Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:217890
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.06.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 34 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    6
1.1.  Praktiskā darba prasmes    9
3.2.  Praktisko uzdevumu apraksts    26
3.2.3.  Kubikmetrs    28
3.2.4.  Kastītes veidošana    28
3.2.7.  Mēri    30
3.2.8.  Riņķa līnijas garums    31
3.2.9.  Leņķi, izmantojot vienāda garuma kociņus. Leņķu mērītājs    32
4.  MAĢISTRA DARBA PRAKTISKĀ DAĻA    34
4.1.  Praktisko uzdevumu realizācija klasē    34
4.1.1.  Uzdevuma „Viena metra aukla” novērošanas dati un datu interpretācija    34
4.1.2.  Uzdevuma „Telpiska ķermeņa veidošana un zīmēšana” novērošanas dati un datu interpretācija    36
4.1.3.  Uzdevuma „Kubikmetrs” novērošanas dati un datu interpretācija    38
4.1.4.  Uzdevuma „Kastītes veidošana” novērošanas dati un datu interpretācija    40
4.1.5.  Uzdevuma „Lieluma noteikšana, izmantojot acumēru” novērošanas dati un datu interpretācija    42
4.1.6.  Uzdevuma „Laukuma aprēķināšana klasē” novērošanas dati un datu interpretācija    43
4.1.7.  Uzdevuma „Mana istaba” skolēnu pašvērtējuma datu apkopojums un interpretācija    45
4.1.8.  Uzdevuma „Kvadrātmetrs, kvadrātdecimetrs un kvadrātcentimetrs” novērošanas dati un datu interpretācija    46
4.1.9.  Uzdevuma „Kvadrātmetrs un hektārs” novērošanas dati un datu interpretācija    47
4.1.10.  Uzdevuma „Kā atrast skaitli Pī ( ” novērošanas dati un datu interpretācija    49
4.1.11.  Uzdevuma „Riņķa līnijas garums” novērošanas dati un datu interpretācija    50
4.1.12.  Uzdevuma „Leņķi, izmantojot vienāda garuma kociņus” novērošanas dati un datu interpretācija    51
4.2.  Anketās iegūtie dati un to interpretācija    52
  SECINĀJUMI    55
  IZMANTOTIE LITERATŪRAS AVOTI    57
  PIELIKUMS    59
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Izpētot teorētisko literatūru un matemātikas skolotāju viedokli par praktiskā darba prasmēm, autore secina, ka praktiskā darba prasmes, kas cieši saistītas ar praktisko darbību, ietverot sevī roku veiklību, kā arī dažādu materiālu, darba rīku un instrumentu izmantošanu, ir jāattīsta skolēnos gan mācību vielas apguves laikā klasē, gan arī nodarbībās ārpus skolas un arī mājas uzdevumos.
2. Praktiskās prasmes cilvēks apgūst, tikai praktiski darbojoties. Ja cilvēks darbojas, viņš attiecīgo prasmi pilnveido. Sākot ar relatīvi vienkāršākām darbībām, tās attīstot un nostiprinot, ir iespējams jau tālākajā mācību procesā izmantot sarežģītākas pakāpes uzdevumus.
3. Praktiskā darba prasmju apgūšana ir laikietilpīgs process – gan sagatavošanās, gan darbību veikšana, gan analizēšana un iegūtā rezultāta apspriešana un izdiskutēšana. Tikai darbojoties, arī kļūdoties, pastāv iespēja, ka konkrētā darbība sekmēs cilvēka personības, zināšanu un prasmju attīstību..
4. Analizējot dažādu autoru, kā J. Mencis, J. Mencis seniors, I. France u.c., rakstīto par ģeometrijas satura apguvi, autore secina, ka, mācot ģeometrijas tēmas pamatskolā, jābalstās vairāk uz uzskatāmiem materiāliem, kā arī jāliek skolēniem pašiem darboties, tas ir, zīmēt, mērīt, veidot, izlocīt utt.
5. Atbildot uz pētījuma jautājumu, kā skolēnu teorētiskās zināšanas ģeometrijā pielietot praktiski reālajā dzīvē un kādi uzdevumi būtu jāizvēlas matemātikas stundās, mācot ģeometrijas saturu, lai 5. un 6. klases skolēni apgūtu praktiskā darba prasmes, autore norāda uz to, ka atlasītie praktiskie uzdevumi pilnveido skolēnu praktiskās prasmes. Novērojumi stundās liecina, ka šādi uzdevumi var piesaistīt skolēnu interesi matemātikai, attīsta telpisko domāšanu, palīdz uztvert apgūstamo vielu, nostiprina teorētiskās zināšanas, pielietojot tās praktiskās darbībās.
6. Analizējot uzdevumu aprobācijas novērošanas datus, autore secina, ka, pildot šajā pētījumā atlasītos uzdevumus, skolēni pilnveido tādas prasmes kā
garuma prognozēšana, izmantojot acumēru;
garuma noteikšana, izmantojot dažādu palīglīdzekļus (auklu, lineālu utt.);
sadarbošanos savā starpā;
telpiska ķermeņa veidošana un zīmēšana;
dažādu mērījumu veikšana;
laukumu un tilpumu aprēķināšana;
darba plānošana;
sava darba prezentēšana;
laukuma aprēķināšana dabā;
telpas plāna zīmēšana utt.
7. Apkopojot skolotāju anketā iegūtos datus, autore secina, ka, pildot uzdevumus praktisko prasmju pilnveidošanai, skolēni saskata saikni starp matemātiku un reālo dzīvi, kas ļauj labāk saprast veicamos aprēķinus.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties