Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:704440
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    4
  Ievads    4
1.  Uzņēmuma „Capman” darbības raksturojums    7
1.1.  Uzņēmuma darbības veids    7
1.1.1.  SIA „Capman” iekšējā un ārējā vide    8
1.2.  Uzņēmuma darbības struktūra    13
1.2.1.  Vadīšanas stils SIA „Capman”    18
1.3.  Uzņēmuma tirgus raksturojums    19
1.3.1.  Uzņēmuma tirgus rādītāji    21
1.3.2.  Mērķa tirgus raksturojums    23
1.3.3.  Uzņēmuma konkurētspēja    24
2.  Uzņēmuma darbības ekonomiskā analīze    28
2.1.  Uzņēmuma ienākumu un izdevumu analīze    28
2.2.  Pamata finanšu rādītāju analīze    32
2.3.  Uzņēmuma finansiālās noturības stāvoklis    42
3.  Uzņēmuma darbības stratēģija starptautiskā izejvielu iegādes tirgū un noieta tirgū    45
3.1.  Izejvielu materiālu tirgus stratēģija    45
3.2.  Autortiesību iegāde un intelektuālais īpašums    53
3.3.  Produkcijas pārdošanas starptautiskā tirgus stratēģija    58
3.4.  Uzņēmuma sadarbība ar ārzemju partneriem    74
3.4.1.  ABC analīze uzņēmuma „Capman” izejvielām un materiāliem    89
  Secinājumi un priekšlikumi    93
  Bibliogrāfiskais saraksts    97
Darba fragmentsAizvērt

Savam diploma darbam izvēlējos tēmu „Šūšanas uzņēmuma SIA „Capman” darbība ražošanas un saimnieciskās darbības attīstība”, kur minētajā darbā tiks analizēta šī uzņēmuma darbība Latvijā. Firmas darbības veids ir saistīts ar apģērba šūšanu, arī apakšveļas šūšanu, no auduma un trikotāžas. SIA „Capman” sāka savu darbību aizejot no akciju sabiedrības „Rīgas Adītājs”, kuru nopirka igauņu firma. Tobrīd no „Rīgas Adītājs„ aizgāja 61 darbinieks, tajā skaitā arī ceha direktors, kuri pēc tam izveidoja somu firmu „Capman”. SIA „Capman” misija ir piedāvāt plašu trikotāžas izstrādājumu sortimentu, kas ir pieejams katram lietotājam. Uzņēmuma „Capman” mērķi tiek formulēti un noteikti ņemot par pamatu uzņēmuma misiju, noteiktas vērtības un mērķus uz ko orientējas uzņēmuma vadība.
Liela daļa „Capman” produkcijas tiek sūtīta uz Somiju, daļa arī uz Igauniju un daļa tirgota Latvijā. Latvijā ražotne tika atvērta lētā darbaspēka dēļ, jo salīdzinot ar Somiju, Latvijā darbaspēks ir stipri lētāks.
Darbā tiek analizēta firmas konkurētspēja, vadība, finanšu rādītāji un ieņemamā tirgus daļa. Latvijā darbojas daudzas šūšanas firmas gan lielas, gan mazas un katrai no tām ir sava specifika un noieta tirgus. Liela daļa šūšanas uzņēmumu ir spiesti ražot izstrādājumus nelielās sērijās, pastāvīgi mainot un paplašinot sortimentu. Ļoti būtisks top jautājums par darba dalīšanu un organizēšanu, jo lielākā daļa Latvijas šūšanas uzņēmumu izgatavo produkciju pēc ārzemju firmu pasūtījuma, un tiem ir jāiekļaujas noteiktos termiņos.
Darba mērķis ir analīze uzņēmuma „Capman” darbību un uz analīzes pamata izstrādāti priekšlikumi.
Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi ir izvirzīti sekojoši uzdevumi:
Izpētīt, cik veiksmīgi „Capman” lielās tirgus konkurences apstākļos, spēj pielietot vienu no pakalpojuma virzīšanas tirgū sastāvdaļām- patērētāju stimulēšanu, salīdzinājumā ar konkurentiem;
Izpētīt, cik veiksmīgi uzņēmums spēj motivēt darbiniekus un organizēt darba gaitu, kā arī izanalizēt uzņēmumā valdošo vadības struktūru un sniegt savu vērtējumu;
Izpētīt, cik veiksmīgi uzņēmums sadarbojas ar saviem biznesa partneriem izejvielu iegādē un savas produkcijas realizēšanā;
Izvērtēt esošo situāciju, secināt un dot priekšlikumus kā uzlabot „Capman” attīstību Latvijā.
Ņemot vērā pasaules tekstilizstrādājumu un apģērbu tirgus situācijas izmaiņas pēc importa kvotu likvidēšanas no 2005.gada 1.janvāra, Eiropas Komisija ir izveidojusi augsta līmeņa grupu tekstilizstrādājumu un apģērbu konkurētspējas uzlabošanas pasākumu izvērtēšanai, kā rezultātā būs iespējams sniegt rekomendācijas ES dalībvalstu ražotājiem, kas līdz ar to varētu labāk plānot savas stratēģijas un darbības vidējā termiņā.
Tekstilizstrādājumu un apģērbu sektoru stiprā puse ir tekstilrūpniecības nozares tradicionāli augstais attīstības līmenis Latvijā, ko apliecina salīdzinoši augstie eksporta rādītāji uz vienu iedzīvotāju. Latvijai perspektīva ir arī linu nozares attīstība un modernizēšana, sākot ar šķiedras ražošanu līdz 2,2 m platu gatavo audumu ražošanai. Pasaulē pieaug pieprasījums pēc kvalitatīviem linu izstrādājumiem, un Latvijā ir piemēroti klimatiskie apstākļi linu audzēšanai. Diemžēl pašreiz Latvijas uzņēmumi spēj saražot tikai nelielu daļu tā linšķiedras apjoma, ko ir iespējams pārdot ES tirgū. Šobrīd pasaulē ir vērojama attīstītāko valstu tendence pārcelt savu pasūtījumu izpildi uz valstīm ar zemākām ražošanas izmaksām, tajā skaitā arī Latviju ko lieliski parāda „Capman” un citu valstu ražotņu atvēršana Latvijā. Vispārējā globalizācijas tendence ir meklēt pasūtījumu izpildītāju, kurš var nodrošināt projektu pārvaldību atbilstoši augstā kvalitātē ar iespējami mazākām izmaksām. Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā, nozīmīga ir Latvijas preču un pakalpojumu tirdzniecība Eiropas Savienības vienotajā tirgū, Eiropas ekonomiskajā telpā, kā arī valstīs, ar kurām Eiropas Savienība ir noslēgusi līgumus, kas paredz tirdzniecības liberalizāciju. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties