Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
12,99
Ietaupījums:
1,43 (11%)
Cena ar atlaidi*:
11,56
Pirkt
Identifikators:586243
Vērtējums:
Publicēts: 24.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2008.g. - 2009.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Reklāmas būtība    5
1.1.  Reklāmas attīstību ietekmējošie faktori, uzdevumi un plānošana    6
1.2.  Reklāmas mērķi    7
1.3.  Reklāmas līdzekļi    9
2.  Kompānijas Coca Cola reklāmas līdzekļi un efektivitāte starptautiskā tirdzniecībā    13
  Secinājumi un priekšlikumi    21
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    23
Darba fragmentsAizvērt

Ievads.

Mūsdienas katrs cilvēks ikdienas sastopas ar izvēles problēmām: preču, vadošas partijas, dzīves veida izvēlē un mūsu bērnu nākotne. Savā dzīves gaitā mēs esam pieraduši pie savulaik populārām precēm un veiksmīgi tās izmantojuši, bet pateicoties tehnoloģijas un industrijas attīstībai šodienas veikalā mēs, ierasto dažu tās pašas preces veidu vietā plauktā ieraugam veselu duci viendabīgu preču.
Sociālā dzīve ari nestāv uz vietas: vairākas politiskas partijas cīnās par vietu Saeimā piedāvājot saviem potenciāliem izvēlētājiem viskrāšņākās izredzes viņu un viņu bērnu nākotnei. Un tas ievērojami apgrūtina mūsu izvēli, kas ir likumsakarīgi: jo vairāk tirgū ir piedāvātas preces, viendabīgas no savu funkcionālo kvalitāšu puses, jo grūtāk mums, kā patērētāju sabiedrības pārstāvjiem izdarīt izvēli pareizās preces vai pakalpojuma labā. Izvēle, kuru mēs ikdienas esam spiesti izdarīt, parasti balstās uz mūsu pašu, draugu un paziņu iegūtās pieredzes.
Bet līdz ar augstāk minētiem sarežģījumiem mūsu izvēlei, rodas jautājumi – vai mūsu iepriekšējā pieredze spēs mums palīdzēt izdarīt pareizo izvēli; kas var mums palīdzēt? Uz šiem jautājumiem var būt vairākas atbildes: mēs varam mēģināt pirkt vairākas nezināmās preces un darīt to, kamēr nebūs sasniegts mūs apmierinošs rezultāts, mēs varam sekot mūsu draugu un radinieku pieredzei un izmantot viņu iemīļotās preces un mēs varam sekot informācijai, saņemtai no masu komunikācijas avotiem un pamatot savu izvēli ar dzirdētiem vai redzētiem pierādījumiem, vienvārd sakot – ar reklāmu.
Mūsdienās reklāma kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tā mūs pavada it visur – braucot sabiedriskajā transportā vai ejot pa ielu. Reklāma redzama avīzēs un žurnālos, radio un televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, reklāmu stabiem. Cilvēki tagad dzīvo reklāmas iespaidā un kaut reizi mūžā ir iegādājušies preci, ko reklāmā redzējuši vai dzirdējuši par labu esam. Taču bez reklāmas šodien nevar, tas ir process, kas nedrīkst apstāties.
Reklāma ir komunikatīvo sakaru izpausme ar zināmu personu vai organizāciju sniegtās informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību. Pasaulē ar katru gadu uzņēmumi tērē arvien vairāk līdzekļu reklāmai un velta tai arvien vairāk uzmanības. Reklāmas izmaksas tiek rūpīgi izplānotas. Katram uzņēmumam ir savas metodes reklāmas mērķu noteikšanā, izgatavošanā, reklāmas izmaksu noteikšanā, sludinājuma izstrādāšanā, reklāmas izplatāšanas līdzekļu izvēlē. Pastāv arī reklāmas ierobežojumi vai pat aizliegumi.
Latvijā uzņēmēji pārāk maz uzmanības pievērš reklāmas nozīmei un labumam, ko tā dod. Reklāmas izmaksām piešķir maz nozīmes, tās, tiek plānotas ļoti pavirši vai vispār netiek plānotas.
Ikviena uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt peļņu. Lai to sasniegtu tiek izmantoti dažādi līdzekļi, un viens no tiem ir reklāma. Var jau, protams, mēģināt darboties bez jebkādas reklāmas, bet nav vēl dzirdēts par tādu uzņēmumu vai organizāciju, kura būtu kaut ko sasniegusi bez reklāmas, jo kā gan uzņēmums var iegūt pircējus, ja tie nemaz nezina par preces eksistenci. Un, ja neviens nezina par preces eksistenci, tātad to nepērk, un tas savukārt nozīmē, ka uzņēmumam nav peļņas. Reklāma nodrošina saskarsmi starp ražotāju un patērētāju, pārdevēju un pircēju. Tās mērķis ir virzīt preci pie patērētāja. Kur ir tirgus, tur ir reklāma. Tātad reklāma ir nepieciešama.
Tomēr arī atsevišķa reklāma, piemēram presē, neko daudz nedos, ir nepieciešams veidot reklāmas kampaņas. Pārsvarā, vismaz Latvijā, reklāmas kampaņas veido lielie uzņēmumi, jo tiem ir šādam pasākumam nepieciešamie līdzekļi. Un tas viņiem atmaksājas. Kā piemēru šeit varētu minēt A/S Latvijas Balzams – tā reklāmas ir gandrīz visur – televīzijā, presē, radio, uz afišām ielās. Latvijas Balzams iesaistās dažādos pasākumos, kur arī, protams, parādās tā reklāma. Rezultātā, A/S Latviajs Balzams ir alkoholisko dzērienu ražotais, kuras peļņa pašlaik ir vislielākā Latvijas alkoholisko dzērienu tirgū. Šeit der lielisks piemērs par “Pepsi Colu” un “Coca Colu”. Divas konkurējošās firmas ar praktiski vienādiem produktiem, tomēr “Coca Colu” pērk vairāk, kāpēc tas tā notiek? Tas notiek tāpēc, ka “Pepsi Colas” ražotāji uz laiku bija pārtraukuši savu reklāmu, tas bija acīm redzams – uzreiz kritās pieprasījums.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Reklāma kā komunikācijas forma starptautiskā uzņēmējdarbībā, tās īpatnības”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/586243

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties