Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:547828
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.08.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Misija plašākā nozīmē ir organizācijas filozofija, tās eksistēšanas jēga, kas satur principus, noteikumus, vērtību sistēmu, proti, organizācijas morāli, kura dod pārliecību par saistību izpildi attiecībā pret esošajiem patērētājiem, piegādātājiem, partneriem, darbiniekiem un sabiedrību kopumā. Misija norāda kā organizācija iecerējusi veikt savu darbību. (Forands 2000)

Misija- tā ir apzināta un izteikta organizācijas esamība, būtība un statuss, eksistēšanas iemesls, tā ietver veidolu un ticamību (kredo), kuru atpazīst interesents. Tā ir izstrādes, struktūras izveides un organizācijas kultūras bāze. (Forands 2000)

Kā uzskata Forands, misijai jāsatur šādi četri raksturojoši elementi:
¨ organizācijas esamība un nākotnes virzība;
¨ stratēģija (konkurētspēja, pozīcija un īpaša kompetence);
¨ vērtības, kuras organizācija izvirza un kurām tic uzņēmuma darbinieki un patērētāji;
¨ normas un rīcība, kuras ievēro organizācijas iekšienē (rīcības noteikumi un paraugi).

Misijai nav izteikta laika ierobežojuma un plānošanas kritēriju, taču misijas izvirzītajiem mērķiem ir precizēts sasniegšanas termiņš. Tā galvenokārt ir orientēta uz ārējo vidi, jo misijas galvenais mērķis ir radīt ticību organizācijai un tās produktiem. (Forands 2000)

Kā uzskata Kotlers, misiju izstrādājot, jāievēro sekojoši faktori:
¨ organizācijas vēsture, uz kuras pamata tiek pausta organizācijas filozofija;
¨ īpašnieku un vadības izvēlētais rīcības stils;
¨ organizācijas darbības vide;
¨ resursi, kas nodrošina organizācijas mērķu sasniegšanu;
¨ organizācijas atšķirīgās iezīmes.


2. Vīzija

Organizācijas vīzija ir lozungs patērētāju piesaistīšanai un savu darbinieku motivēšanai. Daži uzņēmumi vīziju formulē arī bez misijas vai pirms tās izstrādāšanas. Vīzijas formulējumam jāatbild uz jautājumu :”Kādi mēs gribam kļūt?”. Vīzijas formulējums ir ievērojami īsāks par misijas formulējumu. (Caune 2000)






Lai vīzijas formulējums būtu efektīvas, tam jābūt:
¨ nozīmīgam (tādam, kas svarīgs vadītāju komandai);
¨ zināmam (tas jādara zināms klientiem un darbiniekiem);
¨ stimulējošam;
¨ ticamam (reālam);
¨ tēlainam (atmiņā paliekošam).

Uzņēmuma vīzijas formulējumam jākļūst par tā darbības virzītājspēku, kas saista darbinieku iztēli un virza tos uz kopīgu mērķa sasniegšanu. (Caune 2000)


Autora komentārsAtvērt
Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties