Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,56 (11%)
Cena ar atlaidi*:
12,64
Pirkt
Identifikators:834950
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2005.g. - 2005.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Tabulu un attēlu saturs    5
  Ievads    6
1.  Uzņēmējdarbība    7
1.1.  Uzņēmējdarbībasjēdziens    7
1.2.  Uzņēmuma vadīšanas organizatoriskā struktūra    10
1.3.  Produktu raksturojums    14
1.3.1.  Preču sortiments    15
1.4.  Uzņēmējdarbības vide    21
1.4.1.  Iekšējās vides analīze    21
1.4.2.  Ārējās vides analīze    25
  SVID analīze    29
1.5.  Mārketings    32
1.5.1.  Konkurētspēja    35
2.  Grāmatvedība un finanses    39
2.1.  Finansu analīze    42
2.1.1.  Finansiālie rādītāji    43
2.2.  Uzņēmuma stratēģija    45
  Saīsinājumi    48
  Secinājumi    49
  Priekšlikumi    50
  Izmantotā literatūra    51
Darba fragmentsAizvērt

Stratēģiskā plānošana.
Stratēģija – detalizēts, vispusīgs, komplekss plāns, paredzēts tam, lai uzņēmums varētu sasniegt izvēlētos mērķus. [119] Stratēģija ietver visas uzņēmuma būtiskās darbības, norādot uzņēmuma darbības virzienu un eksistences mērķi, kā arī stimulējot nepieciešamās pārmaiņas, kuras nosaka darbības vide. Tā nosaka, kā organizācijas rada konkurētspējīgu priekšrocību un nodrošina tās ilgtspēju Stratēģija nosaka un parāda organizācijas stratēģisko mērķi, ņemot vērā tās ilgtermiņa uzdevumus, darbības programmas un resursu izmantošanu. Šī stratēģija nosaka organizācijas ilgtermiņa mērķus, kā arī resursu, kas nepieciešami šo mērķu sasniegšanai, sadali. Stratēģija nodrošina konkurētspējīgu priekšrocību katrā organizācijas darbības nozarē, ņemot vērā iespējas un draudus ārējā vidē un organizācijas stiprās vājās puses iekšējā vidē. Stratēģijas var arī rasties spontāni pašās organizācijās bez kāda formāla plāna.[15]
Stratēģiskās vadīšanas procesa mērķis ir dot iespēju organizācijai noteikt, ar ko tā atšķiras no saviem konkurentiem, un radīt savu konkurētspējīgo priekšrocību.[16]
Stratēģiskās vadīšanas procesa pirmais posms ir stratēģiskā virziena noteikšana. Parasti to nosaka, definējot vīziju, misiju un galvenos organizācijas mērķus.[20]

Uzņēmuma perspektīvā plānošana, tās veidi un mērķi
Uzņēmumu perspektīvās plānošanas mērķi ir šādi:
1-izstrādāt vispārējos principus uzņēmuma darbības orientācijai perspektīvā;
2-noteikt uzņēmuma attīstības virzienus un programmu;
3-noteikt galveno pasākumu saturu un secību, lai nodrošinātu izvirzīto mērķu sasniegšanu.
Perspektīvā plānošana palīdz pieņemt lēmumus uzņēmuma darbības komplekso problēmu risināšanai starptautiskā mērogā:
1-kapitālieguldījumu apmēru un ieguldīšanas virzienu un to finansēšanas avotu noteikšanā; 2-perspektīvās tehnoloģijas ieviešana;
3-ārvalstu investīciju veikšanas formu izvēlē jaunu uzņēmumu iegādes apstākļos;
4-pārvaldes organizācijas pilnveidošanā atsevišķās apakšvienībās un personāla politikā.
Parasti tiek izstrādāti tikai svarīgākie kvalitatīvie raksturojumi, kuri pēc tam tiek konkretizēti uzņēmumu programmās vai prognozēs.[139] Uz programmu pamata tiek izstrādāti vidējā termiņa plāni, kuri jau satur ne tikai kvalitatīvos raksturojumus, bet arī kvantitatīvos, kas ir konkretizēti, ņemot vērā līdzekļu izvēli un mērķu realizāciju, kas tika noteikti perspektīvajā plānošanā.
Izanalizējot uzņēmuma darbību, ir redzams, ka uzņēmums ļoti daudz investē savā uzņēmumā, kas vedina domāt par uzņēmuma tālākajiem mērķiem. Uzņēmuma tālākai attīstībai ir piesaistīti Eiropas Savienības līdzekļi, tiek būvēti jauni cehi jaunu produktu ražošanai. Nākotnes plāni saistās ar lauksaimniecības, ražošanas un pakalpojumu tālāko attīstību. Lai samazinātu izdevumus, uzņēmums ir sācis ražot degvielu no tīra rapša. Uzņēmuma nākotnes plāni saistās ar jauno biodegvielas ražošanu. Ņemot vērā tagadējās degvielas cenas, šai biodegvielai ir paredzams liels patēriņa daudzums.
SIA “Iecavnieks” ir iepazīstinājuši ar savu unikālo jaunumu – biodegvielu. Ņemot vērā degvielas cenu kāpumu, biodegvielai ir lielas perspektīvas. To ražo pašmāju uzņēmumi, un ir lētāka par degvielas uzpildes stacijās nopērkamo degvielu. Tas uzņēmumam ļauj iekarot lielu tirgus daļu.
Pārsteigumu apmeklētājam Rāmavā sagādāja firma “Iecavnieks” – pie viena stenda iegādājama rapšu eļļa un citi augu eļļas produkti virtuvei, bet netālu to pašu rapšu eļļu lej kā motordegvielu spēkrata degvielas tvertnē.
Ja veselīgas pārtikas piekritējiem un gardēžiem “Iecavnieka” rapšu eļļa vairs nav jaunums, tad spēkratu īpašniekiem gan, jo automašīna DAF XF- 95, kuru darbina tīra rapšu eļļa, plašākai apskatei bija izstādīta pirmo reizi. Pēdējo divu gadu laikā lielākā daļa “Iecavnieka” spēkratu, kopumā ap desmit, pārbūvēti darbam ar tīru rapšu eļļu, tajā skaitā lieljaudas kravas automobiļi DAF, MAZ, MAN John Deere 7800 traktors un divi kombaini. Abi kombaini šinī sezonā novāca labību 660 hektāru platībā, patērējot 8418 litrus rapšu eļļas, tas ir 12.75 l/ha. Salīdzinājumā ar dīzeļdegvielu patēriņu, ekonomiskais guvums ir aptuveni 25 %. “Katram ir jārēķina, taču pie liela degvielas patēriņa ekonomiskais guvums ir noteikti jūtams. Varbūt tāpēc ievērojama ir tieši lielo uzņēmumu interese, ” svētdien, izstādes beidzamajā dienā, pastāstīja SIA “Iecavnieks” automehāniķis Ainis Liepiņš. “Visvairāk piesaista ekonomiskums, daudzus arī automašīnu pārbūves iespējas. Esam tam gatavi, tikai vispirms vēl nedaudz jāpiestrādā, lai motoru pārveidošanu uzņēmumā varētu veikt rūpnieciskā līmenī.” Ideju par rapšu eļļu kā motordegvielu SIA “Iecavnieks” direktors Dainis Lagzdiņš aizguvis no partneriem Vācijā un Zviedrijā. Cenšoties to ieviest praksē, savas zināšanas pielikuši arī pašu speciālisti. Tagad, kad jaunieviestā tehnoloģija izmēģināta un pieslīpēta, tā teikt, uz pašu ādas, uzņēmuma speciālisti ir gatavi konsultēt un sniegt tehnisko palīdzību iekārtu komplektācijā, izgatavošanā un ierīkošanā dažādiem spēkratiem.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Uzņēmuma darbības analīze un attīstības iespējas”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/834950

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties