Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Rotaļu un spēļu izmantošana lasītprasmes apguves sekmēšanai 5-6 gadu vecumā

     

    Diplomdarbs54 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:578161
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.03.2023.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 55 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Lasītprasmes apguves teorētiskie aspekti    7
1.1  Lasītprasme un tās apguves raksturojums pirmsskolā    7
1.2  Fonemātiskās dzirdes attīstība, kā pamats lasītprasmei    12
2.  Pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums pirmsskolas vecuma bērniem 5 - 6 gadu vecumā pētāmā temata aspektā    17
2.1.  Pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums 5-6 gadus veciem bērniem    17
2.2.  Pedagoģiskais process un mācību vide lasītprasmes sekmēšanai    20
2.3.  Rotaļu un spēļu izmantošana lasītprasmes apguves sekmēšanai    22
3.  Empīriskais pētījums par rotaļu un spēļu izmantošanu lasītprasmes apguves sekmēšanai pedagoģiskajā procesā pirmsskolā    26
3.1.  Pētījuma metodoloģija    26
3.1  Pētījuma norise un rezultāti    29
  Secinājumi    45
  Priekšlikumi    46
  Literatūras un avotu saraksts    47
  Pielikumi    51
  GALVOJUMS    53
  IZZIŅA PAR AIZSTĀVĒŠANU    54
Darba fragmentsAizvērt

Lasīt mācīšanas pirmsākumi Latvijā meklējami senā pagātnē, par to varam pārliecināties lasot dažādu autoru biogrāfiskos atmiņas tēlojums, piemēram, J.Jaunsudrabiņa „Baltajā grāmatā”, kā arī A. Brigaderes „Annelē”, kur kā pirmā lasāmā grāmata ģimenē tiek izmantota Bībele. Mūsdienās pirmie pamati bērna lasītprasmes apguvei tiek likti jau kopš bērna dzimšanas, kad tiek veicināta dažādu skaņu veidošana zīdaiņiem.
Lasītprasme tiek definēta kā spēja uztvert, saprast, novērtēt, izmanot rakstisku informāciju un iegūtās zināšanas dažādās situācijās. Lasīšana nozīmē lasītā teksta izpratni, tā izmantošanu un informācijas lietošanu mācību procesā visā dzīves laikā (REF: Lasītmācīšana viegli un ar prieku, 2015).
Balstoties uz Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas, jeb OECD pētījumu, Latvijas skolēniem sasniegumi lasīšanā ir nedaudz zemāki par pasaules attīstītāko valstu vidējo rezultātu (OECD pētījums, 2019), kas norāda uz nepietiekami vērstu uzmanību uz lasītprasmi, kā nozīmīgu pamata prasmi skolēniem, kas arī iezīmē konkrētās tēmas nozīmību skolēnu sasniegumu un sabiedrības kontekstā kopumā. Lasītprasmes attīstībā ir būtiski nodrošināt pakāpenību un pēctecību un tādēļ pirmsskolā ir sevišķi svarīgi ar izglītības iestādes vidi, pedagoģisko procesu veicināt interesi par burtu, vārdu, valodu un grāmatu, kā arī mērķtiecīgi attīstīt gan lasītprasmi, gan rakstītprasmi, kā tas noteikts Valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijās (Geske, Ozola, 2007).…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1396479
Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties