Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Lasītprasmes sekmēšanas iespējas bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem speciālās skolas vecākajās klasēs

     Novērtēts!

    Diplomdarbs59 Pedagoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:521536
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.03.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  Valodas apguves nozīme pusaudžiem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem    6
2.  PEDAGOĢISKI PSIHOLOĢISKAIS RAKSTUROJUMS PUSAUDŽIEM AR VIEGLIEM GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM    8
2.1.  Saskarsmes, valodas un komunikācijas īpatnības    13
2.2.  Vārdu krājuma UN sarunvalodas raksturojums    14
2.3.  Lasītprasmes un rakstītprasmes apguves īpatnības    16
3.  LASĪTMĀCĪŠANAS METODES UN UZDEVUMI PUSAUDŽIEM AR VIEGLIEM GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM    17
4.  LASĪTPRASMES VEICINĀŠANAS ALTERNATĪVĀS METODES    19
4.1.  BIBLIOTĒKA KĀ LASĪTPRASMES VEICINĀŠANAS VIETA    19
4.2.  DATORTEHNIKAS IZMANTOŠANAS IESPĒJAS LASĪTPRASMES VEICINĀŠANĀ    24
4.3.  VIEGLĀ VALODA KĀ JAUNĀKAIS UN PERSPEKTĪVĀKAIS SAZINĀŠANĀS LĪDZEKLIS    28
5.  PĒTĪJUMA ORGANIZĀCIJA    34
  PĒTĪJUMA METODIKA    34
  PĒTĪJUMS    37
  SECINĀJUMI    62
  AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    65
  ANOTĀCIJA    67
Darba fragmentsAizvērt

Latviešu valoda ir dzimtā valoda apmēram 1,5 miljoniem cilvēku, galvenokārt Latvijā, kur tā ir vienīgā valsts valoda. Lielākās latviešu valodas pratēju kopienas ārzemēs ir Austrālijā, ASV, Zviedrijā, Lielbritānijā, Vācijā, Brazīlijā un Krievijā.
Mūsu dienās varbūt ir pagrūti iedomāties, kādu garu un līkumotu ceļu nogājusi latviešu rakstība, līdz sasniegusi pašreizējo šķietamo pilnību.1 Salīdzināsim kaut vai rakstību pirmajās 16.–17. gadsimtā izdotajās latviešu grāmatās ar kādu mūsdienu izdevumu! Dažreiz tikai ar grūtībām izdodas nojaust, kādi vārdi un formas slēpjas aiz gotiskā raksta līkločiem.
Tiesības uz informācijas pieejamību ir katram cilvēkam, neatkarīgi no viņa dzimuma, vecuma, nacionalitātes, reliģiskās piederības un sociālā statusa. Informācijas pieejamību nedrīkstētu ietekmēt arī cilvēka slimība vai nespēja izmantot parastās tehnoloģijas, kas nu jau stabili ieņēmušas savu vietu cilvēku profesionālajā darbībā un personiskajā dzīvē. Valoda – tas ir vitāls cilvēku sazināšanās veids – bagāts, skaists, radošs, intelektuāls un „dzīvs”! Līdz ar tehnoloģiju attīstību mainās arī valoda, jo cilvēki vairāk sāk sazināties virtuāli jeb netiešā kontaktā. Varbūt tas ir viens no iemesliem, kādēļ ikdienas valoda kļūst ļoti komplicēta un robusta, jo informācijas apjoms, ko cilvēks tieši vai netieši izmanto vienas dienas laikā, ir ļoti liels.
Strādājot speciālajā skolā, esmu novērojusi, ka bērniem vecākajās klasēs ir problēmas ar lasīšanas tehniku, gan izlasītā teksta uztveri, gan prasmi orientēties tekstā.
Lasīšanas kursam speciālajā skolā piemīt integrējošs raksturs: lasīšanas stundās līdzās izvirzītajām prasībām (pareizi, apzināti, raiti un izteiksmīgi lasīt balsī, klusām, uztvert tekstu, tā galveno domu u.c.), skolēniem jāapgūst ētikas un estētikas pamati, jāveido priekšstats par ētikas normām, skaisto dabā, sadzīvē, kā arī sākotnējs priekšstats par mūsu tautas pagātni. Ar daiļliteratūras palīdzību skolotājam jāmāca skolēnus domāt, vērtēt cilvēku raksturu, viņu rīcību un izturēšanos, atšķirt labo no ļaunā. 2
Šāds mērķis tiek izvirzīts arī Valsts pamatizglītības standartā un Pamatizglītības standartā.
Nespēja uztvert izlasīto tekstu – šī ir problēma, kas skar dažādas sociālās grupas un ir īpaši aktuāla ne tikai speciālajās skolās, bet arī valsts mērogā.
Pedagogu uzdevums ir ar piemērotu mācību metožu un paņēmienu palīdzību atmodināt bērnu spējas, attīstīt tās un dot iespēju izmantot mācīšanās procesā3, apgūstot lasītprasmi, un izlasītā teksta pilnīgā izpratnē. Katrā mācību priekšmetā ir iespējas attīstīt un izkopt šo informācijas pieejamību.
Šo tēmu savam darbam izvēlējos tāpēc, ka strādājot speciālajā skolā vairāk kā desmit gadus es sastopos ar to, ka:
bērni vispār nevēlas lasīt;
skolotājs bieži vien spiests piestrādāt par tulku, lai padarītu bērnam valodu pieejamāku;
bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem trūkst literatūras saprotamā valodā.
Gribu pievērst uzmanību tam, ka Vieglā valoda varētu būt risinājums šīm problēmām.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −19,85 €
Materiālu komplekts Nr. 1139059
Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Lasītprasmes sekmēšanas iespējas bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem speciālās skolas vecākajās klasēs”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/521536

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties