Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,32 (13%)
Cena ar atlaidi*:
2,17
Pirkt
Identifikators:316119
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Patērētāja ieguvums ir lielāks, ja viņam ir iespēja izvēlēties preci tirgū, kurā ir liela šīs preces daudzveidība, tādējādi ir liela jeb pilnīga konkurence. Pilnīgā konkurence ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai. Pilnīga konkurences pamatiezīmes ir šādas 1 :
Neatkarīgi viens no otra tirgū darbojas daudz pircēju un pārdevēju. Šajos apstākļos atsevišķa ražotāja un patērētāja tirgus daļa ir tik niecīga, ka viņiem nav tāda spēka, lai kontrolētu piedāvāto un pieprasīto preces daudzumu tirgū un tās cenu;
Pārdevēji piedāvā identisku produktu tirgū. Tirgū patstāvīgi darbojas liels skaits relatīvi mazu uzņēmumu, kuri ražo un pārdod viendabīgus vai ļoti līdzīgus produktus, kuri ir tik līdzīgi, ka tos grūti atšķirt vienu no otra, piemēram, labība, nafta u.c.;
Pircēji ir labi informēti par piedāvātajām precēm un pakalpojumiem tirgū. Informāciju nodrošina tirgus, un tā ir vienlīdz pieejama visiem tirgus dalībniekiem ;
Pārdevēji var viegli iekļūt tirgū un arī to atstāt, pārtraucot darbību, jo likumdošana neparedz nekādus ierobežojumus.
Katrs funkcionējošs uzņēmums pilnīgas konkurences apstākļos ražo preces un pakalpojumus un ieinteresēti iegūt maksimāli iespējamu peļņu.
Savukārt, ja runājam par nepilnīgo konkurenci, tad jāmin, ka nepilnīgā konkurence ir jebkura tirgus struktūra, kurā nav pilnīgas konkurences. Ir šādi nepilnīgās konkurences veidi2:
Oligopols un oligopsons;
Monopols un monopsons.
Tirgus struktūru, kurā dominē neliels ražotāju vai pārdevēju skaits, dēvē par oligopolu.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,28 €
Materiālu komplekts Nr. 1135371
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Konkurences un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/316119

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties