Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,59 (17%)
Cena ar atlaidi*:
2,90
Pirkt
Identifikators:390609
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Par pirmajiem reklāmas aģentiem Amerikā varētu uzskatīt pasta darbiniekus (1720 g.), kuriem bija noslēgt līgums ar avīzēm. Par attiecīgu samaksu viņi pieņēma sludinājumus no iedzīvotājiem.
Pirmais zināmais vēsturē reklāmists, kurš saņēma komisijas naudu par reklāmas pārdošanu, bija Volnijs Palmers . 1840. gados Viņš palīdzēja tiem reklāmdevējiem, kuriem bija grūtības ar klientu piesaisti ārpus vietējās avīzas reģiona. Viņš pats kontaktējās ar avīzēm un piedāvāja tiem izvietot savās lapās reklāmdevēja reklāmu par to prasot no reklāmdevēja samaksu. Palmeram bija ofisi vairākās pilsētās. Drīz vien parādījās arī citi reklāmas aģenti.
1850. gados Filadelfijā Džordžš Rouells sāka ļoti izdevīgi izpirkt avīzēs lielas reklāmas platības par ļoti zemām cenām(lētāk nekā šis platības tika aģentiem). Pēc tam viņš, jau pēc saviem izcenojumiem pārdeva šo platību pa maziem blokiem. Vēlāk viņš noslēdza līgumus ar avīzēm par vienas kolonnas pirkšanu mēnesī un izvietoja reklāmu uzreiz visos izdevumos, piedāvājot fiksēto tarifu par katru rindiņu.
1869. gadā Dž. Rouells visus satrieca ar to, ka izdeva katalogu, kurā bija norādīti visi avīžu reklāmas sleju izcenojumi un viņa paša šo tirāžu izcenojumi. Citi aģenti viņu apvainoja profesionālā noslēpuma tirgošanā, arī redakcijas nebija īpaši apmierinātas, sakarā ar to, ka avīžu tirāžas skaits, kuru piedāvāja Dž Rouells bieži vien bija norādīts mazāks nekā tas bija patiesībā. Tomēr kataloga autors nedomāja padoties un turpināja reklāmdevējiem sniegt informāciju par izcenojumiem. Iespējams, pateicoties viņam radās media – plānošana.
1870. gadu sākumā rakstnieks Čarlzs Ostins Beits sāka rakstīt reklāmas tekstiņus un piedāvāt to reklāmdevējiem un reklāmaģentiem. Vēlāk viņš sāka sadarboties ar Ernetu Elmo Kalkinsu un Ralfu Holdenu. 1890. gados viņi atvēra savu reklāmas aģentūru „Calkins & Holden”. Viņi ne tikai sacerēja reklāmas tektus, bet arī nodarbojās ar reklāmas plānošanu un vizuālo noformējumu, parādot pasaulei tā visa sintēzi efektīvajā reklāmā. Pēc tam sāka rasties arī citas reklāmas aģentūras un radošo ideju darbnīcas, daudzas no kurām ir pazīstamas arī mūsdienās.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Reklāmas aģentūru rašanās vēsture”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/390609

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties