Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,56 (16%)
Cena ar atlaidi*:
2,93
Pirkt
Identifikators:208706
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.11.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Oligopola ražošanas koncentrācijas formas:
• horizontālā integrācija-vienotai kontrolei pakļautivienas nozares dažādi uzņēmumi.
• vertikālā integrācija- vienotai virsvadībai pakļauti dažādu nozaru uzņēmumi, kas savā starpā ir tehnoloģiski saistīti.
• ražošanas diversifikācija- plaša tirgus dabība, jo aptver daudzus savā starpā nesaistītus uzņēmumus. viena uzņēmums ietvaros tas ir stabilitātes garants, jo neveiksme vienā nozarē, kompensē veiksme citā nozarē.
Ja līdzīgiem produktiem, ko piedāvā daudzi pārdevēji, tirgus cena nav vienāda, tas nozīmē, ka šādā tirgū ir nevis pilnīga konkurence, bet gan monopolistiskā konkurence. Monopolistiskā konkurence ir tirgus struktūra, kurā darbojas pietiekami liels pārdevēju skaits, kas piedāvā līdzīgus produktus, bet ar nedaudz atšķirīgām pazīmēm, tāpēc pāredevēji meklē dažādas iespējas, kā padarīt savu darbu par unikālu, īpaši, lai tas izceltos starp citām līdzīgām precēm un pakalpojumiem.
Ar monopolitiskās konkurences pamatu saprot, ka konkurence un monopols nav pretstati. šīs nepilnīgās konkurences īpatnības, ka apakšnozarē:
• var darboties daudz uzņēmumu, arī sīkas ražotnes
• nav sevišķu šķēršļu jaunu uzņēmumu dibināšanai, tomēr-
• noteiktai, diferencētai produkcijai vai ierobežotai teritorijai ir viens vienīgs pārdevējs
līdz ar to monopols cieši savijas ar konkurenci. Tātad katram pārdevējam tirgū ir lielāka vai mazāka monopola vara, bet to ierobežo konkurence. Šīs teorijas pamatā ir divas pamattēzes:
• monopolu rada konkrēto produkcijas veidu atšķirīgās īpašības, specifiskas pazīmes.
• Šīs atšķirīgās īpašības jeb diferenciācija ir iedarbīgs konkurences ierocis.
Tomēr būtu jāpiemin C.Deivida četras atšķirīgās monopolistiskās konkurences īpašības:
• augsti konkurētspējīgā tirgū ir daudzi pārdevēji
• ir atšķirīgi ražojumi, bet uzņēmumi joprojām darbojas neatkarīgi.
• daudzdimensiāla konkurence
• viegli ievest tirgū jaunu uzņēmumu uz ilgu laiku, kas tomēr nenes ilgtermiņa peļņu.
Monopolistiskās konkurences variants tikai vājina ekonomisko piespiešanu resursu taupīšanas izlietošanas jomā.

Autora komentārsAtvērt
Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences tirgū”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/208706

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties