Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:616189
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 21 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Audzināšanas problēmas, ko izraisa specifiski attīstības un uzvedības traucējumi – UDHS un UDS    7
1.1.  Neadekvāti aktīvu un uzbudinātu bērnu uzvedība bērnudārzā    7
1.2.  UDHS un UDS raksturojums, to izpratnes vēsture    8
1.3.  UDHS un UDS medikamentozā ārstēšana    11
1.4.  UDS noteikšana    12
1.5.  UDHS noteikšana    13
2.  Biežāk ieteiktie audzināšanas principi un pieejas UDHS un UDS gadījumā    14
2.1.  Daži uzvedības koriģēšanas principi    14
2.2.  Audzināšanas procesa specifika    16
2.3.  Uzvedības un attīstības korekcijas specifiskās metodes: spēles    19
3.  Uzvedības un attīstības koriģēšanas iespēju empīrisks pētījums: spēļu lietošanas pieredze darbā ar bērniem, kam piemīt UDS un UDHS iezīmes    22
3.1.  Pētāmo raksturojums    22
3.2.  Datu ieguves metodes, pētījuma norise un rezultāti    23
3.2.1.  Pētījuma posmi    23
3.2.2.  Anketēšanas un novērošanas datu salīdzinoša analīze    23
  Nobeigums    36
  Literatūras saraksts    37
  Pielikumi    38
  Pielikums Nr.1.Dažas bērnu mācību procesa un uztveres īpatnības    38
  Tabula Nr. 1.    38
  Tabula Nr. 2.    40
  Pielikums Nr. 2. Anketas vecākiem    41
  Anketa Nr. 1.    41
  Anketa Nr. 2.    42
  Anketa Nr. 3.    43
  Pielikums Nr.3. Novērošanas datu tabulas    44
  Novērošanas tabula Nr. 1.    44
  Novērošanas tabula Nr. 2.    45
  Novērošanas tabula Nr. 3.    46
  Novērošanas tabula Nr. 4.    47
  Novērošanas tabula Nr. 5.    48
  Novērošanas tabula Nr. 6.    49
  Novērošanas tabula Nr. 7.    50
  Novērošanas tabula Nr. 8.    51
  Novērošanas tabula Nr. 9.    52
  Kārļa novērošanas tabula    53
  Pielikums Nr. 4 Vecāku anketēšanas datu kopsavilkumi    54
  Kopsavilkums Nr.1    54
  Kopsavilkums Nr.2    55
  Kopsavilkums Nr.3    56
  Pielikums Nr. 5 Pētījumā izmantoto spēļu apraksti    57
  Pielikums Nr. 6 Bērnu darbiņi    62
  Bērna darbs Nr. 1    62
  Bērna darbs Nr. 2    63
  Bērna darbs Nr. 3    64
  Bērna darbs Nr. 4    65
  Bērna darbs Nr. 5    66
  Bērna darbs Nr. 6    67
Darba fragmentsAizvērt

Vecāki, skolotāji un visa sabiedrība vēlas izglītotus, gudrus, paklausīgus bērnus. Audzināšanas process parasti nenorit viegli un gludi, ir jāsastopas ar dažādām grūtībām, jo katrs bērns ir individualitāte ar viņam raksturīgu temperamentu, raksturu, gribasspēku, spējām, kā arī iedzimtām un iegūtām slimībām.
Tādu bērnu, ar kuriem nebūtu nekādu problēmu, nemaz nav. Tomēr ir bērni, kam ir daudz vairāk uzvedības noviržu un sarežģījumu skolas gaitās, nekā parasti mēdz būt. Vecāki un audzinātāji sūdzas par šo bērnu neizturamo aktivitāti un nemieru, ietiepīgo un impulsīvo izturēšanos, par viņu pēkšņajiem dusmu izvirdumiem. „Jau bērnudārzā viņi neievēro noteikumus, atšķiras ar skaļu, agresīvu un nesavaldīgu izturēšanos vai arī ir pasīvi, nepiedalās grupas dzīvē un sapņo savā nodabā. Bieži vien viņi ir sevišķi nekārtīgi, neieklausās un nepanes nekādu kritiku. Nereti viņiem ir runas savādības. Viņi mēdz murmināt savā nodabā vai iejaucas sarunās [12; 3]”. Tad pastāv dibinātas aizdomas, ka bērnam ir UDS. Šā sindroma visizplatītākā pazīme ir hiperaktivitāte.
Psihisko traucējumu diagnostikā ir ieviests termins – uzmanības deficīta sindroms ar hiperaktivitāti. „Bērnu hiperaktivitāte ir uzvedības traucējumu veids, kam raksturīga aktivitāte, uzbudināmība un vāja kustību koordinācija, kas neatbilst bērna vecuma psihiskajai attīstībai [18; 187]”.
Bērniem ar uzmanības deficīta sindromu hiperaktivitātes izpausmes variē atkarībā no vecuma, un vis izteiktāk to var novērot pirmsskolas un sākumskolas vecumā. Hiperaktivitātes simptomi bērniem var parādīties ļoti agri, tāpēc apkārtējie tos bieži ignorē un saka, ka bērns vienkārši ir ļoti kustīgs, ka viņu viss interesē, bet īsti neaizrauj. Vecāki sākumā neiedomājas, ka tā var būt saslimšana. Ar to mēģina sadzīvot un tā ir liela kļūda. Jo ātrāk sāk bērna ārstēšanu un korekcijas darbu, jo vieglāk viņam būs iekļauties bērnudārza, skolas un sabiedrības dzīvē.
Latvijā bērnu, kuriem tiešām ir UDS, nav nemaz tik daudz. Krietni vairāk ir tādu, kuri patiesībā nav hiperaktīvi, bet tā uzvedas gluži citu iemeslu dēļ. Iespējams, problēmas ir ģimenē. Varbūt vainojama arī mūsu nesakārtotā vide, sociālās, ekonomiskās problēmas. Tāpēc, ja arī bērna uzvedība it kā liecina par UDS, pirms sākt viņu ārstēt, jānoskaidro, vai tiešām tā ir.…

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −34,80 €
Materiālu komplekts Nr. 1140765
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Audzināšanas darbs ar bērniem, kam piemīt uzmanības deficīta un hiperaktivitātes iezīmes”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/616189

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties