Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:846497
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 43 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    6
1.  E-komercijas attīstības analīze    9
1.1  E-komercijas biznesa modeļi    11
1.2  E-komercijas risinājumi Latvijā    15
1.2.1  B2B modelis    15
1.2.2  B2B modeļa statistika    16
1.2.3  B2C modelis    17
1.2.4  B2C modeļa statistika    18
1.3  E-komercijas risinājumu izstrāde un uzturēšana    19
2.  E-komercijas vide Latvijā    21
2.1  Tehniskā infrastruktūra    21
2.1.1  Fiksētās telekomunikācijas    22
2.1.2  Mobilās telekomunikācijas    24
2.1.3  Universālais pakalpojums    26
2.1.4  Interneta pieslēguma pakalpojumi    27
2.1.5  Domēnu pārvaldīšana    28
2.2  Valstiskā infrastruktūra    28
2.2.1  Nacionālā programma “Informātika”    29
2.2.2  Sociāli eknomiskā programma “e-Latvija”    30
2.2.3  Koncepcija e-Pārvalde    30
2.2.4  Koncepcija par elektronisko komerciju    31
2.3  Finansu infrastruktūra    32
2.4  E-komerciju regulējošā likumdošana un standarti    32
2.4.1  Eiropas savienības tiesību akti    33
2.4.2  Elektronisko dokumentu likums    34
2.5  Nepieciešamās izmaiņas normatīvajos aktos    34
2.6  Elektronisko dokumentu un parakstu ieviešana    42
2.7  E-komercijas standarti    43
2.8  E-komercijas risinājumu attīstību bremzējošie faktori Latvijā    46
2.8.1  Ekonomiskie faktori    46
2.8.2  Speciālistu trūkums    46
2.8.3  MVU atbalsts    47
2.8.4  Internet krīze    48
3.  E-komercijas risinājumu ieviešana uzņēmumā    50
3.1  Informācija par uzņēmumu    50
3.1  Esošā situācija uzņēmumā E-komercijas jomā    52
3.1.1  E-komercijas risinājumu ieviešanas nepieciešamība    52
3.1.2  Pakalpojums “Īsziņu pakalpojumu koda abonēšana”    53
3.1.3  Pakalpojuma “Īsziņu pakalpojumu koda abonēšana” procesu optimizācija    54
3.1.4  Īsziņu koda pieslēgšanas procedūra    58
3.1.5  Pieslēgšanas procedūras optimizācija    60
3.1.6  Īsziņu koda parametru maiņas procedūra    62
3.1.7  Īsziņu koda parametru maiņas procedūras optimizācija    64
3.1.8  Procedūru izmaksu aprēķins    66
3.1.9  Investīciju atmaksāšanās novērtējuma (ROI) aprēķins    69
3.2  Korporatīvais portāls    71
Secinājumi un priekšlikumi    72
Izmantotās literatūras un avotu saraksts    75
Darba fragmentsAizvērt

Darba tēma ir “Elektroniskās komercija – tās attīstības iespējas Latvijā”.
Darba mērķis ir izvērtēt e-komercijas attīstības iespējas un izstrādāt priekšlikumus nepieciešamo e-komercijas risinājumu izstrādei uzņēmumā.
Darbā uzstādītie uzdevumi: izanalizēt e-komercijas attīstību, novērtēt e-komercijas pieredzi ārvalstīs un Latvijā, novērtēt e-komercijas vidi Latvijā un izvērtēt e-komercijas risinājumu ieviešanas iespēju uzņēmumā.
Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta e-komercijas vēsturiskā attīstība, izpētīts tās ekonomiskais saturs, izpētīta e-komercijai nepieciešamā finansu, tehniskā un valstiskā infrastruktūra Latvijā, izpētīta Latvijas likumdošana, kas nosaka e-komercijas darbību un apskatīti e-komercijas standarti un to pielietojums e-komercijas sistēmās.
Darba praktiskajā daļā ir izstrādāti priekšlikumi atsevišķu procesu optimizācijai uzņēmumā, izmantojot e-komercijas instrumentus un novērtēti ieguvumi, ko sniedz procesu optimizācija.
Noslēguma daļā izdarīti secinājumi par e-komercijas pasaules pieredzi un tās pielietošanu Latvijā, doti priekšlikumi e-komercijai labvēlīgas vides izveidei Latvijā, un kā Latvijas uzņēmējiem un valsts iestādēm optimāli ieviest e-komercijas risinājumus.
Jebkuras uzņēmēj darbības pamatā ir peļņas gūšana, tāpēc uzņēmuma uzdevums ir piedāvāt tirgū kvalitatīvas un konkurētspējīgas preces un pakalpojumus, kuru radīšanai tiek patērēts pēc iespējas mazāk līdzekļu, tāpēc uzņēmumam ir jāatrod racionāli veidi kā samazināt izmaksas.

Maģistra darba tēma ir e-komercijas attīstības iespējas Latvijā.
Darba mērķis ir izvērtēt e-komercijas attīstības iespējas un izstrādāt priekšlikumus nepieciešamo e-komercijas risinājumu izstrādei uzņēmumā.
Uzstādītie uzdevumi:
Novērtēt e-komercijas pieredzi ārvalstīs un tās attīstības iespējas Latvijā;
Novērtēt e-komercijas infrastruktūras attīstību Latvijā;
Izpētīt ar e-komerciju saistīto likumdošanu un standartus;
Izvērtēt e-komercijas risinājumus uzņēmumā un izstrādāt priekšlikumus to uzlabošanai.

Informācijas vākšanas, apstrādes, pārraides un glabāšanas tehnoloģiju straujā attīstība pēdējo gadu laikā ir būtiski mainījusi cilvēku dzīves veidu, kā rezultātā norisinās informācijas sabiedrības veidošanās process.

Informācijas sabiedrību raksturo jauna vide cilvēku savstarpējās sazināšanās, darījumu kārtošana un citas attiecības, kurās aizvien mazāku lomu spēlē darījumos vai citos projektos iesaistīto personu ģeogrāfiskā atrašanās vieta, jo daudz svarīgāka par to kļūst kvalitatīvu moderno komunikācijas tehnoloģiju pieejamība, kas nodrošina globālu sadarbību reālā laikā. Līdz ar informācijas sabiedrības attīstību parādās iespējas jaunu produktu un pakalpojumu attīstībai un sniegšanai un jau esošo produktu un pakalpojumu radīšanas efektivitātes uzlabošanai.

Informācijas un telekomunikāciju tehnoloģijas piedāvā jaunas iespējas komerciālu operāciju efektivitātes palielināšanai un samazina ar komercdarbības procedūrām saistītās izmaksas, tādejādi palielinot to tirgus dalībnieku konkurences priekšrocības, kas ir gatavi izmantot jaunās komercdarbības metodes un tehnoloģijas.

Šodien ir pilnīgi skaidrs, ka nākotnes tehnoloģiju attīstība notiks maksimāli izmantojot iespējas, ko piedāvā datortehnika. Cilvēku darbu aizvien vairāk sāks aizstāt datori, tāpat komunicēšanās uzņēmuma darbinieku starpā vairāk notiks elektroniski. Informācija kļūs par arvien lielāku vērtību. Tas, kam būs drošāka, savlaicīgāka un precīzāka informācija, atbildīs galvenajam nosacījumam, lai kļūtu par uzvarētāju konkurences cīņā.

Modernu uzņēmējdarbību raksturo aizvien pieaugošas izejmateriālu piegāžu iespējas, pieaugoša globālā konkurence un pieaugošas patērētāju vēlmes, kā rezultātā uzņēmumi visā pasaulē pārkārto savas struktūras un izvērtē savu darbību. Ar elektroniskās komercijas palīdzību tiek sagrauta tradicionālā uzņēmējdarbības radītā barjera starp uzņēmumu, tā piegādātājiem un klientiem, un šīm izmaiņām ir globāls raksturs. Elektroniskā komercija ļauj uzņēmumam daudz operatīvāk un elastīgāk darboties savā iekšienē, ciešāk sadarboties ar piegādātājiem, un būt daudz atsaucīgākam klientu prasībām un jautājumiem.

E-komercija šobrīd piedāvā unikālu iespēju straujai izaugsmei, protams šī izaugsme ir sarežģīts mehānisms, kuram būtu jāstrādā bez jebkādām kļūdām. E-komercija atļauj daudz efektīvāk integrēt procesus ārpus firmas, sadarbojoties ar citiem partneriem, tajā pašā laikā samazinot operacionālās izmaksas. Tas piešķir firmas iekšējās sistēmas darbībai tik ļoti nepieciešamo iespēju ātri pielāgoties, reaģējot uz pārmaiņām. Visas šīs priekšrocības kopā dod iespēju veidot daudz ciešākas un peļņu nesošākas attiecības ar partneriem.

Veicinot Latvijas salīdzinošo priekšrocību attīstību informācijas tehnoloģiju pakalpojumu jomā, izmantojot to radītās iespējas, ir iespējams strauji palielināt Latvijas ekonomisko izaugsmi, kurā būtisku vietu ieņemtu e-komercijas izaugsme.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties