Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,87 (18%)
Cena ar atlaidi*:
17,61
Pirkt
Identifikators:887782
Vērtējums:
Publicēts: 08.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 40 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2007.g. - 2007.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Ievads    5
  TEORĒTISKĀ DAĻA    8
1.  MOTIVĀCIJAS JĒDZIENS    8
2.  MOTIVĀCIJAS TEORIJU SKAIDROJUMI UN ANALĪZE    16
2.1.  Saturas motivācijas teoriju analīze    17
2.2.  Norises motivācijas teoriju analīze    24
3.  MOTIVĀCIJAS ASPEKTI    30
3.1.  Finansiālā un nefinansiālā stimulēšana kā motivējošais faktors    30
3.2.  Apmierinātība ar darbu un to ietekmējošie faktori    33
3.3.  Iekšējā un ārējā motivācija    37
4.  MOTIVĀCIJAS VIDE    40
  PRAKTISKĀ DAĻA    46
5.  SIA «RŪ» PAŠREIZĒJĀS SITUĀCIJAS ANALĪZE    46
5.1.  SIA «RŪ» īss raksturojums    46
5.2.  Pašreizējās motivācijas vides analīze    49
6.  MOTIVĀCIJAS VIDES NOVĒRTĒJUMA PĒTĪJUMS    55
6.1.  Motivācijas vides novērtējuma pētījuma metodoloģija    55
6.2.  Pētījumā iegūtie rezultāti    58
6.3.  Motivācijas vides uzlabošana uzņēmumā    62
  Secinājumi    70
  Priekšlikumi    74
  Kopsavilkums    76
  Nosacīto saīsinājumu saraksts    82
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    83
Darba fragmentsAizvērt

„Cilvēki ir mūsu vislielākā vērtība”, „mūsu uzņēmums ir balstīts uz zināšanām”, „mūsu vienīgā bagātība ir cilvēki” - šādi apgalvojumi ir dzirdami aizvien biežāk, taču dzīves īstenība nebūt neliecina, ka pret visiem cilvēkiem darba devējs izturētos kā pret vislielāko vērtību vai ka viņu zināšanas tiktu novērtētas vai izmantotas. Daudzos uzņēmumos cilvēki nejūtas iedvesmoti, piederīgi vai tik brīvi, lai izteiktu savu viedokli. Starp dažādiem uzņēmumiem pastāv būtiska atšķirība gan darbinieku uzvedības, prasmju un attieksmes, gan vadītāju īstenotās politikas, spriedumu un rīcības konkrētības ziņā, kas ievērojami ietekmē uzņēmuma stiprumu un veselīgumu.
Ikviens darbinieks grib apzināties, ka liekot darbā savas spējas, pūles, veic kādu nozīmīgu darbu, izjūt piederību organizācijai un tāpat arī grib izjust pienācīgu sava darba novērtējumu. Darbinieki, kas to izjūt, ir gatavi strādāt labāk un ar lielāku atdevi, līdz ar to tie ir labvēlīgāki pret organizāciju. Ikviena valsts vai privātā sektora iestāde, tā pirmām kārtām ir organizācija, kurai ir savi uzdevumi un mērķi. Visiem zināms: kas saistīts ar organizācijām, ir saistīts arī ar savstarpējām cilvēku attiecībām.
Motivācijas problēma ir viena no svarīgākajām mūsdienu pārvaldes sistēmā. Jaunas sociāli – ekonomiskas attiecības, ko radīja pārejas periods, izvirzīja jaunas prasības personālam un darba devējiem.
Tās ir ne tikai personāla atlase, apmācība un vadība, bet arī jaunas apziņas, mentalitātes formēšana - motivācijas metožu pielietošana. Šodien katrs uzņēmuma īpašnieks tiecas maksimizēt sava uzņēmuma peļņu. Pamatfaktors, kurš ļauj to izdarīt tirgu apstākļos ir darba ražīguma palielināšana. Eksistē dažādi veidi kā to sasniegt, par to ir uzrakstītas veselas grāmatas. Un katra uzņēmuma vadītājs izmanto savas metodes. Liekās, kas var būt vienkāršāks, regulē darba samaksu un saņem rezultātu. Tiešām, daudzi ekonomisti uzskata, ka darba samaksa ir pamudinājuma un darbinieka intereses nepārtraukta atbalsta galvenais instruments. Šīs mehānisms ir ļoti vienkāršs : “vairāk un labāk strādā – vairāk maksā, bet ja vairāk maksā, strādā vēl vairāk un labāk”.
Bet eksistē arī citi uzskati (pretēji iepriekšējiem), kuri ir balstīti uz savstarpējām attiecībām, uz labvēlīgās vides radīšanu, uz organizācijas mērķu sasniegšanu, uz iniciatīvas piešķiršanu. Kā rāda prakse, darbinieka iemaņas un prasmes nedos rezultātu, ja viņš pats nebūs ieinteresēts šajā rezultātā. Tādēļ vadītājām ir ļoti svarīgi saprast vai darba kolektīvs ir spējīgs izpildīt uzdevumus, un, protams, saprast vai darbinieki ir motivēti šos uzdevumus pildīt.
Būdami attiecībās ar cilvēkiem, mēs sekojam savam mērķim viņus ietekmēt. Sadzīves attiecībās mūsu vēlme ietekmēt dažubrīd ir neapzināta, bet līdz ko tas skar darba vai uzņēmējdarbības attiecības, tad mūsu vēlme panāk no otra cilvēka darīt to, ko vēlamies, kļūst pat ļoti apzināta.
Uzņēmuma darbiniekus ir jāieinteresē un jāpārliecina darīt savu darbu tā, lai organizācijas mērķi tiktu sasniegti, respektīvi, tie ir jāmotivē. Nepietiekami motivēti darbinieki, vai neapmierināti ar savu darbu var darboties pret organizāciju tās mērķu sasniegšanā. Tas var notikt caur savu attieksmi pret darbu, caur neformālām (izsakot savu neapmierinātību citiem darbiniekiem, aģitējot citus neveikt savus pienākumus, utt.) grupām.
Jau no 19.gs. sā­ku­ma ār­stu, in­že­nie­ru, psiho­lo­gu, so­ci­olo­gu un fi­lo­zo­fu prā­tus ir no­dar­bi­nā­ju­si mo­ti­vā­ci­ja. Pirm­kārt jau kā lī­dzek­lis dar­ba ra­žī­gu­ma cel­ša­nai. Vē­lā­kos ga­dos arī kā dar­ba vi­des ele­ments, ku­ru uz­la­bo­jot ie­spē­jams no­dro­ši­nāt uz­ņē­mu­mu ar kva­li­fi­cē­tu, dar­bā ie­in­te­re­sē­tu un pas­tā­vī­gu dar­ba­spē­ku. Ta­ču līdz pat šo­die­nai nav vie­no­tas de­fi­nī­ci­jas par to, kas tad ir mo­ti­vā­ci­ja. Ir iz­vei­do­ju­šies di­vi vie­dok­ļi par mo­ti­vā­ci­jas skaid­ro­ju­miem: pirm­kārt, ir au­to­ri, kas uz­ska­ta, ka mo­ti­vā­ci­jas jē­dzie­nu ir bez­jē­dzī­gi skaid­rot, respektīvi, jeb­kurš de­fi­nē­jums ne­var būt at­tie­ci­nāms uz vi­siem ga­dī­ju­miem, un līdz ar to de­fi­nē­jums zau­dē jē­gu; otr­kārt, ir au­to­ri, kas de­fi­nē­ju­mu cen­šas at­va­si­nāt no ne­de­fi­nē­ja­miem ter­mi­niem, sa­kot, ka mo­ti­vā­ci­ja ir tas dzi­nu­lis, spēks, kas cil­vē­kam liek dar­bo­ties.
Ir iz­strā­dā­tas vai­rāk kā 30 te­ori­jas par to, kas tad īs­ti veido in­di­vī­da mo­ti­vā­ci­ju un ar kā­diem pa­ņē­mie­niem to pa­aug­sti­nāt. To­mēr kat­ra no tām nav uni­ver­sā­la, pie­mē­ro­ja­ma kat­rai si­tu­āci­jai un kat­ram dar­bi­nie­kam. Tiek uzskatīts, ka cilvēku resurss ir vislielākā organizāciju bagātība, bet tajā pašā laikā tas ir vienīgais resurss, kas ir spējīgs darboties pret organizāciju.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Motivācijas vides novērtēšana uzņēmumā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/887782

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties