Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:290901
Vērtējums:
Publicēts: 20.03.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 56 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
Telpa vides teātrī - ārzemju un latviešu izrādēs    3
1.  Visa teātra “kolonizēšana”:    4
  Skatītāju novietojuma un viņiem atvēlētās telpas nozīme    5
  Teātra darbības mehānisma demonstrēšana    18
2.  Iestudējumi ārpus teātra ēkas    20
3.  Seno teātra formu izmantošana    32
II  Publikas līdzdalība    36
1.  Publikas līdzdalība mēģinājumos    37
2.  Skatītāju iesaistīšana izrādē - cittautu un latviešu teātra pieredze    39
  Tēzes    58
  Literatūras saraksts    60
  Annotation    63
Darba fragmentsAizvērt

Telpa vides teātrī –
ārzemju un latviešu izrādēs

R.Šehnera vides teātrim ir savi režijas, aktiertreniņu, mēģinājumu, aktierspēles paņēmieni, pieeja dramaturģijai, publikai u.c. aspekti, kā arī mijiedarbe starp tiem. Viens no būtiskākajiem elementiem ir telpas noformēšana. Šajā nodaļā par vides teātri saukti tie iestudējumi, kuros vismaz telpas izmantojums atbilst vai līdzinās vides teātra pieejai.
Vides teātrī lietots tiek ne tikai teātrim atvēlētais spēles laukums- skatuve. Dažādus iestudējumus nevis piemēro vienai neitrālai skatuvei, bet

o visai teātra ēkai,
o vai tiek atrasta vieta izrādēm citā vidē ārpus teātra celtnes- citā ēkā vai zem klajas debess.

Arī šādi var interpretēt zināmo V.Šekspīra teicienu par visu pasauli kā teātri.
Te jārunā nevis par scenogrāfiju un scenogrāfu, bet vides noformēšanu un “vidistu” (vai telpogrāfu), jo scenogrāfija ir saistīta ar skatuvi. Dažkārt teātra spēlēšanai izvēlētā vieta (teātrī vai ārpus tā) var būt tik piemērota, ka tajā speciāli noformēt gandrīz neko nevajag. Tas var mainīt arī turpmāko vides esamības veidu publikas priekšstatos, t.i., neteatrālā vieta, kurā spēlēta izrāde, pēc tam skatītāju apziņā, iespējams, saistīsies jau ar šo uzvedumu.
Var zust jēga kādas konkrētas vides izvēlei, ja tā tiek mainīta līdz nepazīšanai.
Vides teātris vienotā mākslas tēlā var integrēt ne tikai režiju, aktierspēli, kostīmus utt., bet arī skatītājiem atvēlēto telpu un laiku.
Ir dažādi veidi, kā likt skatītājam domāt par izrādi pirms tās sākšanās, starpbrīdī un beigās:

- Izrādes nosaukums, programmiņa, reklāma u.tml. informācija.
- Nelietojot priekškaru, kad nekas netiek spēlēts.
- Vides teātris te pievieno savus līdzekļus: teātra ēkas “kolonizēšanu” ar scenogrāfijas elementiem, aktieriem u.c.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Vides teātris: teorija un prakse”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/290901

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties