Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Apģērbu veikalu "Siluets" un "Meta" sociālo mediju mārke...-
Apģērbu veikalu "Siluets" un "Meta" sociālo mediju mārketinga komunikācija
Diplomdarbs100 Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība, Žurnālistika
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 6 | |
1. | Mārketings | 8 |
1.1. | Mārketinga komunikācija | 9 |
1.2. | Mārketinga komunikācijas stratēģija | 12 |
2. | Sociālie mediji | 15 |
2.1. | Mārketinga komunikācija sociālajos medijos | 15 |
2.3. | Sociālie tīkli Facebook un Instagram kā mārketinga komunikācijas instruments | 19 |
3. | Metodoloģija | 24 |
3.1. | Kvalitatīvā kontentanalīze | 24 |
3.2. | Intervija | 25 |
3.3. | Aptauja | 27 |
3.4. | Pētījuma dizains | 28 |
4. | Empīriskā daļa | 29 |
4.1. | Sociālo mediju izmantošanas paradumi Latvijā | 29 |
4.2. | Apģērbu veikalu „Siluets” un „Meta” sociālo mediju satura analīze | 30 |
4.2.1. | Komunikācija sociālajā tīklā Facebook | 31 |
4.2.2. | Komunikācija sociālajā tīklā Instagram | 39 |
4.2.3. | „Siluets” un „Meta” sociālo tīklu komunikācijas kopsavilkums | 41 |
4.3. | Intervijas analīze | 45 |
4.4. | Aptaujas rezultātu analīze | 48 |
4.5. | Priekšlikumi apģērbu veikaliem veidojot mārketinga komunikāciju sociālajos medijos | 54 |
SECINĀJUMI | 56 | |
IZMANTOTOTĀS LITERATŪRAS SARASTS | 60 | |
PIELIKUMI | 63 |
SECINĀJUMI
Bakalaura darbā apskatītā teorija par mārketinga komunikāciju un mārketinga komunikāciju sociālajos medijos deva dziļāku priekšstatu par to kā uzņēmumiem ir jāveido komunikācija sociālajos medijos. Galvenais ir jānoskaidro mērķauditorija un tās vajadzības, pēc tam noteikt uzņēmuma mērķus, ko tas vēlas sasniegt ar komunikāciju.
Veidojot mārketinga komunikācijas stratēģiju ir svarīgi izpētīt un izprast mārketinga komunikācijas kompleksu, kas sevī iekļauj produktu, cenu, virzīšanu tirgū un vietu, kur produkts vai pakalpojums tiks pārdots.
Sociālie mediji sniedz uzņēmumiem vairākas priekšrocības komunikācijā ar auditoriju, lai veidotu komunikāciju uzņēmumiem sākumā ir jāiepazīstas ar katra sociālā medija priekšrocībām un trūkumiem, lai varētu tos izmantot pilnvērtīgi, kā arī saprast, kurš no sociālā medija veidiem sasniegs izvēlēto mērķauditoriju.
Bakalaura darbā tika izpildīti visi iepriekš izvirzītie uzdevumi:
Izpētīta akadēmiskā literatūra par mārketingu, mārketinga komunikāciju un literatūra par sociālajiem medijiem kā mārketinga instrumentu teorētisko bāzi. Izpētīta sociālo mediju aktualitātāte pasaulē un Latvijā. Izmantojot kontentanalīzi, analizēti un novērtēti Latvijas apģērba veikalu „Siluets” un „Meta” uzņēmumu lapas sociālajos tīklos Facebook un Instagram. Veiktas interviju ar apģērbu veikalu „Siluets” un „Meta” sociālo tīklu mārketinga komunikācijas uzturētājiem. Veikta anketēšanu un noskaidrots respondentu viedoklis par to kādai ir jābūt apģērbu veikalu komunikācijai sociālajos tīklos. Kā arī sniegti priekšlikumi sociālo mediju mārketinga komunikācijas pielietojumam apģērbu veikalu uzņēmumos.
Bakalaura darbā tika izvirzīti trīs pētnieciskie jautājumi: Vai uzņēmumiem ir svarīga un nepieciešama mārketinga komunikācija sociālajos medijos? Kādā ir apģērbu veikalu komunikācija sociālajos medijos? Kādas ir sociālo tīklu lietotāju vēlmes attiecībā uz apģērbu veikalu komunikāciju?…
Mūsdienās arvien straujāk ir sākusi pieaugt sociālo mediju izmantošana mārketingā. Reti var sastapt uzņēmumu, kuram nebūtu sava personalizētā profila kādā no sociālajiem medijiem. Sociālie mediji ieņem lielu lomu uzņēmumu komunikācijā. Interneta vide un sociālie mediji attīstās ļoti strauji, tāpēc ir svarīgi, lai uzņēmumi būtu informēti par jaunākajām tendencēm un aktualitātēm šajā jomā. Uzņēmumi, kuri aktīvi izmanto sociālo mediju piedāvātās iespējas, pievērš uzmanību uz to, kā cilvēki sadarbojas, komunicē ar zīmolu. Sociālie mediji sniedz uzņēmumiem dažādas iespējas popularizēt sevi, veicināt atpazīstamību, komunicēt un veidot attiecības ar klientiem. Tie aptver ļoti lielu mērķauditoriju, tādējādi uzņēmumam ir salīdzinoši viegli un ērti nogādāt vēstījumu saviem esošajiem, kā arī potenciālajiem klientiem. Aplūkojot statistikas datus par sociālo mediju izmantošanu, 2019. gadā sociālo mediju patēriņš ir pieaudzis un pie populārākajiem sociālajiem medijiem ir iekļauti platforma Facebook, kuru aktīvi izmanto 2271 miljons pasaules iedzīvotāji, bet 2018. gadā izmantoja 2320 miljoni iedzīvotāji. Sociālo mediju Instagram regulāri izmanto 1000 miljoni pasaules iedzīvotāji. Katru gadu Latvijā ar vien vairāk pieaug regulāro interneta lietotāju (lieto vismaz reizi nedēļā) skaits. 2018. gada sākumā internetu regulāri lietoja 81,2 % iedzīvotāju, kas ir par 18,7 procentiem vairāk nekā 2010. gadā. Gada laikā šis rādītājs pieaudzis par 2,7 procentiem. Cilvēkus pievilina priekšrocības, kuras tas dod: informācijas meklēšana, ziņu pieejamība, komunikācijas iespējas, domubiedru meklēšana, pirkumu veikšana, izklaidējošs saturs un cits. Interneta lietotāji tagad paši veido tā saturu, kā rezultātā ietekmējot citu lietotāju viedokļus, asociācijas un rīcību. Sociālo mediju mārketinga komunikācijas analīzei tika izvēlēti sociālie mediji Facebook un Instagram, jo šajos portālos norisinās apģērbu veikalu „Siluets” un „Meta” komunikācija. Sociālajos medijos Draugiem.lv un Twitter komunikācija nepastāv vai ir pārtraukta.
-
Apģērbu veikalu "Siluets" un "Meta" sociālo mediju mārketinga komunikācija
Diplomdarbs100 Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība, Žurnālistika
- Kā apģērbu veikalu skatlogu iekārtojums ietekmē pircējus
- Mediju attiecību analīze, mediju komunikācija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas mediju auditorijas un saistītās reklāmas attīstības tendences
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts! -
Eiropas parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu ietekme uz mediju dienaskārtību
Diplomdarbs augstskolai70
-
Interneta veikalu attīstības tendences Latvijā
Diplomdarbs augstskolai105
-
T/c "i" apģērbu veikala "A" reklāmas veida izvēle
Diplomdarbs augstskolai61
-
Uzņēmuma tirgzinības stratēģijas izveide IK "Meta"
Diplomdarbs augstskolai53