Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Vecāku audzināšanas kompetences pilnveide darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem

     

    Diplomdarbs39 Pedagoģija

14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:734043
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Bērnu vecumposma raksturojums no 1 – 3 gadiem    6
2.  Audzināšanas procesa teorētiskie aspekti    10
2.1.  Audzināšanas jēdziens    10
2.2.  Ģimeņu tipi un audzināšanas stili    11
2.3.  Ģimenes nozīme bērna audzināšanā    14
2.4.  Vecāku audzināšanas kompetence    16
3.  Vecāku audzināšanas kompetences izpēte    26
4.  Darbs ar vecākiem    37
4.1.  Pirmsskolas pedagoga un ģimenes sadarbības pedagoģiskie un psiholoģiskie aspekti    37
4.2.  Vecāku izglītošana un piesaiste    38
  Secinājumi    42
  Literatūras saraksts    44
  Anotācija latviešu valodā    46
  Anotācija angļu valodā    47
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1.Agrīnās bērnības vecumposmam ir liela nozīme personības veidošanā. Tieši šajā vecumā veidojas nākamā personība, kurai nepieciešama ir īpaša emocionālā saikne ar pieaugušo. Pieaugušā biežā saskarsme ar bērnu mazbērna vecumposmā ir galvenais apstāklis, kas nosaka mazuļa aktīvo rīcību, viņa psihisko attīstību un personības veidošanos, viņa uzvedību sabiedrībā.
2. Ap trīs gadiem vērojams krīzes periods, kad parādās bērna kaprīzes, egoisms, pretošanās pieaugušo prasībām.
3. Krīzes rodas tad , kad pieaugušais cenšoties ignorēt bērna tieksmes pēc patstāvības, ierobežo viņa patstāvību, saglabājot veco savstarpējo attiecību tipu.
4. Ģimenēs, kur saskarsmē ar bērniem izpaužas pārāk liels prasīgums, kur vecāki neizrāda pietiekamu uzmanību pret bērnu kā pret personību, sāk parādīties negatīvas iezīmes – bērni kļūst noslēgti, cenšas ierobežot savus kontaktus ar vecākiem.
5.Saskarsmes stils ģimenē ietekmē arī bērnu tikumisko attīstību. Saskarsmē ģimenē, kas balstās uz savstarpēju cieņu un uzticēšanos bērniem, veicina viņu patstāvības attīstību, veido labvēlīgu attieksmi pret cilvēkiem.
6. Pieaugušā un bērna kopīga darbība, viņu saskarsme pirmsskolas vecumā ir viens no visefektīvākajiem audzināšanas līdzekļiem.
7.Pieaugušo rīcība un izturēšanās bagātina bērnu, veicina viņa patstāvīgo darbību, radot iespēju pašam izmantot savas zināšanas un iemaņas praktiskajā darbībā.
8.Bērna psihisko attīstību nodrošina ne tikai galvenās darbības raksturs, bet arī attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem.
9.Audzināšana norit sekmīgi ja, vecāki var „nolaisties” līdz bērna līmenim.
Vecākiem jāsaprot , ka bērniem ir arī savas vajadzības, vēlmes un jūtas, kuras viņi neprot atbilstoši izpaust.
10. Pirmajos piecos gados bērni tiecas pēc maksimālas neatkarības, tāpēc saceļas pret vecāku radītiem ierobežojumiem.
11.Audzināšanas procesā vecākiem vajadzētu izstrādāt modeli, kas atbilstu uzvedībai, kādu viņi vēlas panākt, lai bērns iemantotu tikumus un apzinātos vērtības, kuras ir visbūtiskākās pašiem vecākiem.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −44,17 €
Materiālu komplekts Nr. 1232726
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties