Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:495261
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Jelgavas Domes Administratīvās pārvaldes darbību regulējošie normatīvie akti    5
3.  Atsevišķu veikto darbu uzskaitījums un to raksturojums    7
4.  Ar prakses uzdevumu saistītas valsts pārvaldes iestādes struktūras apraksts    8
5.  Būtiskas un aktuālas problēmas izklāsts un analīze pašvaldības administrācijā    11
6.  Atzinumi un priekšlikumi normatīvo aktu piemērošanas pilnveidošanai    12
7.  Secinājums    13
8.  Izmantoto avotu saraksts    15
Darba fragmentsAizvērt

Secinājums
Pašvaldība ir atvasināta publiska persona, izveidota uz likuma pamata. Tai ar likumu piešķirta sava autonoma kompetence, kas ietver arī sava budžeta veidošanu un apstiprināšanu. Tai var būt sava manta. Pašvaldību juridiskā organizācija pie pilnīgi izveidotas orgānu sistēmas aptver lēmēju, izpildu un kontroles orgānus. Lēmējs orgāns mēdz būt uz noteiktu laiku ievēlēta dome vai padome.
dome vai padome lemj par svarīgākām pašvaldības lietām – budžetu, nekustamu īpašumu iegūšanu vai atsavināšanu, vietējiem nodokļiem, saistošiem noteikumiem u.tml. Prakse noritēja Latvijas Republikas Jelgavas pašvaldības administrācijā: Administratīvās pārvaldes Juridiskajā sektorā.
Prakses laikā es iepazīnos ar prakses vietas darbības virzieniem, kas saistīti ar administratīvajam tiesībam, ar prakses vietas darbību saistītajiem administratīvo tiesību avotiem un pārvaldes lēmumiem, ar prakses uzdevumu saistīto valsts pārvaldes iestāžu struktūru.
Jelgavas Domē darbojas 28 tām pakļautās komisijas un četras pastāvīgās komitejas – Finanšu komiteja, Sociālo lietu un veselības aizsardzības komiteja, Kultūras, izglītības un sporta komiteja, Tautsaimniecības attīstības, Pilsētvides komiteja.
Jelgavas Domes Administratīvā komisija tiek izveidota ar Jelgavas Domes lēmumu, saskaņā ar likumu „Par pašvaldībām 61. panta prasībām. Komisija tiek izveidota uz domes pilnvaru laiku. Administratīvāss komisijas galvenie uzdevumi ir:
• laikus, vispārīgi un objektīvi noskaidrot katra administratīvā pārkāpuma lietas apstākļus un cēloņus, un pieņemt lēmumu par administratīvo pārkāpumu saskaņā ar spēkā esošajiem likumiem. Šeit ir jāpiemin, ka svarīgi ir ieverot administratīva procesa principus, samerīguma principu, kas izpaužas tājā apstāklī, ka uzliekot ierobežojumus adresātam, sabiedrības labumam ir jābūt lielākam nekā viņa tiesību vai tiesisko interešu ierobežojumam.
• Noskaidrot attiecīgās personas vainu konkrētā administratīvā pārkāpuma izdarīšanā, vai šo personu var saukt pie administratīvās atbildības, vai ir atbildību mīkstinoši vai pastiprinoši apstakļi, vai ir nodarīts mantisks zaudējums, kā arī citus apstākļus, kam ir nozīme lietas pareizā izlemšanā.
• Kontrolēt un nodrošināt administratīvo pārkāpumu lietās pieņemto lēmumu pareizu un savlaicīgu izpildi.
• Apkopot, analizēt informaciju par administratīvo pārkāpumu cēloņiem un regulāri informēt par to Jelgavas Domi.
• Izskatīt iedzīvotāju iesniegumus un sūdzības, kādi ir Administratīvās komisijas kompetencē, savlaicīgi sagatavot atbildes, ka arī citi uzdevumi.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties