Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:579280
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.02.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 49 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Adaptācijas būtība un skolotāju adaptācijas īpatnības    8
1.1.  Adaptācijas jēdziens un veidi    8
1.2.  Adaptācijas mērķi un posmi    13
1.3.  Skolotāja adaptācijas īpatnības    25
1.4.  Skolotāju adaptācijas efektivitātes kritēriji un rādītāji    39
2.  Skolas administrācijas darbība adaptācijas procesu vadīšanā    45
2.1.  Skolas administrācijas darbības saturs un formas    45
2.2.  Skolotāju adaptācijas vadības pieredze mūsdienu skolā    53
2.3.  Skolotāju adaptācijas vadības modelis skolā    65
  Secinājumi    74
zmantoto avotu saraksts    75
  Pielikumi    78
Darba fragmentsAizvērt

Darba temats: Skolas administrācijas darbība jauno skolotāju adaptācijas sekmēšanā
Darba veids: maģistra darbs
Studiju programma: profesionālā maģistra studiju programma „Skolvadībā”
Darba zinātniskā vadītāja: ..............................
Darba apjoms: 87 lpp., 20 attēli un 6 tabulas
Pētījuma mērķis: Izzināt skolotāju adaptācijas procesa būtību, izveidot teorētiski un praktiski efektīvu adaptācijas modeli, kura realizāciju sekmē skolas vadība.
Hipotēze: Jauno skolotāju adaptācijas process ir sekmīgāks, ja:
to vada skolas administrācija;
skolotāju kolektīvā ir radošas profesionālas darba attiecības;
jaunais skolotājs ir mērķtiecīgi virzīts skolas profesionālai pedagoģiskai darbībai.
Darba saturs:
Latvijas skolās ar katru gadu sarūk skolotāju skaits. Pedagoģisko izglītību ieguvušie jaunieši izmēģina strādāt skolā, tomēr kā nākotnes perspektīvu to neizvēlas. Daudzi pedagoģisko augstskolu studenti labprāt strādātu skolā, bet ienākot skolā viņi neiztur šīs straujās pārmaiņas un nespēj bez palīdzības un atbalsta veiksmīgi integrēties skolas pedagoģiskajā un sociālajā vidē.
Manuprāt, viens no ikgadēja skolotāju skaita samazināšanās cēloņiem ir tas, ka praktiski visās Latvijas skolās jauno darbinieku adaptācija ir atstāta novārtā. Viens no skolas direktora pienākumiem ir skolas nodrošināšana ar pedagogiem, tāpēc tieši vadītājam ir jāorganizē mērķtiecīgs jauno skolotāju adaptācijas process skolā. Šo darbu apgrūtina tas, ka līdz pat šim laikam nav konkrētu priekšstatu par to, kurai skolas apakšvienībai ir jābūt nodarbinātai adaptācijas procesā, vēl šobrīd līdz galam nav izstrādāti adaptācijas efektivitātes pārbaudes kritēriji un rādītāji, kā arī nav izstrādāts adaptācijas vadības modelis.
Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, izmantoto avotu saraksta ( 49 avoti) un 5 pielikumiem. Pētījumā bija izmantotas teorētiskā metode: literatūras avotu izpēte un analīze un empīriskās: anketēšana, intervijas, datu analīze. Darbā ir izskatīts adaptācijas jēdziens, mērķi, procesa posmi. Izzinātas skolotāju adaptācijas īpatnības, skatīta un pētīta skolas administrācijas darbība adaptācijas procesu vadīšanā mūsdienu skolā. Pētījuma gaitā tika izstrādāts teorētiski un praktiski efektīvs adaptācijas modelis, kura realizāciju sekmē skolas vadība.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties