Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
4,08 (19%)
Cena ar atlaidi*:
17,40
Pirkt
Identifikators:359295
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    7
1.  Produkta dzīves cikls, tā novērtēšana    10
2.  Ekodizains, tā nepieciešamība    13
  Iekšējie vadītāji    14
  Ārējie vadītāji    15
3.  Ilgtspējīgs produkts    17
4.  Pārtikas produktu iepakojums    19
  Iepakojuma iedalījums pēc izmantošanas veidiem    19
  Iepakojuma iedalījums pēc izejmateriālu veidiem    20
5.  Iepakojuma izstrādājumu ražošanas pamatprincipi    21
6.  Iepakojuma marķējums    23
  Šķirošana un pārstrāde    25
  Uzņēmumi, kas nodarbojas ar otrreizējo materiālu pārstrādi Baltijas valstīs    26
8.  Iepakojuma otrreizēja pārstrāde    28
  Stikls    28
  Metāls    29
  Plastmasa    31
  Papīrs    33
9.  Likumdošana, kas attiecināta uz iepakojumu    35
10.  Iepakojumu analīze, lietojot „Eco – indicator 99” metodi    37
  Metodes apraksts    37
  Stikla pudeļu DC analīze    39
  Alumīnija bundžiņu DC analīze    45
  Tetrapaku DC analīze    48
  PET pudeļu DC analīze    51
11.  Kopsavilkums    54
  Latvijā    59
  Secinājumi    61
  Bibliogrāfiskais saraksts    64
  Pielikums    66
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu cilvēces temps kādā tā patērē dabas resursus un piesārņo apkārtējo vidi ir pārāk straujš. Jau labu laiku zinātnieki lēš, ka mēs esam pārsnieguši mums atvēlēto resursu daudzumu. Tas katru gadu sabrūk arvien straujāk un nespēj atjaunoties. Ikdienā tiek lietoti ļoti daudzi produkti un izstrādājumi, kuru atlikumus ir grūti vai pat neiespējami likvidēt. Tādēļ rodas neatgriezenisks un bieži vien nelikvidējams piesārņojums dabai. Pārsvarā vide tiek uztverta kā kaut kas „tur ārā”, atsevišķa un atdalīta no cilvēkiem un viņu darbības. Tas skaidri atspoguļo mūsu kultūras ētiku, cilvēki tiecas domāt, ka viņi ir vairāk vai mazāk neatkarīgi no dabas. Nav nekāds brīnums, ka tradicionālā pieeja attīstībai uzskata vidi par tādu kā fonu cilvēka darbībai. Liela daļa sabiedrības pat nenojauš par problēmām, kāda nasta ir uzkrauta „mūsu mātei Zemei”, absorbējot un uzņemot milzīgos atkritumu kalnus, ko saražojam ikdienas. Bet, mēs ne tikai esam saistīti ar dabu – mēs esam daba. Ēdot, dzerot un elpojot mēs nepārtraukti pārmijam ar vidi enerģiju un vielu. Parasti tiek aizmirsts, ka viss notiek mijiedarbībā, veidojot noslēgtus lokus [9 ].
Ik gadu katrs Latvijas iedzīvotājs saražo aptuveni 160 kg vai 0,8 m3 sadzīves atkritumu [1] no kuriem 30 % jeb 48 kg veido izlietotais iepakojums [3], kura apjoms Latvijā ar katru gadu strauji pieaug. Droši var apgalvot, ka iepakojums ieņem lielu lomu vispārējā atkritumu plūsmā un ir nepieciešams nopietni padomāt par to, ko ar to darīt pēc tam, kad tas ir beidzis pildīt savas funkcijas; kā cīnīties ar to, lai nepārvērstu mūsu mājvietu Zemi atkritumu izgāztuvē.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pārtikas produktu iepakojuma ekodizaina analīze”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/359295

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties