Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:495919
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    4
  Annotation    5
  Ievads    6
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    7
1.  Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu vēsture    8
2.  Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu klasifikācija un komponentes    9
2.1.  Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu komponentes    11
3.  Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmas, to izpēte un analīze    14
3.1.  Lokāla sistēma    15
3.1.1.  Great Barrier Reef and Torres Strait Vessel Traffic Service (REEFVTS)    15
3.1.1.1.  ReefVTS sistēmas arhitektūra    16
3.1.1.2.  Satiksmes kontrole REEFVTS    17
3.1.1.3.  Kapteiņa atbildība    18
3.1.1.4.  Ziņošana REEFVTS    18
3.1.1.5.  Sistēmas precizitāte    20
3.1.1.6.  ReefVTS analīze    20
3.2.  Reģionālas sistēmas    22
3.2.1.  ES SafeSeaNet sistēma    22
3.2.1.1.  ES SafeSeaNet arhitektūra    23
3.2.1.2.  Sistēmas darbības princips    25
3.2.1.3.  SafeSeaNet ziņojumu veidi    26
3.2.1.4.  Sistēmas precizitāte    27
3.2.1.5.  EU SSN un Sat-AIS    28
3.2.1.6.  EU SafeSeaNet analīze    28
3.2.2.  Nationwide Automatic Identification System (NAIS)    29
3.2.2.1.  NAIS Projekta fāzes un piekrastes teritorijas pārklājums    30
3.2.2.2.  Sistēmas arhitektūra    33
3.2.2.3.  Sistēmas precizitāte    34
3.2.2.4.  NAIS analīze    34
3.3.  Pasaules sistēmas    36
3.3.1.  Long Range Identification and Tracking (LRIT)    36
3.3.1.1.  IMO Prasības LRIT sistēmai    36
3.3.1.2.  Sistēmas arhitektūra    36
3.3.1.3.  Sistēmas kļūdas un tās precizitāte    38
3.3.1.4.  Inmarsat-C un LRIT    39
3.3.1.5.  LRIT ziņošana    40
3.3.1.6.  LRIT analīze    41
3.3.2.  VTI sistēma Marinetraffic    42
3.3.2.1.  Marinetraffic sistēmas arhitektūra    43
3.3.2.2.  Sistēmas precizitāte    44
3.3.2.3.  Sistēmas papildus pakalpojumi    45
3.3.2.4.  Marinetraffic analīze    46
4.  Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu praktiskās pielietošanas iespējas    48
4.1.  ReefVTS praktiskās pielietošanas iespējas    48
4.2.  SafeSeaNet praktiskās pielietošanas iespējas    49
4.3.  NAIS praktiskās pielietošanas iespējas    53
4.4.  LRIT praktiskās pielietošanas iespējas    54
4.5.  Marinetraffic praktiskās pielietošanas iespējas    56
5.  Secinājumi    59
6.  Priekšlikumi    62
7.  Izmantotās literatūras saraksts    63
Darba fragmentsAizvērt

5. Marinetraffic – priekšrocības ir atvērtā sistēmas lietošana jebkuram interesentam, neatkarība no VTS centriem nodrošinot savu raidstaciju izvietojumu pa visu pasauli, plašās iespējas izmantojot jaunākās paaudzes grafisko interfeisu, maksas aplikācijas viedtālruņiem, lielais pārklājuma rajons (līdz 300 j.j.). Sistēmas trūkumi ir atkarība no AIS datiem un kuģa AIS ekipējuma, kā arī cilvēka ievadītās informācijas kļūdām. Par trūkumu jāuzskata arī iepriekšminētā priekšrocība – atvērtā lietošana, kura rada potenciālu drošības risku jebkuram kuģim, kurš pārraida AIS datus un kurus uztver Marinetraffic bāzes stacija.
• Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu jaunākās attīstības tendences:
Darba autors secina, ka pieaugošā pieprasījuma pēc kuģu satiksmes, valsts aizsardzības un jūras vides drošības augsta līmeņa dēļ lielākās pasaules valstis uzņemas iniciatīvu un pastāvīgi veido jaunu kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu projektus. Īstenoti tiek veiksmīgākie un reālākie. Attīstās atsevišķas sistēmu komponentes un iegūtās informācijas apstrādes metodes. Paši informācijas iegūšanas veidi ir tie paši, kas tiek izmantoti jau gadiem – LRIT, AIS un VHF/MF mutiski ziņojumi krasta VTS stacijām.
Piemēram:
1.SafeSeaNet regulāri tiek integrētas Eiropas Jūras Drošības Aģentūras izstrādātās sistēmas lai uzturētu vienotu datu bāzi ar pieeju jebkurai nepieciešamajai informācijai. Starp jaunākajām integrācijām ir CleanSeaNet (satelītu attēli ar iespējamo piesārņojumu ES ūdeņos), THETIS (vienota kuģu inspekciju datu bāze), drīzumā EMCIP (Eiropas Jūras Negadījumu informācijas datubāze). Stratēģiskās vietās joprojām tiek izvietoti AIS uztvērēji, nodrošinot pastāvīgu un pilnīgu pārklājumu datu uztveršanai. SAT-AIS projekta īstenošana padarīs SSN par pasaules mēroga kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas apmaiņas sistēmu.
2.LRIT veiktspēju uzlabos jaunie Inmarsat GlobalXpress i5 satelīti, kuri tiks nogādāti orbītā tuvāko 3 gadu laikā. Jaunākās paaudzes satelīti nodrošinās bezvadu datu pārraides ātrumu līdz 15Mbit/sec, kā arī globālu pārklājumu un zemes sistēmu darbību arī saules magnētisko vētru gadījumā.
LRIT „Pirasat” ES dalībvalstu anti-pirātisma programma ir inovatīva satelītu novērošanas sistēma konkrētam mērķim – pirātisma novēršanai Adenas līča rajonā.
3.NAIS ir pirmā kuģu satiksmes uzraudzības sistēma pasaulē, kura sāk izmantot jaunākos tehnoloģiskos risinājumus – bezpilota izlūklidmašīnas, stratēģiski izvietotas AIS radio bojas, satelītus un datu uztvērējus uz naftas iegūšanas platformām, lai īstenotu vēl nebijušu pārklājumu AIS datu uztveršanai līdz pat 2000 j.j. no ASV krasta līnijas. Šī sistēma fokusējas uz AIS tehnoloģijas pilnvērtīgu izmantošanu.
4.ReefVTS darbības rajons tika paplašināts ar 2011. gada 1. jūliju. Sistēma šobrīd pārklāj un kontrolē kuģu satiksmi visā Austrālijas austrumu piekrastē. Šobrīd testa režīmā virs rajona novietots arī AIS satelīts darbības zonas palielināšanai.
5. Marinetraffic regulāri palielina AIS bāzes staciju skaitu, piesaistot arvien jaunus interesentus un pat piedāvājot tiem bezmaksas AIS uztvērējus, ja iespējams tos uzstādīt stratēģiski svarīgās vietās, tādējādi izplešot darbības rādiusu un palielinot sistēmas precizitāti.
• Izvirzītā hipotēze „VTS pilnvērtīgai darbībai nepieciešamas ar to saistītas kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas apmaiņas sistēmas” apstiprinājās.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Kuģu satiksmes sistēmu analīze un praktiskās pielietošanas iespējas”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/495919

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties