Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:731429
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 51 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 1995.g. - 2007.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Apzīmējumu saraksts    5
  Ievads    6
1.  Mazo un vidējo uzņēmumu loma tautsaimniecībā    8
1.1.  Mazo un vidējo uzņēmumu vispārējais raksturojums    8
1.2.  Mazo un vidējo uzņēmumu priekšrocības un trūkumi    10
1.3.  Jaunu uzņēmumu dibināšanas ietekmējošie faktori un faktoru analīze    16
2.  Eiropas Savienības un Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu attīstības politika    22
2.1.  Eiropas Savienības mazo un vidējo uzņēmumu attīstības politika    22
2.2.  Mazo uzņēmumu Eiropas Harta    28
2.3.  Latvijas atbalsts maziem un vidējiem uzņēmumiem    32
3.  Brīvās ekonomiskās zonas Latvijā un to reģionālā ietekme    40
3.1.  Liepājas speciālā ekonomiskā zona    43
3.1.1.  Liepājas speciālās ekonomiskās zonas darbības analīze    45
3.2.  Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona    51
3.2.1.  Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas darbības analīze    53
3.3.  Ventspils brīvosta    57
3.3.1.  Ventspils brīvostas darbības analīze    58
3.4.  Rīgas brīvosta    62
3.5.  Latvijas brīvo ekonomisko zonu salīdzinošais izvērtējums    66
4.  Galvenie uzņēmumu izaugsmes šķēršļi un kavēkļi    71
  Secinājumi    82
  Priekšlikumi    87
  Izmantotā literatūra un avoti    89
  Pielikumi    92
1.pielikums  Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijas karte    93
2.pielikums  Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijas karte    94
3.pielikums  Rīgas brīvostas teritorijas karte    95
4.pielikums  Ventspils brīvostas teritorijas karte    96
Darba fragmentsAizvērt

Mazie uzņemumi ir tirgus ekonomikas svarīgākie elementi un dinamiskākā un elastīgākā uznēmējdarbības realizācijas forma. To dibināšana ir ekonomiskās vides nepieciešams priekšnosacījums, kas veicina preču ražotāju un pakalpojumu uzņēmumu konkurences rašanos un tirgus attiecību attīstību. MVU ir nozīmīga loma darba vietu radīšanā un jaunu ideju veicināšanā modernā tirgus ekonomikā.
Konkurētspējīgas ekonomikas pamats ir uzņēmējdarbībai labvēlīga vide, kas nodrošina augošas pašmāju un ārvalstu investīcijas, tādējādi radot pamatnosacījumus ekonomikas restrukturizācijai un modernizācijai.
Arī Latvijā MVU sektors ir nozīmīgs tautsaimniecības stūrakmens, MVU lomu Latvijas ekonomikā raksturo sekojoši statistikas rādītāji:
MVU veido 99% no visiem Latvijas uzņēmumiem;
MVU ir nodarbināti vairāk nekā 69% no visiem Latvijā nodarbinātajiem;
MVU daļa iekšzemes kopproduktā pārsniedz 63%.
Iestājoties Eiropas Savienībā, vispārējas tautsaimniecības attīstības un iedzīvotāju labklājības pieauguma kontekstā nepārvērtējama nozīme būs tam, cik Latvijas uzņēmumi, tai skaitā, MVU būs konkurētspējīgi ES kopējā tirgū. Ir ļoti svarīgi nodrošināt valsts ekonomisko attīstību un MVU spēju izturēt konkurenci ES iekšējā tirgū, radot iespējami labvēlīgu vidi MVU veidošanai un to darbības attīstībai.
Darba mērķis ir izpētīt MVU darbību brīvajās ekonomiskajās zonās, tā rezultātā atklāt pozitīvos momentus un trūkumus šajā darbā, kā arī izstrādāt priekšlikumus šī stāvokļa uzlabošanai.
Darbā risināmie uzdevumi izvirzītā mērķa sasniegšanai:
1.Apskatīt uzņēmējdarbības teorētiskos aspektus;
2.pamatojoties uz speciālo literatūru, pētīt MVU nozīmi valsts ekonomikā;
3.sniegt priekštatu par MVU atbalstošām organizācijām un programmam;
4.aplūkot brīvo ekonomisko zonu veidus;
5.veikt Latvijas brīvo ekonomisko zonu līdzšinējās darbības analīzi un raksturot to nozīmi Latvijas tautsaimniecības attīstībā;
6.analizēt MVU problēmas un izstrādāt priekšlikumus MVU situācijas uzlabošanai.
Dotajā pētījumā autore izmantoja ekonomiskās analīzes, statistiskās analīzes (salīdzināšanas metode) kā arī ekonomiski matemātiskās metodes.
Darbā ir apskatīts laika posms no 1993. gada līdz 2007. gadam. Tomēr lielāka uzmanība tiek pievērsta pēdējiem gadiem no 2001. gada un līdz 2007. gadam.
Hipotēze – Nacionālās un ES atbalsta programmas ir svarīgs veicināšanas instruments mazo un vidējo uzņēmumu attīstībai.
Par pētījuma avotiem kalpo fundamentāli zinātniskie pētījumi, Latvijas republikas likumi, vispārēja un speciālā literatūra, valsts statistikas dati, periodiskie izdevumi, ministriju ziņojumi kā arī dažādu organizāciju internēta mājas lapas.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mazo un vidējo uzņēmumu attīstība Latvijā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/731429

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties