Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,58 (12%)
Cena ar atlaidi*:
18,90
Pirkt
Identifikators:930507
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 59 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Annas Brigaderes pasaku luga „Sprīdītis” pamatskolas literatūras mācību skatījumā    9
1.1.  Anna Brigadere un viņas ieguldījums pasaku lugu izveidē    11
1.2.  Annas Brigaderes pasaku lugu ētiski estētiskās vērtības    17
1.3.  Pasaku lugai „Sprīdītis” veltīto literatūras stundu organizācijas pedagoģiski psiholoģiskais pamatojums    22
1.4.  Vērtīborientējošas sadarbības nozīmīgums literatūras mācību procesā    27
2.  Skolotāja gatavošanās darbam klasē    31
2.1.  5.klases skolēnu vecumposma raksturojums    31
2.2.  5.klases kolektīva iepazīšana    36
2.3.  Mācību satura tematiskais plānojums    40
2.4.  Mācību materiāla sagatavošana    44
3.  Metodisko paņēmienu sistēmas izmantošana Annas Brigaderes pasaku lugas „Sprīdītis” iepazīšanas mācību stundās    45
3.1.  Skolēnu sagatavošana Annas Brigaderes pasaku lugas „Sprīdītis” uztverei    47
3.2.  Skolotāja un skolēnu vērtīborientējošas sadarbības norises A.Brigaderes pasaku lugas „Sprīdītis” veltītajās stundā    48
3.3.  Skolotājas un skolēnu sadarbības rezultātu apkopojums un izvērtējums    82
  Tēzes    89
  Izmantotās literatūras saraksts un avoti    91
  Pielikums Nr.1- Skolēnu izpētes materiāli    94
  Pielikums Nr.2- Uzskates un izdales materiāli    95
  Pielikums Nr.3- Skolēnu darbi 5.klasē.    96
Darba fragmentsAizvērt

Jau Cicerons savā laikā ir teicis: „Vai var sniegt valstij vēl lielāku un labāku dāvanu par to, kā mācīt un izglītot jauno paaudzi, jo sevišķi mūsu tikumības apstākļos un mūsu laikā, kad jaunatne ir tik samaitāta, ka tā jāiegrožo un jāapvalda kopīgiem spēkiem.” [25: 11]
Pēdējie sešpadsmit gadi izglītībā raksturīgi ar būtiskām pārmaiņām. Pedagogi ir gājuši garu šaubu un meklējumu ceļu, cenšoties rast atbildes uz daudziem svarīgiem jautājumiem.
Profesore Dagmāra Ausekle raksta: „Valstī ar pozitīvi izprastu vērtību sistēmu izglītības virsuzdevums, visas sabiedrības mērķis ir veidot brīvu un inteliģentu, daudzpusīgu, iespējami labi izglītotu cilvēku, kas spējīgs adaptēties jebkurā dzīves situācijā”.[4: 4]
Latvijā Izglītības pamatprincipi ir humanitātes, demokrātiskuma, individualizācijas, radošās darbības, tautiskuma, tikumiskuma, profesionalitātes, zinātniskuma, sistemātiskuma un mūsdienīguma principi.
„Humanitātes principa būtība ir cilvēka atzīšana par pamatvērtību. Izglītība veido patiesi cilvēcīgu personību, kopj humānus uzskatus, jūtas un attieksmes.
Demokrātiskuma princips nozīmē, ka audzēkņu un pedagogu mērķtiecīgā sadarbība izglītības ieguves gaitā tiek īstenota savstarpējā cieņā balstīta cilvēku kopdarbība, ievērojot pieņemtās vienošanās. Tas palīdz cilvēkam labāk sagatavoties turpmākajam darbam un dzīvei demokrātiskā sabiedrībā.
Individualizācijas princips izsaka to, ka izglītības ieguves gaitā tiek respektētas un attīstītas individualitātes intereses, vajadzības, darbības motīvi, vērtības un spējas, vienlaikus ievērojot sabiedrības centienus un vajadzības.
Radošās darbības princips nozīmē, ka izglītība attīsta un aktualizē personības radošo potenciālu.
Tautiskuma princips paredz personības nacionālās apziņas iesakņošanos, nacionālās kultūras apguvēja un pilnīgotāja īpašību attīstību, personības atvērtību un cieņu pret tautas nacionālajām vērtībām.
Tikumiskuma princips nozīmē, ka izglītība sekmē tādas personības tapšanu, kam piemīt augsta morālā apziņa un tikumiska rīcība.
Profesionalitātes princips paredz profesionālās virzības izkopšanu vispārējās izglītības ieguves gaitā un augstvērtīgas profesionalitātes veidošanos profesionālās izglītības ieguves procesā.
Zinātniskuma princips liek projektēt un īstenot tādu izglītību, kuras pamatā ir mūsdienu zinātnes atziņas, zinātnisko metožu lietojums, patiesības un tās pierādījumu meklējumi.
Sistemātiskuma princips prasa izprast un projektēt izglītību kā veselumu, kuru apguvē cilvēks varēs izveidot kopsakarīgu pasaules redzējumu un skaidri apzināt savu vietu un lomu pasaulē. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/930507

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties