Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
12,99
Ietaupījums:
2,08 (16%)
Cena ar atlaidi*:
10,91
Pirkt
Identifikators:660214
Vērtējums:
Publicēts: 29.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2008.g. - 2009.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    7
  SAĪSINĀJUMU UN NOSACĪTO APZĪMĒJUMU SARAKSTS    10
1.  BIZNESA PROCESA MODELĒŠANAS ASPEKTI    11
1.1.  Biznesa modeļi    11
1.2.  Biznesa modelēšanas pamatjēdzieni    12
1.3.  Datu plūsmas diagrammas    15
2.  BIZNESA PROCESA MODELĒŠANAS KONCEPTUĀLAIS APRAKSTS    18
3.  BIZNESA PROCESA MODELĒŠANAS VALODAS    23
3.1.  Modelēšanas valodu veidi    23
3.2.  Valodas sintakse un semantika    26
3.2.1.  Valodu kopējās un atšķirīgās iezīmes    27
3.2.2.  Valodu iezīmes    32
4.  PROCESU MODELĒŠANA IZMANTOJOT RĪKUS    36
4.1.  Rīku iedalījums    36
4.2.  Modelēšanas rīks GRADE    37
4.2.1.  ORG diagramma    38
4.2.2.  ER-diagramma    39
4.2.3.  DD diagramma    39
4.2.4.  BP diagramma    40
4.2.5.  Simulācija un rezultāti    42
4.3.  Modelēšanas rīks QPR ProcessGuide Xpress 8    45
4.3.1.  Procesu modelēšana    46
4.3.2.  Procesu izpilde un rezultāti    47
4.4.  Modelēšanas rīks Visual Rule 4.4    51
4.4.1.  Programmatūras izstrāde    52
4.4.2.  Programmas izpilde un rezultāti    54
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    56
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    59
  PIELIKUMI    59
  GALVOJUMS   
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Bakalaura darba tēma ir saistīta ar biznesa procesa modelēšanu. Modelēšana
biznesā pakāpeniski attīstās, iekļaujot dažādas standarta informācijas sistēmas, bez kurām
mūsdienu bizness funkcionētu lēni un neefektīvi. Piemēram, zināmā klientu pārvaldība.
Vai cilvēks spēj iedomāties veiksmīgu biznesa procesu bez klientu vai resursu
automātiskas pārvaldības? Iedomāties var, jo pirms procesu modelēšanas un informācijas
sistēmu ieviešanas, bizness tā funkcionēja. Manuāli tika veiktas dažādas uzskaites, kuras
tagad cilvēku vietā veic sistēmas, lai var koncentrēties uz būtiskāko.
Lai biznesa procesu varētu pārvaldīt efektīvāk, izstrādāto sistēmu nepieciešams
balstīt uz modeļiem, jo modeļi nosaka to izpildes procesu. Līdz ar to šos modeļus izmanto
sistēmu projektēšanā un izstrādē. Modelis ir noteiktas sistēmas vai procesa vizuāls
apraksts, kas attēlo uzņēmuma funkcionējošās darbības. Izstrādājot priekšstatu un to
vizuāli attēlojot ir daudz vieglāk secināt kā procesa vadība funkcionēs un kādas ir
iespējamās nepilnības.
Pēc autora un daudzu ekspertu domām būtisks pamatojums, kāpēc biznesa procesa
modelēšanai ir svarīga loma biznesā, ir pašreizējā situācija visā pasaulē. Kā zināms pašlaik
valda krīze gandrīz visās valstīs un katrs cenšas ietaupīt kā māk. Pastāv dažādas izvēles
iespējas, bet kā daudzi ekonomisti uzskata, tad biznesa procesu vadība ir „kā maģiskā
izdzīvošanas formula ”, kas ļauj paaugstināt organizācijas darbības efektivitāti un
samazināt izmaksas[21]. Un biznesa procesa modelēšana ir galvenais, lai procesu vadību
veiksmīgi izstrādātu.
Šī darba mērķis nav pasniegt uzņēmumiem efektīvāku biznesa procesa vadības
izstrādi, bet gan atspoguļot iespējas, ko dod procesu modelēšana, sniegt efektīvākus
paņēmienus un parādīt modelēšanas rīku iespējas. Tātad autors šajā darbā izvirza šādus
mērķus:
1. Atspoguļot biznesa procesa modelēšanas iespējas;
2. Biznesa procesa modelēšanas izpilde, mērīšana un pārveidošana;
3. Veikt biznesa procesa modelēšanu dažādos rīkos
Mērķis ir sniegt priekšstatu tiem cilvēkiem, kas uzskata, ka biznesa procesa
modelēšanas ieviešana viņus apgrūtinās, nemaz nezinot par tā priekšrocībām. Biznesa
procesa modelēšana tiks pētīta dažādos rīkos, tādos kā GRADE, Visual Rule, QPR Process
Guide. Dažādu rīku apskate ļaus lasītājam vairāk iepazīt rīku iespējas, jo ne katrs atspoguļo
vienas un tās pašas darbības, kā arī ne katrs rīks ir piemērots katram procesam un ne katrs
process ir piemērots kādam rīkam, tāpēc nepieciešams apskatīt vairākus biznesa procesu
modelēšanas rīkus un dot priekšstatu cilvēkiem par rīku iespējām. Šī darba mērķis nebūs
apskatīt, kurš rīks ir labāks vai sliktāks, lētāks vai dārgāks. Šajā darbā autors apskatīs
biznesa procesa modelēšanu rīkos un centīsies parādīt to iespējas, nevis rīku salīdzinājumu.
Pēc autora domām šis darbs varētu būt kā palīgs uzņēmumiem, kas vēlas efektīvāk
pārvaldīt savu uzņēmumu. Kā liecina fakti, daudzi Latvijas uzņēmumi, tostarp arī vadošie,
reti un, kas pats galvenais, nelietderīgi izmanto iespējas, ko piedāvā biznesa procesa
modelēšana[21].
Protams, darba mērķi ir grūti sasniegt, ja netiek formulēts veicamo uzdevumu
saraksts. Tā tas ir arī biznesa procesa modelēšanā – ja modelēšana ir lieka bez mērķi, tad pats mērķis būs lieks bez uzdevumiem. Autors darbā izvirza šādus uzdevumus mērķa
sasniegšanai:
1. Modelēšanas aspekti. Tiks apskatīts kā aizsākās biznesa procesa
modelēšana, kāds tam iemesls bija un kā ir attīstījušās laika gaitā modelēšanas tendences.
Tāpat nepieciešamas apskatīt pamatjēdzienus ar ko visbiežāk nākas saskarties modelējot.
Un visbeidzot autors aplūkos senāko un daudziem tik zināmo un pierasto – datu plūsmu
diagrammu.
2. Atspoguļot konceptuālo aprakstu. Kā modelēšanas pirmo soli daudzi
uzskata konceptuālo aprakstu, kas parādu sistēmu un tās procesus pa līmeņiem. Katrā
līmeni precīzāk aprakstot kādu procesu, gūst priekšstatu par modelējamo sistēmu. Lai arī
konceptuālo aprakstu itin bieži neizmanto, autors tomēr vēlas šajā darbā parādīt, ka šāds
apraksts ir noderīgs un kā tas var atvieglot turpmāko modelēšanas gaitu. Šis būs otrs
uzdevums, kas nepieciešams izpildīt.
3. Iepazīties ar modelēšanas valodām. Tiks apskatīts valodu iedalījums un
kādas valodas mūsdienās ir izplatītākās. Modelēšanas valodas nepieciešams apskatīt ne
tikai pēc to iedalījumu, bet arī valodu sintakses un semantikas atšķirības, jo valodas viena
no otras atšķiras un mūsdienās arī vērojamas tendences apvienot šīs valodas, lai būtu
vieglāk modelēt. Tāpat ir arī kopējās iezīmes. Šeit galvenokārt autors vēlas darbā parādīt
kopējās valodu iezīmes un atspoguļot dažādu valodu atšķirīgās iezīmes.
4. Aplūkot rīkus. Tiks veikts ieskats par rīkiem un kādas galvenās iespējams
tiek piedāvātas izstrādājot modelēšanu. Rīki mūsdienās ir izveidoti daudzi un dažādi.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Biznesa procesu modelēšana un to iespējas dažādos rīkos”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/660214

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties