Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:978801
 
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 34 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pirmsskolas vecākā vecuma bērnu attīstības īpatnības    5
2.  Mūzikas klausīšanās – muzikālās darbības veids, tā raksturojums    10
2.1.  Mūzikas klausīšanās mērķis un uzdevumi pirmsskolā    10
2.2.  Mūzikas klausīšanās organizācija pirmsskolas izglītības iestādē    12
2.3.  Bērnu uztverei atbilstošas mūzikas izvēle    15
3.  Emociju raksturojums    18
3.1.  Emociju jēdziens, to izpausmes    18
3.2.  Bērnu pozitīvo emociju attīstību veicinošie un kavējošie faktori    22
3.3.  Bērnu emociju izpausmes vecākā pirmsskolas vecumposmā    25
4.  Mūzikas klausīšanās kā bērnu emocionālās atsaucības rosinātāja    28
5.  Pieaugušā loma bērnu pozitīvo emociju veicināšanā    32
6.  Mūzikas klausīšanās vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju attīstības praktiskā izpēte    35
6.1.  Veiktais pētījums par bērnu pozitīvo emociju attīstību muzikālajās nodarbībās    35
6.2.  Vecāku anketēšanas rezultātu apkopojums    44
6.3.  Audzinātāju anketēšanas rezultātu apkopojums    49
  Pedagoģiskie ieteikumi vecākiem    53
  Pedagoģiskie ieteikumi audzinātājām    54
  Secinājumi    55
  Izmantotās literatūras saraksts    57
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka personības struktūrā emociju un jūtu sfērai ir nozīmīga loma. Mūzika ir viens no tiem mākslas veidiem, kas visdaudzveidīgāk attēlo mūsu emocionālo pasauli. Mūzika ir arī tā, kura šīs emocijas modelē, rada dažādas noskaņas un izjūtas.
Bērnos jau ģenētiski veidojas prasība pēc mūzikas - jau kopš dzimšanas bērns parāda emocionālu atsaucību mūzikai. Ja bērnam patīk kāds muzikāls izpildījums, tad viņš priecīgi kustina kājiņas, rociņas un smaida, vēlāk pat lallina līdzi. Bet ja nepatīk, tad bērns var sākt nemierīgi grozīties vai raudāt. Kad bērns pieaug, tad jau var pateikt pieaugušajam kā viņš jūtas. Vai attiecīgs skaņdarbs ir rosinājis patīkamas vai nepatīkamas sajūtas, dažreiz pat bērns var sabīties no pārāk skaļas un dinamiskas melodijas.
Mūzika iedarbojas vispirms uz cilvēka jūtu sfēru. Katrs iespaids izraisa emocionālu atbalsi, kā, piemēram, prieku, skumjas, mīlestību, maigumu, niknumu, izbrīnu un ļoti daudz citu jūtu, kuru nianses ir tik smalkas, ka vārdos ir grūti izsakāmas.
Izglītības iestādēs, bieži vien, mūzikas nodarbībās vairāk uzmanība tiek veltīta dziedāšanai, bet ļoti svarīgi ir pievērst uzmanību citām nodarbību formām, kā, piemēram, mūzikas klausīšanās nodarbībām. Ar mūzikas klausīšanās palīdzību bērnam var parādīt dažāda rakstura, tembrāli bagātus skaņdarbus, pakāpeniski paplašinot to bezgalīgo, skaisto pasauli, kuru sauc par mūziku, vienlaicīgi attīstīt, bagātināt viņa emocionālo sfēru. Pētot pedagoģiski psiholoģisko literatūru secinu, ka mūzika ir dabisks bērna vispusīgas attīstības virzītājs. Ir noskaidrots, ka visi izziņas procesi noris sekmīgāk, ja tos pavada noteikts emocionāls pārdzīvojums. Sevišķi spilgti tas atklājas atmiņas procesā. Informāciju, ko pavada emocionāla attieksme, labāk iegaumējam, ilgāk saglabājam un vieglāk atceramies. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −50,24 €
Materiālu komplekts Nr. 1143708
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties