Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:904519
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    4
  Abstract    5
  Аннотация    6
  Ievads    7
1.  Azartspēļu būtība, vēsture un tā regulēšana Latvijā    11
1.1.  Azartspēļu biznesa regulēšanas vēsture    11
1.2.  Pasaules reliģiju attieksme pret azartspēlēm    12
1.3.  Azartspēļu biznesa attīstības vēsture Latvijā    14
1.4.  Azartspēļu biznesa tiesiskais regulējums Latvijā    15
1.5.  Likums “Par loterijām un azartspēlēm” ar izmaiņu dinamiku    17
1.7.  Azartspēļu licencēšana    25
1.7.  Azartspēlēm uzliekamie nodokļi un nodevas    30
1.8.  Nodokļu ieskaitīšana valsts budžetā    33
1.9.  Azartspēļu un loteriju uzraudzības inspekcija    34
2.  Ar nozari un konkurenci saistīto teorētisko jautājumu apskats    38
2.1.  Vispārējās situācijas analīze    38
2.2.  Nozares un konkurences analīzes metodes    42
2.3.  Nozares ekonomiskais raksturojums    45
2.4.  Nozares konkurences spēks – “M.Portera pieci konkurences spēki”    47
2.5.  Tirgus struktūras jēdziens un tipi    51
2.6.  Koncentrācijas indeksa noteikšana – “Herfindāla – Hiršmana indekss”    54
2.7.  Konkurences struktūras un ārējās vides izmaiņu iemesli    57
2.8.  Stiprie un vājie konkurenti    58
3.  Azartspēļu biznesa tirgus nozares analīze un konkurences vērtējums    60
3.1.  Azartspēļu biznesa makrovide Latvijā    60
3.2.  Azartspēļu biznesa nozares tirgus analīze un konkurences vērtējums    65
3.2.1.  Azartspēļu biznesa nozares ekonomiskie pamatrādītāji    65
3.2.2.  Azartspēļu biznesa tirgus    70
3.3.  Azartspēļu biznesa konkurences spēki, izmantojot „Piecu M.Portera spēku” modeli    74
3.4.  Herfindāla – Hiršmana indeksa noteikšana (Herfindahl-Hirschman)    79
3.5.  Koncentrācijas koeficienta noteikšana azartspēļu biznesam    81
3.6.  Izmaiņas azartspēļu biznesa tirgus konkurences struktūrā un ārējā vidē    82
3.7.  Azartspēļu biznesa stiprākie un vājākie konkurenti    84
  Secinājumi un priekšlikumi    89
  Izmantotās literatūras saraksts    95
  Pielikumi    99
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka dabai vienmēr piemita vēlme izmēģināt veiksmi, izjust īpašas sajūtas un, protams, ātri un viegli kļūt bagātam. Azartspēļu vēsture ir ļoti sena, kas lēsta gadu tūkstošiem. Spēlē visu nosaka viens laimīgs gadījums.
Azartspēle no franču valodas „hasard„ – burtiskā nozīmē „veiksmes spēle”, kurā laimests ir atkarīgs nevis no spēlētāju mākslas, bet gan no gadījuma. Termins „azartspēle” tika tulkots dažādi, atkarībā no kultūras vai vēsturiskā konteksta, kurā tas tiek lietots. [32]
Pirmie vēstījumi par azartspēlēm tiek datēti vēl 3500 gadus pirms mūsu ēras. Senajā Ēģiptē tika atrastas figūriņas, zīmējumi uz akmeņiem ar cilvēku un dievu attēliem, kuri met kauliņus („astragalus” – tas ir aitas vai suņa starp falangu vai triecienkauls). Pirmatnējie kauliņi bija atrasti arī agrīnā perioda cilvēku nometņu izrakumos. Iespējams, vēl pirms 40000 gadiem cilvēki meta šos kauliņus spēlējot azartspēles.
Spēļu kāršu rašanās, tāpat kā pašas azartspēles, vēsture neskaidra un miglaina. Viena no versijām vēsta, ka tās radās Ķīnas imperatora Huai Conga izklaidēšanai, cita versija vēsta, ka tās radās Persijā – šaha dzimtenē, bet pēc tam izplatījās Eiropā – Itālijā. Cilvēka interese pēc azartspēlēm radās tad, kad viņš pirmo reizi apzinājās savas spējas ietekmēt likteni – izdarīt izvēli. Ne velti mēs likteni saucam par laimes spēli, bet veiksmes apstākļu sakritību – par fortūnu. Neskaitot izklaides funkcijas, spēles jau kopš seniem laikiem bija efektīvs konfliktu risināšanas līdzeklis.
Pasaule mainās. Tagadne kļūst par vēsturi. Rodas un mainās valstis, pilsētas, laikmeti. Kopš pirmo azartspēļu parādīšanās cilvēks ir mērojis milzīgu ceļu no riteņa izgudrošanas līdz lidojumam kosmosā. Viņš iemācījās dzirdēt un redzēt cilvēkus tūkstošiem kilometru attālumā, - tikai viena lieta palika nemainīga visu laikmetu garumā, tās ir azartspēles, to principi un atribūti. Spēle – ir tikai individuāla azarta izpausme viena no šīs parādības šķautnēm. Simtiem gadu garumā valsts pārliecinājās par to, ka cilvēka kaislības, tai skaitā arī azartu, nav iespējams ne aizliegt, ne izskaust un, kā liekas, vienīgais veids – saprātīgs kompromiss starp valsts interesēm, uzņēmējiem un spēlētājiem.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties