Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,56 (11%)
Cena ar atlaidi*:
12,64
Pirkt
Identifikators:793221
Vērtējums:
Publicēts: 28.04.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 29 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
1.  LITERATŪRAS APSKATS    8
1.1.  Farmaceitiskā aprūpe    8
1.2.  Farmaceitisko aprūpi ietekmējošie faktori    9
1.3.  Farmaceitiskās prakses filozofija    11
1.3.1.  Sociālo vajadzību apmierināšana    12
1.3.2.  Specifisku pienākumu veikšana    12
1.3.3.  Uz pacientu vērsta pieeja    13
1.3.4.  „Rūpes” par klientu un terapeitisko attiecību uzturēšana    13
1.4.  Farmaceitiskās aprūpes standarts Latvijā, Lielbritānijā un Nīderlandē    14
1.4.1.  Farmaceitiskās aprūpes standarts Lielbritānijā    14
1.4.1.  Farmaceitiskās aprūpes standarts Latvijā    15
1.4.2.  Farmaceitiskās aprūpes standarts Nīderlandē    16
1.5.  Hronometrēšana    17
1.5.1.  Hronometrēšanas/ laika-darbības analīzes izvērtējums    19
1.5.2.  Hronometrēšanas piemēri    19
1.6.  Citas metodes darba veiktspējas uzlabošanai    21
1.6.1.  Metodes, kā tiek noteikta farmacietu produktivitāte    22
1.7.  Vispārīgas klientu apkalpošanas vadlīnijas    23
2.  MATERIĀLI UN METODES    24
3.  REZULTĀTI    26
3.1.  Datu analīze par atsevišķu gadījumu hronometrēšanu    26
3.1.1.  Gadījumu biežums J01 un R01 aptiekās    26
3.1.2.  Gadījumu sadalījums dienā atkarībā no patērētā laika J01 un R01    27
3.1.3.  Vidējais patērētais laiks J01 un R01 biežākajam un retākajam gadījumam    28
3.1.4.  Darbību sadalījums pēc laika gadījumā, kad ir parasts pirkums J01 un R01    29
3.1.5  Darbību sadalījums pēc laika gadījumā, kad ir parastā recepte J01 un R01    30
3.1.6.  Darbību sadalījums gadījumā, kad ir kompensējamā recepte J01 un R01    31
3.1.7.  Darbību sadalījums atkarībā no laika gadījumā, kad ir ekstemporālā recepte R01    32
3.2.  Datu analīze par pilnas dienas hronometrēšanu    33
3.2.1.  Vidējās, maksimālās un minimālās hornometrēšanas gadījumu vērtības    33
3.2.2.  Vidējais patērētais laiks, ja pirkums sastāv tikai no viena veida gadījuma    34
3.2.3.  Vidējais gadījumu biežums J01 un R01    35
3.2.4.  Aptieku apgrozījums atkarībā no patērētā laika    36
3.3.  Datu salīdzinājums starp J01 un R01 pilnas dienas hronometrēšanas dienās    37
3.3.1.  Gadījumu biežums    37
3.3.2.  Vidējais pirkums J01 un R01 aptiekā    38
3.3.3.  Iegādāto produktu skaits vienā pirkuma reizē J01 un R01 aptiekā    39
3.3.4.  Darbību sadalījums vidēji pēc laika salīdzinot J01 un R01    40
3.3.5.  Darbību sadalījums pēc kopējā laika veltīta katrai darbībai J01 un R01 aptiekās    41
3.3.6.  Vidējais klientu vecums J01 un R01 aptiekās    42
3.3.7.  Konsultāciju ilgums atkarībā no klienta vecuma    43
  DISKUSIJA    44
  SECINĀJUMI    44
  PATEICĪBA    46
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    49
  Pielikumi    52
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Latvijā šobrīd aktīvi tiek risināts jautājums par kvalitatītīvas farmaceitiskās aprūpes īstenošanu, iztrādājot standartus un attīstot e-veselības sistēmu.
2. Citviet pasaulē (piemēram, Lielbritānijā), tiek veikti uzlabojumi farmaceitiskās aprūpes standartos ar mērķi izskaust sabiedrības uzskatu, ka aptiekā nav iespējams saņemt pilnvērtīgu primārās veselības aprūpi.
3. Reti tiek izmantotas atbilstošas produktivitāti novērtējošas analīzes un pētījumi darba veiktspējas uzlabošanai.
4. Kopumā dienā, esot zālē un apkalpojot klientus, visvairāk laika farmaceitam aizņem klientu konsultēšana, kas aizņem 43% no visām veiktajām darbībām zālē ar klientu. (kopā dienā 3h 52 min (J01), 7h 56 min (R01)).
5. Vidējais informācijas sniegšanas ilgums par zālēm un medicīniskām ierīcēm ir 1 minūte 27 sekundes (J01 – 1 minūte 9 sekundes, R01 – 1 minūte 40 sekundes).
5. Vidējais klientu apkalpošanas ilgums ir 2 minūtes un 45 sekundes.
6. Kopumā dienā, esot zālē un apokalpojot klientus, vismazāk laika farmaceitam aizņem asinsspiediena vai holesterīna līmeņa mērīšana, kas sastāda 4% no visām veiktajām darbībām zālē (J01- 23 minūtes dienā, R01 – 49 minūtes dienā) .
7. Vidējais ainsspiediena vai holesterīna līmeņa mērīšanas laiks 3 minūtes 27 sekundes (J01 - 3 minūtes 18 sekundes, R01 - 3 minūtes 32 sekundes).
6. Visbiežāk individuālajās aptiekās tiek veikti parastie bezrecepšu pirkumi, kopumā 61% no visiem novērotajiem gadījumiem.
7. Visretāk individuālajās aptiekās tiek veikti dermokosmētikas pirkumi, kopumā 1% no visiem novērotajiem gadījumiem.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Aptiekas klientu apkalpošanai veltītā laika hronometrēšana individuālajās aptiekās”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/793221

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties