Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,87 (18%)
Cena ar atlaidi*:
17,61
Pirkt
Identifikators:867438
Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 25 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2001.g. - 2004.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Gaļas ražošanas tirgus patreizējā stāvokļa analīze Latvijā    7
2.  Firmas mārketinga mikrovides būtība un galveno elementu teorētisks raksturojums    25
3.  Gaļas pārstrādes uzņēmuma “X” iekšējā vide un tā produkcijas raksturojums    31
4.  Uzņēmuma „X” darbību ietekmējošo mārketinga mikrovides faktoru izvērtējums    41
4.1.  Piegādātāju analīze    41
4.2.  Starpnieku analīze    44
4.3.  Klientu analīze    46
4.4.  Konkurentu analīze    50
5.  Uzņēmuma „X” mārketinga mikrovides faktoru attīstības perspektīvu novērtējums    55
  Secinājumi un priekšlikumi    63
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    67
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Šajā bakalaura darbā autors aprakstīja uzņēmuma mikrovides nozīmi, kā arī aprakstīja mikrovides būtību, no ka tā sastāv un uz ko ietekme. Kā piemērs darbā tika aprakstīta viena Latvijas gaļas pārstrādes uzņēmuma mikrovide un analizēti visi šīs vides faktori, kā arī konkretizēti to vājas un stipras puses.
Bakalaura darba galvenie secinājumi ir sekojoši:
1) Gaļas ražošanas un pārstrādes nozare attiecas pie pārtikas produktu nozares, kurai Latvijas ekonomikā ir diezgan liels īpatsvars un kuras ražošanas apjomi 2004. gadā Latvijā kopumā palielinājās tikai par 3,1 %, salīdzinot ar 2003. gadu.
2) Latvijā gaļas ražošanas bilancē 50 % sastāda cūkgaļa, tomēr nesakārtotā tirgus dēļ cūkgaļas ražošana ik pa laikam nonāk krīzes situācijā, kuru mazākie ražotāji necieš un bankrotē. Tieši nesakārtotā tirgus dēļ cūku audzētāji nevar atļauties ražošanā ieguldīt pietiekami lielas investīcijas un būt droši par to atpelnīšanu. Tā kā Latvijā tiek saražots tikai nedaudz vairāk par pusi no nepieciešamā gaļas apjoma, gaļas importētāji ietekmē vietējo ražošanu, valstī ievedot cūkgaļu krietni lielākā daudzumā, nekā to iespējams patērēt.
3) Likums “Par aizsardzības pasākumiem attiecībā pret cūkgaļas importu” zaudēja spēku līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā, un, esot Eiropas vienotā tirgū, Latvijā vairs nevar piemērot tirgus aizsardzības pasākumus. Tāpēc pēc iestājās Eiropas Savienībā cūkgaļas sektorā pieauga konkurence, ievedmuitu atcelšana palielināja lētu izejvielu pieejamību pārstrādes uzņēmumiem.
4) Liellopu gaļas ražošanas nozares attīstību apdraud liellopu gaļas zemās realizācijas cenas vietējā tirgū, nekārtības uz valsts robežas, kā arī pārstrādātāju parādi par zemnieku nodoto produkciju.
5) Lai pārstrādātu dzīvnieku atkritumus atbilstoši ES prasībām, gaļas pārstrādes SIA „Triāls” un A/S „Ziemeļvidzemes atkritumu apsaimniekošana organizācija” apvienojusi spēkus, izveidojot „ZAAO Triāls”, kurš tagad domā par vislabāko risinājumu dzīvnieku atkritumu pārstrādei. Uzņēmums dzīvnieku blakusproduktu savākšanai izstrādājusi astoņus maršrutus, kas nosedz visu Latvijas teritoriju.
6) Mikrovide ietver sevī visu, kam ir ciešas saistības ar firmu un klientu apkalpošanas iespējām, un tā sastāv no tādiem faktoriem, kas tieši ietekmē organizācijas darbību un kurus uzņēmums var ietekmēt (organizācijas struktūra, piegādātāji, starpnieki, konkurenti, klienti, organizācijas kontaktauditorijas). SIA „X” mikrovides analīze ir ļoti nozīmīgs jautājums uzņēmuma darbībā, jo tas ir mēģinājums noteikt uzņēmuma stipras un vājās puses, un vadības uzdevums ir virzīt darbību uz spēcīgo pusi un aizsargāt vai novērst vājās.
7) SIA “X” izmanto galvenokārt vietējo piegādātāju un vietējās izejvielas (Latvijā izaudzētas cūkas, vistas, liellopi). Svaigu liellopu gaļu uzņēmums pasūta vienu reizi nedēļā, biežāk nedēļas sākumā. Cūkgaļa tiek iegādāta 2 - 3 reizes nedēļā, jo no tas ražo vairāk produkcijas. Vistu uzņēmums pērk lielākās partijās, bet ļoti reti. Piegādātāju skaits ir neliels, tāpēc uzņēmums bieži nokļūt lielā atkarībā no tiem.
8) Uzņēmumam ir vairāk nekā 200 klientu. Vislielākais pieprasījums pēc gaļas izstrādājumiem ir tieši rajonos, tāpēc uzņēmums orientējas uz vidējā slāņa pircējiem, jo viņu īpatsvars ir vislielākais.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −37,23 €
Materiālu komplekts Nr. 1317782
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Gaļas pārstrādes uzņēmuma "X" mārketinga mikrovides analīze”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/867438

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties