Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,22 (15%)
Cena ar atlaidi*:
18,26
Pirkt
Identifikators:485237
Vērtējums:
Publicēts: 15.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 42 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2007.g. - 2009.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Mārketinga stratēģijas izstrādāšanas īpatnības    9
1.1.  Mārketinga stratēģijas jēdziens un veidi    10
1.1.1.  Koncentrētās (intensīvās) augšanas stratēģija    11
1.1.2.  Integrētās augšanas stratēģija    12
1.1.3.  Diversifikācijas stratēģija    13
1.1.4.  Mērķtiecīga saīsinājuma stratēģija    14
1.1.5.  Konkurences stratēģijas    15
1.1.6.  Mārketinga stratēģijas veidi atkarībā no tirgu daļas,pieprasījuma, preču politikas    20
1.2.  Mārketingu stratēģijas izstrādāšana un formēšana    24
2.  SIA CN Motors darbības analīze    32
2.1.  Nozares un SIA CN Motors īss raksturojums    32
2.2.  SIA CN Motors galvenu rādītāju novērtējums    33
2.2.1.  SIA CN Motors finansu rādītāju darbības analīze    33
2.2.2.  SIA CN Motors mārketinga darbības analīze    39
2.3.  Uzņēmuma SIA CN Motors ārējas un iekšējas vides analīze    41
3.  SIA CN Motors attīstības stratēģijas izstrādāšana    48
3.1.  SIA CN Motors misijas un mērķu definēšana    48
3.2.  Mārketinga stratēģiju izvēle    51
3.2.1.  Pieci Portera spēki    52
3.2.2.  SIA CN Motors SWOT- analīze    56
3.2.3.  McKinsey matricas izstāde pēc SIA CN Motors datiem    58
3.3.  Efektivitātes vērtējums un mārketinga strateģiju kontrole    61
  Secinājumi un priekšlikumi    65
  Izmantotas literatūras un avotu sakaksts    69
  Galvojums    72
  Pielikumi    73
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Jebkura uzņēmējdarbība ir saistīta ar risku, tas nozīmē, ka veicot jebkuru pasākumu, jāapzinās, ka to pavadīs ne tikai panākumi, bet var pat sākties cīņa par izdzīvošanu. Uzņēmuma veiksmīgas funkcionēšanas svarīgākais nosacījums ir uzņēmuma spēja pielāgoties iekšējiem un ārējiem apstākļiem. Jebkurš uzņēmums ir atklāta sistēma, kas sastāv no vairākiem mainīgiem elementiem.
Izmaiņu svarīgums uzņēmuma stratēģijā tiek noteikts ar pretrunu starp praktiskiem uzņēmuma mērķiem un eksistējošo situāciju. Pēdējā laikā arvien vairāk uzņēmumu lieto visādas attīstības stratēģijas un līdz ar to stratēģisko plānošanu.
Lielām kompānijām attīstības stratēģijas esamība tiek uzskatāma par nepieciešamu izdzīvošanas nosacījumu. Tieši stratēģiska plānošana ļauj firmai noteikt savus mērķus. Stratēģiska plānošana dod atbildes uz tādiem jautājumiem kā: Kam nepieciešams tiekties? Kā attīstīt savu biznesu? Kā izdzīvot pastiprinošās konkurences cīņas nosacījumos?
Daudzām zināmām kompānijām ir ne tikai labi izstrādāta un skaidra stratēģija. Daudzas kompānijas neatlaidīgi ievēro uzstādītiem attīstības parametriem, un tas gala rezultātā atveda tos pie panākumiem. Bet arī pēc panākuma sasniegšanas, tālākas pastāvēšanas dēļ firmai ir jālieto stratēģisko plānošanu. Stratēģiskai plānošanai jābūt pastāvīgai, tekoša menedžeru darbībai. Ikdienišķā darbībā stratēģija kā firmas pārvaldes instruments ir kompānijas izdzīvošanas un uzplaukuma nodrošinājuma nepieciešams nosacījums un līdzeklis.
Neatkarīgi no biznesa apjomiem kompānijas stratēģiskas pārvaldes izmantošana ļauj vadībai brīvi orientēties krīžu situācijā, iedvest paļāvību par biznesa drošumu personālā.
Prasmīga un suspendēta attīstības stratēģija - tas nav mērķis, tas ir kompānijas plānotās nākotnes realizācijas līdzeklis, pašatklāsmes līdzeklis, kā arī kompānijas menedžmenta un akcionāru ceļš pie stabila ienākuma nodrošinājuma.
Pastāvīgi mainīgu tirgus faktoru apstākļos stratēģija nozīmē savstarpēji saistītu specifisku darbību kopumu, kuras nepieciešams realizēt vadītāja finansiālo mērķu sasniegšanai. Katrā strādājošā kompānijā šodien pastāv liels daudzums potenciāli iespējamu un šķietami perspektīvu attīstības virzienu. Lielā variantu daudzuma pieejamība nevis atvieglo, bet gan apgrūtina optimālā varianta izvēli un bieži noved pie domstarpībām starp svarīgākajiem menedžeriem un kompānijas īpašniekiem. Pareizo lēmumu skaits patiesībā ir neliels un tiek noteikts ar pieejamo korporatīvo mērķu „izkliedi”. Jo stingrāki tie finanšu parametri, kurus kompānija nevar pārkāpt, jo mazāk reāli pareizu lēmumu un lielākas iespējas pieļaut kļūdu, ejot pa nepareizo ceļu. Jo izplūdušāki mērķi, jo mazāk efektīvi tiek izmantoti kompānijas resursi, taču vienmēr sasniegtos rezultātus var pasludināt par sākotnējiem mērķiem. Stratēģijas izstrāde ļauj veidot optimālo darbību kopumu ar augstu biznesa īpašnieku interesējošo rezultātu sasniedzamības ticamību.
Mūsdienās visas lielās kompānijas organizē savu darbību, balstoties uz mārketinga koncepcijām. Mārketings un tā sarurs, risinot tautsaimniecības problēmas ar katru gadu kļūst plašāks un sarežģītāks. Konkurence iekšējā un ārējā tirgū palielinās. Kā sēnes pēc lietus dibinās jauni uzņēmumi, lai gan daļa no tiem drīz vien pazūd nespēdami izturēt konkurenci, citi aug un iekaro stabilu vietu vietējā tirgū. Pagaidām vietējie uzņēmumi reti strādā pēc mārketinga principiem, mārketinga stratēģija palīdz atrisināt uzdevumus, kas pastāv, risinot problēmas tautsaimniecībā, saimniecisko savstarpējo sakaru veidošanā starp ražotājiem un patērētājiem. Mārketinga stratēģija nozīmē arī to ideju atbalstīšanu, kas rosina jaunu perču vai pakalpojumu attīstību un sekmīgu realizāciju. Jebkura firma pastāv, lai sasniegtu kaut ko apkārtējās vides ietvaros. Lai pieņemtu kādus lēmumus, nepieciešams saskaņot apkārtējās vides faktorus ar savas firmas iespējām, ko vislabāk var sasniegt, izveidojot stratēģisko plānu.
Stratēģiskais plāns norāda, kādas mārketinga aktivitātes kompānijai jāveic, kāpēc tās nepieciešamas, kas atbild par to realizāciju, kur un kad tās realizēs. Stratēģiskais plāns arī parāda kompānijas pašreizējo stāvokli un orentāciju nākotnē. Tāpēc manuprāt katrai kompānijai vajadzētu izstrādāt attīstības plānu, lai varētu orentēties un aptuveni (pie Latvijas nestabilās ekonomiskās un finansiālās situācijas) orentēties firmas nākotē, kaut vai tikai pognožu līmenī.
Mārketinga stratēģija ir tā, kas vieno visas uzņēmuma mārketinga aktivitātes vienā veselumā, kā arī nosaka kopējās vadlīnijas, pēc kurām darboties un plānot mārketinga aktivitātes saskaņā ar kopējiem uzņēmuma mērķiem.
Lai sasniegtu tos klientus, kurus ir jāsasniedz, ar labu produktu nepietiek, ir jābūt arī vienotai stratēģijai. Efektīvas stratēģijas radīšanai nepieciešama pamatīga tirgus izpēte, plānošana, analīze, pieredze un zināšanas.
Mārketinga stratēģijas izstrāde sākas ar kopējās tirgus situācijas izpēti un analīzi.
Izstrādājot mārketinga stratēģiju ir jāaaplūko arī uzņēmuma darbības sfēra - uzņēmuma nozares raksturojums un tās attīstība, konkurences līmenis, produkcija, tirgus segmenti, kuros uzņēmums atrodas vai plāno atrasties.
Maģistra darba temata izvēles aktualitāti nosaka tas, ka uz šo brīdi stratēģija - tas ir pamatlicējs kodols uzņēmuma pārvaldē, kuram jānodrošina uzņēmuma noturīgu ekonomisko augšanu un attīstību, produkcijas un izrādāmo pakalpojumu konkurētspējas paaugstinājumu.
Dotā darba mērķis ir uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrādāšana SIA CN Motors piemērā.
Dotā darba uzdevumi ir:
• mārketinga stratēģijas jēdziena un veidu definēšana;
• mārketinga stratēģijas izstrādāšanas metožu meklējums;
• SIA CN Motors darbības analīze;
• SIA CN Motots ārējas un iekšējas vides analīze;
• SIA CN Motots mārketinga stratēģijas izstrāde un tās pamatojums.
Pētījuma objekts - SIA CN Motors.
Darba rakstības gaitā kā informācijas avoti tika izmantoti oficiāli dati, publicējumi periodikā, statistiskas atskaites.
Darbu var izmantot augstskolu studenti kuri studē tādu disciplīnu kā mārketings.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „SIA "X" attīstības stratēģija Latvijas tirgus nosacījumos”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/485237

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties