Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:746429
 
Vērtējums:
Publicēts: 27.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Аннотация    6
  Darbā izmantoto saīsinājumu skaidrojums    9
  Ievads    10
1.  Mediju ietekme uz sabiedrības domas veidošanu    13
1.1.  Mediju attīstība    13
1.2.  Mediju loma un funkcijas    15
1.3.  Mediji kā ceturtā vara    16
1.4.  Pētnieciskās žurnālistikas loma mediju dienaskārtībā    19
1.5.  Pilsoniskās žurnālistikas metode    21
1.6.  Mediju dienaskārtības veidošana    21
2.  Mediju attiecību veidošana politiskajā komunikācijā    25
2.1.  Mediju attiecību mērķi politiskajā komunikācijā    26
2.2.  Mediju attiecību metodes    29
3.  EP Deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību struktūra    36
3.1.  Rīgas biroja darba analīze    36
3.2.  Briseles biroja darba analīze    38
4.  EP deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu analīze    41
4.1.  Konference    41
4.2.  Publiskās uzstāšanās    44
4.2.1.  Dombrovska viesošanās Ērgļu vidusskolā    44
4.2.2.  Dombrovska viesošanās Piltenes vidusskolā    45
4.3.  Izstādes    46
4.4.  Interaktīvās spēles    48
4.4.1.  Interaktīvā spēle radio ēterā    48
4.4.2.  Konkurss Gribu būt prezidents Ērgļu vidusskolā    49
5.  Mediju publikāciju par EP deputātu Valdi Dombrovski kontentanalīze    51
5.1.  Kontentanalīzes būtība    51
5.2.  Preses publikāciju kontentanalīze par V.Dombrovski    53
6.  Žurnālistu aptaujas analīze    61
7.  EP deputāta Valda Dombrovska SA aktivitāšu ietekmes novērtējums    65
  Secinājumi    68
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    70
  PIELIKUMI    74
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Diplomdarba tēma ir Eiropas Parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību ietekme uz mediju dienaskārtību.
Tēmas aktualitāti pamato tas, ka 2009. gada 6. jūnijā notiks Eiropas Parlamenta vēlēšanas, līdz ar to tiks noslēgts viens- pirmais- piecu gadu cikls un sāksies jauns. Parlamentā darbību sāks jauni deputāti ar jauniem padomniekiem un preses sekretāriem, kam nebūs pieredze Eiropas Parlamenta darbā. Ikviena deputāta uzdevums ir komunicēt ar sabiedrību un medijiem, un visbiežāk šī saite notiek ar sabiedrisko attiecību instrumentu palīdzību. Tādēļ ir svarīgi noskaidrot, kuras EP deputāta SA aktivitātes visvairāk piesaista mediju un līdz ar to- arī sabiedrības uzmanību, kā tās kopumā ietekmē mediju dienaskārtību.
Šī tēma ir aktuāla gan esošajiem Eiropas Parlamenta deputātiem, lai varētu izvērtēt savu darbību, gan deputātiem, kas EP velēšanās iegūs deputāta mandātu, kā arī viņu palīgiem, lai savas darbībības laikā varētu nodrošināt labāku komunikāciju ar žurnālistiem un sabiedrību, izmantojot sabiedrisko attiecību instrumentus, kas visefektīvāk darbojas un piesaista mediju uzmanību. Sava darba autore izpētīs, kuri sabiedrisko attiecību pasākumi visvairāk interesē medijus, un par kuriem tie ir gatavi rakstīt ziņas, tapat arī tiks apzinātas tās SA aktivitātes, kas publicitātes ziņā ir mazāk efektīvas. Zinot iepriekšējo deputātu pieredzi, nākamie EP deputāti un viņu palīgi, plānojot SA aktivitātes, var vadīties , izmanotojot autores veikta pētījuma rezultātus, kas to darbību padarīs efektīvāku . Tāpat arī darbā tiks noskaidrots, no kādiem avotiem žurnālisti visbiežāk gūst informāciju par Eiropas Parlamenta deputātu darbību, un to zinot, nākošie deputāti, viņu palīgi un preses sekretāri varēs veidot efektīvāku komunikāciju ar medijiem.
Autores izvirzītā hipotēze ir : EP deputāta rīkotas konferences ir sabiedrisko attiecību aktivitāte, kas pievērš vislielāko mediju uzmanību.
Darba mērķis ir izpētīt un novērtēt Eiropas Parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu efektivitāti un to ietekmi uz mediju dienaskārtību.
Lai izpētītu un analizētu EP deputāta sabiedrisko attiecību aktivitāšu ietekmi uz mediju dienaskārtību, autore izvirzīja šādus uzdevumus:
1. Analizēt teorijas un zinātniskos pētījumus par mediju lomu politiskajā komunikācijā, kā arī par mediju attiecību veidošanu un mediju dienaskārtības ietekmēšanas metodēm.
2. Izpētīt EP depeutāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību struktūru.
3. Veikt mediju publikāciju kontentanalīzi par EP deputāta Valda Dombrovska aktivitātēm laika posmā no 2007. gada septembra līdz 2008. gada aprīlim (ieskaitot).
4. Veikt padziļinātās intervijas Latvijā un Briselē strādājošajiem Latvijas žurnālistiem, kuri specializējušies Eiropas Savienības jautājumos.
5. Izanalizēt Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitātes laika posmā no 2007. gada septembra līdz 2008. gada aprīlim (ieskaitot).
6. Balstoties uz empīriskā pētījuma rezultātiem, novērtēt SA aktivitāšu efektivitāti un ietekmi.
7. Izdarīt secinājumus par deputāta veiktajām sabiedrisko attiecību aktivitātēm un to publicitāti, sniegt priekšlikumus turpmākai darbībai.
Darba ietvaros tiek veikta mediju publikāciju kontentanalīze un žurnālistu intervēšana, kā arī empīriskā pētniecība, autorei esot deputāta preses sekretārei Rīgas birojā. Informāciju par briseles biroja darbību autore ieguva no intervijas ar Dombrovska palīdzi E. Melngaili.
Petījuma laika periods ir 8 mēneši- no 2007. gada septembra līdz 2008. gada aprīlim (ieskaitot). Šajā laika posmā autore bija EP deputāta preses sekretāre Rīgā, tāpēc aktīvi iesaistījās tajās deputāta SA aktivitātēs, kas norisinājās Latvijā, un sekoja līdzi arī ārpus Latvijas notiekošajām Dombrovska SA aktivitātēm. Dalība un klātesamība palīdzēja autorei sīkāk izvērtēt SA aktivitāšu organizēšanas procesus, efektivitāti un citus aspektus.
Darba tapšanai autore lielākoties izmantoja šādus literatūras un informācijas avotus: no Latviešu valodā pieejamās literatūras- Veibergas S. Masmediji-prese, radio un televīzija, Skotsa M. Katlipa, Alensa H. Sentera, Glena M. Brūma Sabiedriskās attiecības, Catlaks G. un Ikstena J. Politika un tiesības, kā arī Ingrīdas Puces Kā kļūt par labu sargsuni.
Savukārt ārzemju literatūra, kuru autore biežāk izmantoja darba tapšanai, ir Carl H. Botan, Vincent Hazleton Public Relations Theory II, Denis McQuail McQuail’s mass communication theory, Slavko Splichal, Janet Wasko Communication and democraty un Grunig J.E., Hunt T. Managing Public Relations.
Darba tapšanā autore izmantoja arī interneta resursus, pārsvarā sabiedrisko attiecību portālu http://www.alberts.lv/, politikas portālu http://www.politika.lv/, kā arī EP deputāta Dombrovska mājaslapu http://www.valdisdombrovskis.lv/ un eiropas parlamenta mājas lapu http://www.europarl.europa.eu/.
Darbs ir strukturēts 7 nodaļās. Nodaļā Mediju ietekme uz sabiedrības domas veidošanu tiek apskatītas teorētiskās nostādnes par mediju vēsturi, lomu un funkcijām, medijiem kā ceturto varu, pētnieciskās žurnālistikas lomu mediju dienaskārtībā, pilsoniskās žurnālistikas metodi, kā arī mediju dienaskārtības veidošanu, kas palidzēs izprast pētāmā objekta teorētiskos aspektus. Nodaļā Mediju attiecību veidošana politiskajā komunikācijā tiek apskatītas teorētiskās nostādnes par mediju attiecību mērķiem politiskajā komunikācijā un mediju attiecību metodēm, jo ir nepieciešams uzzināt tieši politiskās komunikācijas specifiku. Nodaļā EP deputāta sabiedrisko attiecību struktūra tiek apskatīta deputāta Briseles un Rīgas biroju darbība, lai labāk varētu izprast deputāta darba kārtību un struktūru. Darba nodaļā Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu analīze tiek analizētas šādas sabiedrisko attiecību aktivitātes- konference, publiskās uzstāšanās, izstādes, interaktīvās spēles un konkursi, jo tās ir galvenās SA aktivitātes, kas tika veiktas autores pētītajā laika posmā. Nodaļā Mediju publikāciju par deputātu kontentanalīzes rezultāti tiek apkopoti autores veiktās mediju publikāciju kontentanalīzes rezultāti, kas palīdzēs izzināt mediju reakciju uz katru SA pasākumu. Darba nodaļā Žurnālistu interviju analīze autore apkopo žurnālistu interviju rezultātus, kas palīdzēs atklāt žurnālistu nostāju un vēlmes attiecībā uz deputāta SA aktivitātēm. Nodaļā Deputāta Valda Dombrovska SA aktivitāšu ietekmes novērtējums tiek novērtētas Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitātes, apkopojot autores izvērtējumu, kontentanalīzes rezultātus un žurnālistu aptauju rezultātus, kā pamatā varēs izdarīt secinājumus par SA aktivitāšu efektivitāti, spilgtākajām iezīmēm un rast ierosinājumus turpmākai darbībai.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties