Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
2,70 (19%)
Cena ar atlaidi*:
11,50
Pirkt
Identifikators:281644
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 90 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Анотация    5
  Ievads    6
1.  Mazo un vidējo uzņēmumu teorētiskie aspekti    8
1.1.  Uzņēmējdarbības būtība    8
1.2.  MVU priekšrocības un trūkumi    13
1.3.  MVU uzņēmumu nozīme    15
2.  Mazo un vidējo uzņēmumu Eiropas Savienības un Latvijas attīstības politika    16
2.1.  Eiropas Savienības MVU politika    16
2.2.  Mazo uzņēmumu Eiropas harta    17
2.3.  MVU attīstības Latvijā pamatnostādnes    21
3.  Mazo un vidējo uzņēmumu vieta Latvijas tautsaimniecības struktūrā    29
4.  Mazās un vidējās uzņēmējdarbības sektors Zemgales reģionā    35
5.  Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas    53
5.1.  MVU sektora galvenās problēmas un to risināšanas iespējas    53
5.1.1.  Uzņēmējdarbības vides pilnveidošana    55
5.1.2.  Finansu resursu pieejamības sekmēšana    56
5.1.3.  Cilvēkresursu un jaunās uzņēmējdarbības iniciatīvas veicināšana    57
5.1.4.  MVU konkurētspējas veicināšana    58
5.1.5.  MVU attīstības veicināšana teritorijās ar relatīvi zemu sociālekonomiskās attīstības indeksu    59
5.2.1.  Nacionālās un ES atbalsta programmas MVU    60
5.2.2.  Nacionālās MVU atbalsta programmas    69
  MVU pieejamās EK iniciatīvas un programmas    79
  Secinājumi    82
  Priekšlikumi    83
  Izmantotās literatūras saraksts    89
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmējdarbības attīstības politika, kas pamatā ir vērsta uz uzņēmējdarbības aktivitātes un iniciatīvas palielināšanu, kā arī uzņēmumu konkurētspējas celšanu, gan Eiropas Savienības dalībvalstīs, gan vairumā citu valstu tiek uzskatīta par neatņemamu ekonomiskās un sociālās politikas sastāvdaļu, jo pēc savas būtības tas ir komplekss pasākumu kopums, kas stimulē gan valsts ekonomisko izaugsmi, gan arī palīdz risināt daudzas sociālās problēmas.
Spēcīga un teritoriāli līdzsvarota biznesa sektora attīstība valstī nodrošina to, ka ražošanas aktivitāšu pieaugums neveido ekonomiskās un sociālās disproporcijas, kā arī vides degradāciju, proti, attīstībā tiek ievērots līdzsvarotas un ilgspējīgas izaugsmes princips. Labvēlīga uzņēmējdarbības vide ir valsts attīstības priekšnoteikums. ( IKP, nodarbinātība, valsts budžeta ieņēmumi, ar kuru palīdzību tiek nodrošināta valsts varas realizācija, kā arī sociālā palīdzība utt.)
Attīstīto tirgus ekonomikas valstu pieredze liecina, ka uzņēmējdarbības politikas un tās īstenošanas kontekstā īpaši tiek izdalīta un akcentēta tieši mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstības veicināšana. Arī Latvijā mazie un vidējie komersanti veido lielu tautsaimniecības daļu, 2005.gadā bija 108836 mikro, mazās un vidējās tirgus sektora statistiskās vienības, kas sastādīja 99.67% no kopējā ekonomiskā tirgus sektora. Arī ES situācija ir līdzīga.
Reģionālās politikas uzdevums ir veicināt visas valsts teritorijas līdzsvarotu un policentrisku attīstību, lai Latvija būtu pievilcīga telpa darbam, dzīvei un atpūtai ne tikai šai, bet arī nākamajām paaudzēm. Reģiona attīstībā liela nozīme ir tieši MVU sektoram.
Uzņēmējdarbības vides sakārtošana un uzņēmējdarbības attīstības veicināšana ir viens no pēdējo gadu svarīgākajiem uzdevumiem Latvijā.
Darba mērķis ir izpētīt Mazo un vidējo uzņēmumu sektora attīstības tendences Latvijā, 2002-2005.gads.
Darba uzdevumi:
Apskatīt uzņēmējdarbības teorētiskos aspektus;
Apskatīt Latvijas un Eiropas Savienības Mazās un vidējās uzņēmējdarbības politiku;
Izanalizēt Mazās un vidējās uzņēmējdarbības vietu Latvijas tautsaimniecības struktūrā;
Apkopot un izanalizēt datus par Mazās un vidējās uzņēmējdarbības sektoru Zemgales reģionā;
Noformulēt uzņēmējdarbības problēmas, izpētīt uzņēmējdarbības sektora attīstības iespējas Latvijā un valsts atbalsta pasākumus;
Par pētījuma objektu darbā, tiek izvirzīta Mazā un vidējā uzņēmējdarbība.
Pētījuma priekšmets: Mazo un vidējo uzņēmumu problēmas; Mazo un vidējo uzņēmumu problēmas risināšanas iespējas; Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas.
Darbā likts akcents uz periodu no 2002.gada. līdz 2005. gadam.
Hipotēze – Nacionālās un ES atbalsta programmas ir svarīgs veicināšanas instruments Mazo un vidējo uzņēmumu sektora attīstībai. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mazo un vidējo uzņēmumu attīstība Latvijā (2002.-2005.g.)”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/281644

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties