Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
4,08 (19%)
Cena ar atlaidi*:
17,40
Pirkt
Identifikators:746840
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.06.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2006.g. - 2008.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    3
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    6
  Ievads    7
1.  Kompleksās analīzes metodikas izmantošana organizācijā    9
1.1.  Ārējās vides analīze    9
1.1.1.  Ārējās vides raksturojošie rādītāji    9
1.1.2.  Tirgus analīze pēc M.Portera metodes    10
1.2.  Iekšējās vides analīze    12
1.2.1.  Mārketinga analīze    12
1.2.2.  Menedžmenta analīze    13
1.2.3.  Ražošanas darbības analīzes rādītāju sistēma    16
1.2.3.1.  Ražošanas darbības analīzes būtība    16
1.2.3.2.  Pamatlīdzekļu analīzes būtība un rādītāji    17
1.2.4.  Finansiālā stāvokļa analīze    20
1.2.4.1.  Apgrozāmo līdzekļu analīzes rādītāji    20
1.2.4.2.  Maksātspējas un likviditātes analīzes rādītāji    24
2.  SIA „X” darbības raksturojums    28
2.1.  SIA „X” kopējais raksturojums    28
2.2.  Produkcijas raksturojums    30
2.3.  SIA „X” politika    32
3.  SIA „X” kompleksās analīzes stāvoklis    35
3.1.  Mārketinga darbības analīze    35
3.1.1.  SIA „X” autoķīmijas tirgus novērtējums    35
3.1.2.  SIA „X” noieta produkcijas tirgus analīze    42
3.1.3.  SIA „X” produkta konkurētspējas analīze    45
3.2.  SIA „X” menedžmenta analīze    47
3.2.1.  SIA „X” organizatoriskā struktūra    47
3.2.2.  Darbinieki izglītības līmenis un vecuma struktūra    49
3.2.3.  Darbinieku stimulēšanas un motivēšanas sistēmas novērtēšana    49
3.2.4.  Darba spēka nodrošināšanas un efektivitātes analīze    51
3.3.  SIA „X” ražošanas darbības analīze    54
3.3.1.  SIA „X” izmantojamo pamatlīdzekļu analīze    54
3.4.  Finansiālā stāvokļa analīze    56
3.4.1.  SIA „X” kapitāla formēšana un izmantošana    57
3.4.1.1.  Organizācijas līdzekļu dinamikas un struktūras analīze    57
3.4.1.2.  Organizācijas līdzekļu avotu dinamikas un struktūras analīze    58
3.4.2.  SIA „X” izmantojamo apgrozāmo līdzekļu analīze    60
3.4.3.  SIA „X”maksātspējas un likviditātes analīze    63
3.4.4.  SIA „X” rentabilitātes analīze    64
3.4.4.1.  Peļņas un zaudējumu aprēķina analīze    64
3.4.4.2.  Rentabilitātes rādītāju analīze    66
4.  SIA „X” pilnveidošanās iespējas    69
  Secinājumi un priekšlikumi    73
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    77
  Galvojums    78
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Šobrīd pasaulē viena no perspektīvākajām ekonomikas nozarēm, kas vēljoprojām attīstās un dara to diezgan strauji, ir autoķīmijas, eļļu un smērvielu produkcija. Šīs nozares attīstība būtiski ietekmē vairāku citu nozaru darbību un nodrošina katru desmito darba vietu. Arvien biežāk tiek izcelta šīs nozares iespējama pieaugošā loma arī Latvijas ekonomiskajā attīstībā, par cik Latvijas iedzīvotāji ir kļuvuši par aktīviem automašīnas lietotājiem neskatoties uz pašreizējo ekonomisko stāvokli ne tikai mūsu valstī, bet arī visā pasaulē.
Dotā nozare funkcionē noteiktā vidē, kas nepārtraukti mainās. Katram uzņēmumam, plānojot tā tālāku attīstību, ir gan jāatpazīst sava apkārtējā vide un tās izmaiņu saturs, gan iekšēja vide, gan jāprot reaģēt uz dažādām izmaiņām. Lai sekmīgi izpildīt visus augstāk minētos uzdevumus, nepieciešama ļoti akurāta un pilnīga uzņēmuma vadība, kura tiek noteikta ar māku analizēt. Ar analīzes palīdzību tiek atpazītas attīstības un izmaiņu tendences gan pašā uzņēmumā, gan ārpus tā, tādēļ tiek izmantota kompleksās darbības analīze, kura palīdz vērst uz labu uzņēmuma mīnusus un palīdzēt vadībai pilnveidot jau esošos plusus.
Galvenais kompleksās analīzes mērķis ir uzņēmuma īpašuma un finansiāli ekonomiskā stāvokļa novērtējums, iekšējo procesu un problēmu identifikācija, uz kuras balstās turpmākās korekcijas prognozes izstrāde un rekomendācijas turpmākajai attīstībai. Tas ir nepieciešams dažādu uzdevumu risināšanai, tai skaitā attīstības jautājumā, iziešanai no krīzes situācijas, biznesa vai akciju pirkšanai – pardošanai, investīciju piesaistei u.t.t.
Kompleksā analīze ir nepieciešama uzņēmumu īpašniekiem stratēģisku lēmumu pieņemšanai, menedžeriem operatīvo lēmumu pieņemšanai, antikrīzes gadījumiem, kreditoriem kredītu lēmumu pieņemšanai un piešķiršanai, investoriem investīciju lēmumu sagatavošanai utt.
Analīzes veikšana saistīta ar uzņēmuma paralēlu vadības struktūras, materiāli – tehniskās bāzes un tehnoloģiskā kompleksa izzināšanu. Tiek veikta uzņēmuma korporatīvās struktūras un politikas analīze, tā organizatoriski – tiesiskās struktūras, kvalitātes sistēmas, kā arī tiek ņemti vērā ekonomiskie un sociāli – politiskie apstākļi reģionā un administratīvā subjektā.
Noslēgumā par uzņēmuma īpašuma un finansiāli – ekonimisko stāvokli, sagatavotu balstoties uz makroekonomiskajiem un retrospektīvajiem rādītājiem, tiek dots uzņēmuma fundamentāls stāvoklis, tālākas situācijas attīstības perspektīva. Atkarībā no pasūtītāja vēlēšanām var būt veiktas rekomendācijas, kuras tiek virzītas uz situācijas izmainīšanu.
Autora izstrādātā maģistra darba mērķis ir novērtēt SIA „X” uzņēmuma darbību un noteikt tālākās pilnveidošanās iespējas. Darba aktualitāti noteica tas, ka mūsdienu tirgus apstākļos ir ļoti daudz uzņēmumu, kuri nodarbojas ar autoķīmijas, eļļu un smērvielu produkciju, un šajā jomā valda liela konkurence. Tādēļ uzņēmuma svarīga īpašība ir spēja reaģēt uz pārmaiņām apkārtējā un iekšējā vidē, un ir ļoti svarīgi izanalizēt uzņēmumu un tā esošo darbību.
Maģistra darba mērķa sasniegšanai nepieciešams risināt sekojošus uzdevumus:
1. izskatīt kompleksās analīzes metodikas izmantošanu uzņēmumā teorētiskos pamatus, kuri iekļauj sevī iekšējās un ārējās vides analīzi;
2. veikta SIA „X” mārketinga un menedžmenta darbības analīzi;
3. izanalizēt SIA „X” ražošanas darbības analīzi;
4. novērtēt SIA „X” finansiālo stāvokli;
5. izanalizēt SIA „X” rentabilitātes stāvokli;
6. noteikt SIA „X” turpmākās attīstības un pilnveidošanās iespējas.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −35,31 €
Materiālu komplekts Nr. 1230323
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „SIA "X" perspektīva attīstības analīze mūsdienu ekonomikas apstākļos”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/746840

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties