Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:525863
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    7
1.  Būvmateriālu ražošanas nozares situācija Latvijā    10
2.  Komercsabiedrības apraksts    12
2.1.  Pamatinformācija par komercsabiedrību    12
2.2.  SIA „Rūpnīca Veseta” specializācija    12
2.3.  Produkcijas raksturojums    13
2.3.1.  Piedāvātās produkcijas raksturojums    13
2.3.2.  Izejvielas, to kontrole un uzskaite    14
2.3.3.  Produkcijas kvalitātes kontrole    15
2.4.  Reklamācijas un korektīvās darbības    16
2.5.  Komercsabiedrības funkcionēšana    17
2.5.2.  SIA “Rūpnīca Veseta” telpu un iekārtu apraksts    18
2.6.  Komercsabiedrības finansiālie rādītāji    18
2.7.  Komercsabiedrības vadība un nodarbinātās personas    21
2.7.1.  Komercsabiedrības vadības struktūra    21
2.7.2.  Personāls    22
2.7.3.  Personāla apmācības    23
2.8.  SIA “Rūpnīca Veseta” pašreizējā Mārketinga stratēģija    24
2.8.1.  Cenu politika    24
2.8.2.  Reklāma    26
3.  Nozares izvērtējums    27
3.1.  Konkurences intensitāte nozares ietvaros    28
3.2.  Patērētāju spēks    33
3.3.  Piegādātāju spēks    35
3.4.  Jaunienācēju radītie draudi    37
3.5.  Aizstājēj preču rašanās draudi    39
4.  Komercsabiedrības pozīcijas tirgū    41
5.  SIA “Rūpnīca Veseta” uzņēmējdarbības mērķu noteikšana    51
6.  SIA “Rūpnīca Veseta” finansiālās darbības analīze    54
6.1.  Likviditātes rādītāji    55
6.2.  Maksātspējas rādītāji    59
6.3.  Maksājamo procentu seguma koeficients    60
6.4.  Rentabilitātes rādītāji    61
6.5.  Rentabilitāte un tās paaugstināšanas iespējas    65
6.6.  Aktivitātes rādītāji    70
6.7.  Apgrozāmā kapitāla aprites analīze    75
6.8.  Pamatlīdzekļi, to loma komercsabiedrībā    77
6.9.  Peļņas vai zaudējuma aprēķina analīze    79
6.10.  Bankrota iespējamība    82
6.11.  Struktūras vertikālā analīze    95
7.  SIA „Rūpnīca Veseta” mārketinga komunikāciju komplekss    94
7.1.  Reklāma    95
7.2.  Personālā jeb tiešā pārdošana    105
7.3.  Sabiedriskās attiecības    105
7.4.  Pārdošanas stimulēšana, veicināšana    106
8.  SIA “Rūpnīca Veseta” informācijas ieguve un apstrāde    109
9.  Darba aizsardzība SIA ”Rūpnīca Veseta”    113
  Secinājumi un priekšlikumi    120
  Bibliogrāfiskais saraksts    124
Darba fragmentsAizvērt

Līdz ar ekonomikas pieaugumu pakāpeniski paaugstinās ienākumi un mūsu dzīves līmenis. Turpinot stabilu ekonomisko attīstību, Latvija soli pa solim pietuvojas Eiropas Savienības vidējam dzīves līmenim.[22, 97.lpp.]
Būvniecības nozare ir viena no dinamiskākām nozarēm Latvijas tautsaimniecībā.[21, 105.lpp.]
Būvniecības komercsabiedrību starpā ir liela konkurence, kas līdz šim neļāva kāpt būvniecības darbu cenām. Toties ir ļoti pieaugušas būvmateriālu cenas, kas sadārdzina būvizmaksas. Būvmateriālu cenas aug – visiem preču veidiem un visos veikalos. Pēdējā gada laikā pieaugums bijis īpaši krass. Visstraujāk cenas cēlušās metāla izstradājumiem, un to nosaka metāla pieprasījums pasaulē. Līdz ar to dārgākas kļūst dažādas iekārtas, būvmateriāli un konstrukcijas , kas satur metālu. Stipri sadārdzinājušies ir arī ķieģeļi un keramzītbetona izstrādājumi. Sausajiem būvmaisījumiem cenu pieaugums nav tik liels. Cenas nevar vairāk paaugstināt, jo būvniecībā, kur nonāk šie izstrādājumi, pastāv tendence izmaksas samazināt. Sauso maisījumu grupā ietilpst materiāli, kuru sastāvā ir vairāk dārgu piedevu, tiem ir augsts kvalitātes līmenis. Lētajiem sausajiem maisījumiem, kuros ir mazāk polimēru, saistvielu un dažādu specifisko piedevu cenas tik krasi nemainīsies. Zemākas cenas var atļauties vietējie ražotāji, jo viņu transporta izmaksas ir mazākas. Visu nosaka resursu cenu pieaugums, un šī tendence vērojama visā pasaulē – vairāk jāmaksā par elektroenerģiju, strauji kāpj degvielas cena, jo kļuvusi dārgāka nafta. Transporta izmaksas vien ir palielinājušās par 15-20%, arī dabasgazes cena pieaugusi, bet tieši gāze ir ļoti nozīmīgs resurss ģipskartona ražošanā. Būvmateriālu cenas ietekmējušas arī eiro svārstības. Iepriekšējos gados eiro pieaugums ir bijis objektīvs faktors, kas noteica izmaksu palielināšanos, cenu pieaugums nenotika tikai bargās konkurences dēļ. Būvmateriālu cenu pieaugums ir loģisks turpinājums Latvijai, kas aizvien ciešāk iesaistās pasaules preču, pakalpojumu, naudas un darbaspēka apritē. [20]
Diplomprojekta mērķis izanalizējot SIA ”Rūpnīca Veseta” pašreizējo darbību un tālākās attīstības stratēģijas, noskaidrot, kam komercsabiedrībā SIA „Rūpnīca Veseta” jāpievērš uzmanība, darbības efektivitātes uzlabošanai, kā arī, veicot komercsabiedrībā finansu pārskatu datu analīzi, novērtēt komercsabiedrības finansiālo stāvokli, iegūtu pietiekoši detalizētu informāciju komercsabiedrības vadības lēmumu pieņemšanai, sniegt priekšlikumus komercsabiedrības darbības pilnveidošanai un atpazīstamības palielināšanai. Izvirzīto diplomdarba mērķa sasniegšanai veicamie uzdevumi ir šādi:
1.Izanalizēt komercsabiedrības darbību,
2.Izpētīt stratēģiskās plānošanas procesu,
3.Izvērtēt konkurenci betona izstrādājumu ražošanas un pārdošanas tirgū,
4.Veikt SIA „Rūpnīca Veseta” finanšu pārskatu analīzi, par 2002., 2003. un 2004. pārskata gadiem,
5.Uz veikto pētījumu pamata izstrādāt priekšlikumus komercsabiedrības finansiālās efektivitātes uzlabošanai, kā arī komercsabiedrības atpazīstamības veicināšanai.
Pētījuma veikšanai autore izmanto tehniski ekonomiskās analīzes metodes, kā arī dažādas mārketinga pētīšanas metodes (Portera piecu spēku modelis, Makkensija matrica, SWOT matrica u.c.)
Projekta ierobežotā apjoma dēļ, autore nepievērš uzmanību komercsabiedrības bezzaudējuma punkta noteikšanai, ražošanas jaudas aprēķināšanai, kā arī palielināšanai, sīkāka komercsabiedrības cenu veidošanās politikai pēc jauno stratēģiju īstenošanas, kā arī mēdiju lietotāju skaita analīzei. Šie neskartie jautājumi arī ir diplomprojekta ierobežojums.
Par metodoloģisko pamatu kalpo sekundārie un primārie informācijas avoti, kā arī Ozoliņa M., Garlejas R., Beļčikova u.c. autoru viedokļi, un uzņēmuma iekšējā informācija.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties