Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū

     

    Konspekts6 Ekonomika

3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:327071
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa ir konkurence – cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Pastāv vairāki konkurences veidi : pilnīgā konkurence, monopolistiskā konkurence un nepilnīgā konkurence, kurā ietilpst monopols un monopsons , oligopols un oligopsons. Konkurences kvalifikācijas kritēriji : pirmkārt , tā ir iespēja ietekmēt tirgu – praktiski tirgus cenas, par kurām firma realizē savu produkciju. Interesanta ir šāda sakarība : jo mazākā mērā firma spēj regulēt tirgu, kurā tā darbojas, jo konkurences spējīgāks ir šāds tirgus. Otrkārt, tas ir pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū. treškārt, pircēju skaits tirgū. Ceturtkārt, tas ir realizējamās produkcijas veids. Piektkārt, tie ir nosacījumi iekļūšanai kādā nozarē. Sestkārt, tie ir ārpuscenas konkurences apmēri. Septītkārt – spēja saņemt nepieciešamo tirgus un tehnisko informāciju. 1
Šī shēma tuvāk paskaidro sakarību starp konkurenci un tirgus struktūru.

Pilnīgā konkurence ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai. Pilnīgai konkurencei ir vairākas raksturīgas pamatiezīmes. Neatkarīgi viens no otra tirgū darbojas daudz pircēju un pārdevēju – neviena firma nevar būtiski ietekmēt vai kontrolēt pieprasījumu, piedāvājumu vai tirgus cenu, atsevišķai firmai pārdošanas cena ir dots lielums un nav saistīts ar tirgus ražošanas izmaksām, vai citiem firmas darbības aspektiem. Ja kāda firma mēģinās paaugstināt cenu, pircējs bez grūtībām atradīs citu pārdevēju. Arī cenu pazemināšanas gadījumā firmas iespēja piesaistīt sev jaunus pircējus būs neliela, jo tās ražošanas un piedāvājuma apjoms dotās preces tirgū ir mazs.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1127792
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties