Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:422628
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000.g. - 2009.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
  Definīcijas    8
  E-komercija    9
  Interneta veikalu kā e-komercijas sastāvdaļas priekšrocības    12
  E-komercijas un e-biznesa raksturojums un savstarpējā saistība    15
  Interneta veikals    15
  Elektroniskās komercijas sistēmu, lietotāju un objektu klasifikācija    19
  Klasifikācija pēc e-komercijas sistēmas dalībniekiem    19
  E-komercijas uzņēmumu klasifikācija pēc darbības sfēras    21
  E-komercijas un interneta veikalu attīstība un tiesiskā vide    23
  Elektroniskās komercijas attīstības vēsture    23
  Elektroniskās komercijas sistēmu attīstības paaudzes    24
  Interneta veikalu, kā e-komercijas sastāvdaļas, tiesiskā vide    25
  Interneta veikalu attīstība Latvijā un to ietekmējošie faktori    30
  Ekspertu un iedzīvotāju aptaujas    40
  Ekspertu aptauja par interneta veikalu attīstības tendencēm Latvijā    40
  Latvijas iedzīvotāju aptauja    50
  Secinājumi    66
  Priekšlikumi    69
  Pielikumi    76
Darba fragmentsAizvērt

Jaunas tehnoloģijas vienmēr veicinājušas dažādu nozaru attīstību, atvieglojušas cilvēku dzīvi. Tomēr datora un vēlāk arī interneta izgudrošana padarīja vienkāršāku ļoti daudzu procesu veikšanu. Datora izgudrošana ļāva cilvēkiem daudzus procesus veikt daudz ātrāk un
vienkāršāk nekā iepriekš, galvenie ieguvumi bija iespējas veikt ātru datu apstrādi, vienlaicīgi veikt liela apjoma informācijas apstrādi, saglabāt lielu datu daudzumu, veidot datu bāzes.
Radās iespējas daudzu procesu vienkāršošanai, tika atvieglotas gan cilvēku ikdienas darbības, gan arī radās papildus iespējas attīstīties dažādām nozarēm, kā, piemēram, medicīnai, zinātnei, izglītībai un daudzām citām nozarēm. Līdz ar interneta parādīšanos papildus iespējas
radās arī preču un pakalpojumu pārdošanai – preču un pakalpojumu pārdošanai izmantojot internetu. Līdz ar to radās e-komercija jeb elektroniskā komercija. E-komercija parādījās kā jauns uzņēmējdarbības veids vai vienkārši esošās uzņēmējdarbības papildinājums, kas palīdz samazināt izmaksas, iekarot globālo tirgu, pārdot preces jebkurā diennakts laikā, palielināt klientu skaitu, palielināt apgrozījumu, veicināt uzņēmuma atpazīstamību, kā arī sniedz citas ļoti nozīmīgas priekšrocības. Ļoti daudzi uzņēmumi pievērsās e-komercijai, bet daudzi
papildināja savus parastos veikalus ar iespēju preces iegādāties arī internetā. Pēdējo gadu laikā elektroniskās komercijas nozīme ir krietni pieaugusi, to izmanto ne tikai tradicionālie uzņēmumi, bet arī uzņēmumi, kas balstās uz informāciju un zināšanām kā uzņēmuma galveno
aktīvu.(Lektauers 2008, 15. lpp.)
Latvijā populārākais e-komercijas risinājums ir interneta veikals. Lai gan Latvijā e-komercijas risinājumu izmantojošo uzņēmumu skaits nav īpaši liels, tomēr tieši pēdējo gadu
laikā tieši interneta veikalu skaits Latvijā ir nozīmīgi audzis, lai gan jāmin, ka tomēr lielākā daļa no šiem interneta veikaliem ir ar ļoti mazu apgrozījumu un vēl samērā sliktu
apkalpošanas kvalitāti. Latvijā pastāv vairākas problēmas, kas kavē interneta veikalu attīstību – Latvijas iedzīvotāju neuzticība interneta veikaliem, iedzīvotāju neuzticība norēķiniem internetā, interneta pieejamības trūkums, zemā Latvijas iedzīvotāju pirktspēja, uzņēmēju vājās
zināšanas par e-komerciju u.c., tomēr jāmin, ka tieši iedzīvotāju neuzticība interneta veikaliem pēdējā laikā ir mazinājusies, kā arī ļoti nozīmīgi ir uzlabota Latvijas interneta pieejamības infrastruktūra, tomēr vēl pašlaik šos faktorus var minēt kā e-komercijas attīstību bremzējošus faktorus. Tomēr var arī minēt pozitīvus faktorus interneta veikalu attīstībai
Latvijā – interneta pieejamības infrastruktūra pēdējo gadu laikā tiek nozīmīgi uzlabota, padarot interneta resursus regulāri pieejamus arvien lielākai daļai Latvijas iedzīvotāju, bankas piedāvā arvien plašākas iespējas norēķināties caur internetu. Saskaņā ar Eurostat datu bāzē pieejamo informāciju 2008. gadā internetu Latvijā izmantoja 63% iedzīvotāju, tādējādi gandrīz sasniedzot Eiropas Savienības vidējo līmeni, kas ir 64%, tomēr Eiropas Savienības iedzīvotāju īpatsvars, kas regulāri veic pirkumus internetā bija 25%, kamēr Latvijā tas bija tikai 9%, tas norāda uz vēl iespējamu izaugsmes potenciālu un attīstības iespējām.(LR
Ekonomikas Ministrija).…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Interneta veikalu attīstības tendences Latvijā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/422628

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties