Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā

    TOP 100

    Diplomdarbs70 Pedagoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,99 (14%)
Cena ar atlaidi*:
12,21
Pirkt
Identifikators:176609
Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 53 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2009.g. - 2013.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotation    5
  Ievads    5
1.  Vērtības pedagogu, psihologu, filozofu atziņās vai skatījumā    8
1.1.  Vērtību vispārīgs raksturojums    8
1.2.  Tikumiskās vērtības – vienas no pamatvērtībām    11
2.  Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes veidotāji bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā    15
2.1.  Bērnu literatūras vispārīgs raksturojums    15
2.2.  Tikumiskās vērtības literārajos darbos    19
2.3.  Literāro darbu uztvere vecākajā pirmsskolas vecumā    25
2.4.  Tikumisko vērtību izpratnes veidošanās pasaku ietekmē bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā    30
3.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās izpēte literāro darbu iepazīšanas procesā (praktiskais pētījums)    40
3.1.  Pētījuma metodoloģiskais apraksts    40
3.2.  Pētāmās grupas apraksts    41
3.3.  Praktiskais darbs ar bērniem    47
3.4.  Aptauja pieaugušajiem    67
  Secinājumi    74
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    76
  Pielikumi    79
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Vērtības ir objekti, kas nodrošina pastāvīgu pārliecību par rīcības vai mērķa prioritāti, salīdzinot ar citu mērķi vai rīcības veidu. Vērtības ir viena no sabiedrības morālo attiecību izpausmes formām. Analizējot literatūru par vērtībām atklājas, ka cilvēks jau senā pagātnē centās iztekt dažādas vērtību pakāpes. Tā pakāpeniski vērtība kļuva kā jēgpilnais un saprātīgais, pēc kā katrs no mums vairāk vai mazāk tiecas. Iepazīstoties ar dažādu autoru (A. Milts, M. Kūle, I. Freiberga, T. Zinkeviča- Jevstigņejeva, I.Gēbele, G. Breslavs, R.Purmale, I. Jurgena, A. Špona, H.Gudjons, J. Pujats, I. Beļickis, A. Rubenis u.c.) atziņām par vērtībām, var teikt, ka tās ir apveltītas ar dzīves spēku, kas pārveido daudzas cilvēka vajadzības un intereses. Personību nosaka tās vērtību sistēma, kādā hierarhijā tās atrodas, kāda ir to prioritāte, un katrs no mums par to ir atbildīgs, jo vērtīborientācijas pamatā ir brīva izvēle.
2. Pirmsskolas vecumā attīstās augstākās jūtas (tikumiskās, estētiskās un intelektuālās), vērtību orientācija un tikumi, izpratne par morāles likumiem un normām. Šajā vecumā bērns spēj uztvert tās vērtības, kuras ir pazīstamas un saprotamas, ar kurām bērns ir saskāries kopš agras bērnības. Tas savukārt ir atkarīgs gan no audzināšanas, gan no vides, kurā bērns aug, un lielā mērā arī no bērna personības attīstības īpatnībām. Tādēļ pieaugušo pozitīvais mērķis ir palīdzēt bērnam veidoties par dzīves mīlošu, aktīvu darbīgu personību, attīstīt savu fizisko Es, sociālo Es, afektīvo Es, garīgo Es, kognitīvo Es.
3. Izzinot vairāku psihologu un pedagogu (D. Lieģeniece, G. Svence, A. Špona, T. Zinkeviča- Jevstigņejeva u.c.) atziņas saistībā ar bērnu morālo attīstību un tās veicināšanas nosacījumiem, atklājas viedokļu un pieeju dažādība. Visu to ņemot vērā, var secināt, ka morālie motīvi šajā vecumā ir kvalitatīvi jauns motivācijas veids, kas nosaka kvalitatīvi jaunu uzvedības tipu. Pedagogu un vecāku pieeja un attieksme šajā procesā ir ļoti svarīga, jo viņi kalpo kā piemērs, ko bērni atdarina. Pedagoģiskajā darbībā, lai veicinātu bērnu tikumisko attīstību, var izmantot dažādas darbības formas un metodes, kā to sekmēt.
4. Bērnu literatūra ir mākslinieciskā literatūra dažāda vecuma bērniem.…

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −8,45 €
Materiālu komplekts Nr. 1355621
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/176609

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties