetā pirmo reizi tiek apšaubītas tradicionālās estētikas kategorijas, līdz ar to tiek apšaubīti, noraidīti iesakņojušies pieņēmumi par mākslas raksturu. Māksla kļūst radikāli atšķirīga, tā par savu uzdevumu vairs neuzskata attēlot, imitēt apkārtējo, redzamo pasauli, bet tiecas atklāt „augstāku” patiesību, kas tiek saprasta kā transcendentāla, pārjutekliska. Mākslas darbs tiek saistīts ar abstraktām, nejutekliskām īpašībām. Tā kā māksla bija kļuvusi tik atšķirīga, tad tas radīja visai mulsinošu situāciju, kas vai kliedza pēc skaidras definīcijas, kas „saliktu visu pa plauktiņiem”, kas ļautu identificēt, atpazīt mākslu no „nemākslas”. Likumsakarīgi, šāda veida definīcijas, kas strikti iezīmēja mākslas robežas, radās pie tam visai daudz, kas, mainoties dominējošajam mākslas stilam (piemēram, ekspresionisms, kubisms,u.c.), nomainīja viena otru, jeb cieta sakāvi. 1950-os gados filosofijā rodas ideja, ka mākslu nav iespējams definēt. Filosofi, kas attīstīja šo ideju, kas balstījās uz Vitgenšteina ģimenes līdzības metodi (Vitgenšteins, 1997:255). Vitgenšteins piedāvā metodi, kā atpazīt lietas pēc līdzības principa, nevis pēc definīcijas. Mēs atpazīstam grāmatas, lai cik dažādi tās arī neizskatītos, mēs atpazīstam suņus, neskatoties uz to, ka ir neskaitāmi daudz dažādu suņu sugu. Vitgenšteins uz mākslas vēsturi raugās kā uz milzīgu ciltskoku, kuram ir daudz dažādi atzari, kas viens ar otru tomēr ir nesaraujami saistīti. 1990-to gadu beigās mākslas filosofs Noels Kerols uzdod jautājumu, kāpēc Vitgenšteina sekotāji bija tik pārliecināti, ka nav iespējams turēties pie loģikas pamatiem, pie definīcijas attiecībā uz mākslu? (Carroll,1999: 273).
Atbilde rodama Vitgenšteina sekotāja Morisa Veica darbā „Teorijas loma estētikā”, kur viņš runā par mākslu kā par atklātu struktūru, kas ir atvērta jaunajam, mainīgajam. Jebkura definīcija nospraustu robežas mākslas jēdzienam. Tas nebūt nenozīmē, ka mākslai vienmēr būtu jābūt ekspansīvai, inovatīvai, oriģinālai, bet tai ir jābūt gatavai pieņemt jauno, citādo, tai ir jābūt atvērtai, fleksiblai. Līdz ar to konkrēta mākslas definīcija, kas noteiktu nepieciešamos priekšnosacījumus, kādai tai ir jābūt, nav iespējama. Veics uzskata, ka līdzšinējo domātāju lielākā kļūda ir tā, ka tie mākslas jēdzienu ir uztvēruši kā noslēgtu. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Fotogrāfija un glezniecība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/724814

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties