Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:445343
Vērtējums:
Publicēts: 26.10.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 111 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  ĀTRSPĒKA ATTĪSTĪŠANAS UN TRENIŅU PROCESA PLĀNOŠANAS GALVENIE TEORĒTISKIE ASPEKTI    5
1.1.  Muskuļu šķiedru tipi un attīstīšanas teorija    5
1.1.1.  Muskuļu šķiedru tipi    5
1.1.2.  Ātro muskuļu šķiedru attīstīšana    9
1.1.3.  Lēno muskuļu šķiedru attīstīšana    10
1.1.4.  Fizisko īpašību un muskuļu attīstīšanas metodes    11
1.2.  Ātrspēka attīstīšanas teorija    15
1.2.1.  Ātrspēka attīstības loma sportistu sagatavošanā dažādos sporta veidos    15
1.2.2.  Ātruma un spēka savstarpējās likumsakarības    18
1.2.3.  Ātrspēka attīstīšanas līdzekļi un metodes    21
1.3.  Treniņu procesa plānošanas pamati sportā    27
1.3.1.  Daudzgadu treniņu procesa plānošana    27
1.3.2.  Treniņu procesa plānošana makrociklā    28
2.  DARBA UZDEVUMI, PĒTĪŠANAS METODES UN PĒTĪJUMA ORGANIZĒŠANA    32
2.1.  Darba uzdevumi    32
2.2.  Pētīšanas metodes    32
2.2.1.  Speciālās literatūras avotu izpēte un analīze    32
2.2.2.  Testēšana    32
2.2.3.  Pedagoģiskais eksperiments    34
2.2.4.  Matemātiskā statistika    35
2.3.  Pētījuma organizēšana    36
3.  KĀJU MUSKULATŪRAS ĀTRSPĒKA ATTĪSTĪŠANAS ANALĪZE UN IZVĒRTĒJUMS    37
3.1.  Eksperimentālās un kontroles grupas ātrspēka sākuma rādītāju izvērtējums pirms eksperimenta    37
3.2.  Eksperimentālās un kontroles grupu vingrinājumu kopumu ātrspēka attīstīšanai izstrāde un pamatojums    40
3.2.1.  Eksperimentālās grupas vingrinājumu kopums ar svarbumbām    41
3.2.2.  Kontroles grupas vingrinājumu kopums ar svarcelšanas stieni    47
3.2.3.  Kontroles grupas vingrinājumu kopums ar personīgo ķermeņa svaru    54
3.3.  Eksperimentālās un kontroles grupas ātrspēka beigu rādītāju analīze pēc eksperimenta un izstrādāto eksperimentālo kopumu pielietošanas ietekmes izvērtētēšana    60
3.3.1.  Eksperimentālās un kontroles grupas ātrspēka beigu rādītāju analīze pēc eksperimenta    60
3.3.2.  Eksperimentālo kopumu pielietošanas ietekme uz rezultātu dinamiku eksperimenta laikā    62
  SECINĀJUMI    68
  LITERATŪRAS SARAKSTS    70
  PIELIKUMI    76
  KOPSAVILKUMS    87
  KOPSAVILKUMS SVEŠVALODĀ    90
  APLIECINĀJUMS    94
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Tāllēkšanā no vietas eksperimentālās grupas dalībnieku vidējais rezultāts ir 2,59±0,02 metri, bet 1. kontroles grupā 2,60±0,02 metri un 2. kontroles grupā 2,58±0,02. (Vertikālajā lēcienā turot saliektas rokas uz gurniem eksperimentālās grupas dalībnieku vidējais rezultāts ir 36,6±0,03 cm, bet 1. kontroles grupā 36,6±0,03 cm un 2. kontroles grupā 36,4±0,02 cm. Vertikālajā lēcienā vēzējot rokas augšā eksperimentālās grupas dalībnieku vidējais rezultāts ir 39,7±0,02 cm, bet 1. kontroles grupā 40,0±0,03 cm un 2. kontroles grupā 39,6±0,02 cm. Rezultātu starpība starp eksperimentālo un kontroles grupām tāllēkšanā no vietas, vertikālajā lēcienā turot saliektas rokas uz gurniem un vertikālajā lēcienā vēzējot rokas augšā nav statistiski ticama (α>0,05), grupas ir derīgas eksperimentam. Salīdzinot iegūtos sākuma rezultātus tāllēkšanā no vietas ar LSPA iestājeksāmenu fiziskās sagatavotības vērtēšanas punktu tabulu iegūtie rezultāti norāda uz to, ka eksperimenta dalībniekiem ir „viduvēja” fiziskā sagatavotība. Salīdzinot iegūtos sākuma rezultātus ar Fitro Jumper sistēmas piedāvāto rezultātu novērtējuma skalu var redzēt, ka eksperimenta dalībnieku vidējie rezultāti vertikālajā lēcienā turot saliektas rokas uz gurniem atrodas starp vērtējumu „viduvēji” un „labi”. Savukārt vertikālajā lēcienā vēzējot rokas augšā atrodas vērtējumā „ļoti labi”. Pēc iegūtajiem sākuma testēšanas rezultātiem vertikālajā lēcienā varam secināt, ka izpildot testu izmantojot roku palīdzību ir uzrādīti labāki rezultāti nekā turot saliektas rokas uz gurniem.
2. Pedagoģiskā eksperimenta laikā tika izstrādāts un vispērējās viziskās sagatavošanas periodā pielietots kāju muskuļu ātrspēka attīstīšanas vingrinājumu kopums ar svarbumbām. Lai noteiktu izstrādātā vingrinājuma kopumu iedarbību uz ātrspēka attīstīšanu kontroles grupas savā treniņu procesā izmantoja vingrinājumu kopumus ar svarcelšanas stieni un personīgo ķermeņa svaru. Sagatavošanas perioda treniņu process tika sadalīts divos mezociklos un sastāvēja no vispārējā sagatavošanas posma (4. nedēļas) un speciālā sagatavošanas posma (4. nedēļas). Piedāvātie vingrinājumu kopumi (ar svarbumbām, ar svarcelšanas stieni un personīgo ķermeņa svaru) mikrociklā (1. nedēļa) tika pielietoti 2. reizes. Eksperimentālā un abas kontroles grupas relizējot piedāvātos vingrinājumu kopumus treniņu procesā pielietoja vienādus vingrinājuma izpildes nosacījumus. Pedagoģiskā eksperimenta laikā izstrādātais kāju muskuļu ātrspēka attīstīšanas vingrinājumu kopums ar svarbumbām ir balstīts uz vairāku zinātnieku pētījuma rezultātiem un pamatojumiem. Balstoties uz zinātniskajiem pētījumiem un citiem literatūras avotiem tika izvēlēti konkrēti ātrspēka attīstīšanas līdzekļi ar svarbumbām: lēcieni augšā no pilna pietupiena turot svarbumbu taisnās rokās lejā starp kājām; vēzieni priekšā turot svarbumbu ar abām rokām; vēzieni priekšā turot svarbumbu ar vienu roku; vēzieni priekšā ar vienlaicīgu pietupienu; lēcieni augšā no puspietupiena turot svarbumbu taisnās rokās lejā starp kājām; vēzieni priekšā turot katrā rokā svarbumbu; vēzieni uz priekšu ar sekojošu lēcienu uz priekšu; svarbumbas grūšana ar vienu roku; svarbumbu raušana turot katrā rokā svarbumbu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,23 €
Materiālu komplekts Nr. 1362567
Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Kāju muskulatūras ātrspēka attīstīšana ar svarbumbu sporta līdzekļiem”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/445343

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties