Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
4,08 (19%)
Cena ar atlaidi*:
17,40
Pirkt
Identifikators:371526
Vērtējums:
Publicēts: 12.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2008.g. - 2009.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Bakalaura darbā lietotie saīsinājumi    1
  Ievads    2
1.  Sociālais mārketings un tā elementi darbībā    5
1.1.  Sociālā mārketinga komunikācija    5
1.2.  Sociālā mārketinga elementi    7
1.2.1.  Produkta un cenas veidošana    7
1.2.2.  Komunikācijas norises vietas izvēle un vēstījuma veicināšanas veidi    9
1.2.3.  Sabiedrības novērtēšana un kampaņas mērķauditoriju izvēle    12
1.2.4.  Partnerattiecību veidošana    13
1.2.5.  Priekšnosacījumi vēlamās uzvedības pieņemšanas un darbības plāna izveidei    15
1.2.6.  Sociālā mārketinga finansējuma avoti    15
1.3.  Sociālā mārketinga vēstījums    17
2.  Sabiedriskās attiecības un mārketinga komunikācija mijiedarbībā    19
2.1.  Sabiedrisko attiecību jēdziens un komunikācija NVO sektorā    19
2.2.  Sabiedriskās attiecības un paraduma maiņa    21
2.3.  Sadarbība ar medijiem    21
2.3.1.  Publicitāte un tās veidi    22
2.3.2.  Mediju notikumu radīšana    24
2.3.3.  Viedokļu līderi    25
3.  Pētījuma metodoloģija    27
3.1.  Gadījuma studijas    27
3.2.  Daļēji strukturētu interviju veikšana    28
4.  Gadījuma izpētes objekta - labdarības portāla ziedot.lv darbības raksturojums un projektu analīze    31
4.1.  Labdarības portāla Ziedot.lv raksturojums    31
4.2.  Sociālā mārketinga produkts - ziedošana labdarības portāla mērķa grupām un sabiedrības iesaiste tajā    32
4.3.  Sabiedrības un projekta mērķauditorijas izvērtēšana    34
4.4.  Partnerattiecību veidošana    35
4.5.  Ziedošanas kanāli jeb sociālā mārketinga vietas raksturojums gadījuma izpētes objektu darbībā    38
4.6.  Sadarbība ar medijiem un mediju notikumu radīšana    41
4.7.  Darbības plāns filantropijas attīstībai Latvijas sabiedrībā    45
5.  Secinājumi un ieteikumi    48
6.  Izmantotās literatūras saraksts    51
7.  Pielikumi    55
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Šobrīd pasaulē, tāpat arī pie mums Latvijā, strauji attīstās sociālais mārketings, kas sevī
ietver sociāli un personiski pozitīvu uzvedības modeļu popularizēšanu, lai garantētu vai uzlabotu
sabiedrības kopējo veselību, drošību un pašapziņu. Sociālo mārketingu izmanto, lai uzlabotu
situāciju sabiedrībā, mainot pašas sabiedrības rīcību, uzvedību un attieksmi, kā arī palīdzētu
sabiedrībā mazāk aizsargātām grupām un aizsargātu apkārtējo vidi.
Mūsdienās arvien biežāk mēs sastopamies ar dažādām labdarības kampaņām, kuras risina
sabiedrībā aktuālas problēmas un palīdz uzlabot kopējo sabiedrības dzīves līmeni, kā arī aicina
ziedot līdzekļus vai citādā veidā palīdzēt sociāli mazaizsargātām grupām – bērniem, jauniešiem,
maznodrošinātām ģimenēm, cilvēkiem, kuri paši nespēj par sevi parūpēties, cilvēkiem ar smagām
veselības kaitēm u.c. Šajos ekonomiskajos apstākļos palīdzēt tiem, kam iet vēl grūtāk, ir kļuvis
vēl nozīmīgāk.
Latvijā ar katru gadu arvien pieaug nevalstisko organizāciju skaits. Pēc Sabiedrības
integrācijas biroja „Pilsoniskās sabiedrības stiprināšanas programmas 2008. - 2012. gadam”
datiem šajā gadā uz katriem 1000 iedzīvotājiem ir aptuveni 5 (precīzi – 5,2) nevalstiskās
organizācijas. Šajā pētījumā tiek prognozēts, ka 2012. gadā šis rādītājs attiecībā pret 1000
iedzīvotājiem Latvijā būs 6 organizācijas.1 Liela daļa šo organizāciju nodarbojas ar līdzekļu
piesaisti ne tikai savu mērķu īstenošanai un savas darbības nodrošināšanai, bet arī dažādu sociālu
un sabiedrībai būtisku jautājumu risināšanai. Lai šīs organizācijas varētu sekmīgi veikt savas
aktivitātes, tām jāvar pievērst sabiedrības uzmanība un iesaistīt cilvēkus konkrētā rīcībā –
palīdzības sniegšanā, piemēram, ziedošanā.
Mārketinga un sabiedrisko attiecību komunikācija ir nozīmīga nevalstisko organizāciju
mērķu īstenošanā. Attiecību veidošana ar ziedotājiem un medijiem, palīdz organizācijām iegūt
reputāciju un reklamēt savus pakalpojumus. Latvijā nevalstiskās organizācijas, kas veidotu
ilgtermiņa labdarības kampaņas nav daudz, jo šo kampaņu realizēšanai nepieciešami lieli resursi
– naudas līdzekļi, kā arī speciālisti, kuri lieliski pārzina sabiedrisko attiecību un reklāmas, kā arī
ziedojumu piesaistes jautājumus.
1 Zaķe A., „Pilsoniskās sabiedrības stiprināšanas programma 2008. - 2012. gadam”, 16. lpp. skat. tiešsaistē
www.integracija.gov.lv/doc_upl/IUMSILProg_160408.doc 01.04.09
3
Svarīgi nevalstiskajām organizācijām ir atrast labus un uzticamus sadarbības partnerus, lai
īstenotu veiksmīgus labdarības projektus un līdzekļu piesaistes aktivitātes. Labi klājas
starptautiskām organizācijām, kā arī tām, kuras atradušas nozīmīgus sadarbības partnerus, kā arī
veiksmīgu sadarbību ar medijiem. Latvijā nevalstiskajām organizācijām ļoti nozīmīgs ir fonda
„Ziedot” un fonda izveidotās ziedošanai labvēlīgās platformas – portāla „Ziedot.lv” atbalsts.
Portāls „Ziedot.lv” ir kā tilts starp ziedotājiem un tiem, kam ziedojumi ir nepieciešami un palīdz
ieviest ziedošanas tradīciju Latvijas sabiedrībā.
Labdarības projektu un līdzekļu piesaistes kampaņu veidošanā svarīgi izmantot ne tikai
mārketinga, tradicionālo reklāmu, bet arī dažādus sabiedrisko attiecību risinājumus.
Bakalaura darbā pētīts sociālā mārketinga pielietojums portāla „Ziedot.lv” darbībā,
„Ziedot.lv” komandas īstenoto labdarības projektu realizācijā, kā arī vairāku citu projektu
realizācijā, kuri izmanto „Ziedot.lv” kā komunikācijas kanālu.
Bakalaura darba pētījuma objekts ir sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu
realizēšanā labdarības portālā „Ziedot.lv”.
Pētījuma priekšmets: labdarības portāla „Ziedot.lv” darbība un tā ietvaros īstenoto
projektu aktivitātes ziedojumu piesaistei.
Pētījumā izvirzītās hipotēzes:
1. „Ziedot.lv” darbībā un tā ietvaros īstenotajos projektos netiek izmantoti visi
mārketinga un sabiedrisko attiecību komunikācijas instrumenti sociālā mārketinga
vēstījuma nodošanai un veiksmīgai ziedojumu piesaistei.
2. „Ziedot.lv” savu darbību realizē galvenokārt veiksmīgi izmantojot sadarbības partneru
atbalstu.
3. „Ziedot.lv” labdarības portāla darbībā un tajā komunicētajos projektos mediju
piesaistei ir atvēlēta otršķirīga loma.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu realizēšanā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/371526

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties