Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:303285
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.07.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Prakses vietas – institūcijas apraksts    4
1.1.  Institūcijas atrašanās vieta    4
1.2.  Institūcijas rašanās vēsture    4
1.3.  Pašreizējās institūcijas funkcijas, uzdevumi, struktūra, darba organizācija    5
1.4.  Mācību procesa organizācija    5
1.5.  Audzināšanas darba mērķi, uzdevumi, procesa organizācija    6
1.6.  Citi svarīga informācija par institūciju, interesanti fakti, notikumi    6
2.  Prakses dienasgrāmata    8
3.  Sociālā pedagoga darba apraksts un izvērtējums    12
3.1.  Intervija ar sociālo pedagogu Indru Čiževsku    12
3.2.  Sociālpedagoģiskā darba plāns    12
3.3.  Darbā izmantotās metodes    13
3.4.  Sociālā pedagoga darba izvērtējums    14
4.  Materiāli par psiholoģiskā klimata izpēti    17
4.1.  Anketa, kura tika izmantota izpētes darbā var apskatīt pielikumā nr1    17
4.2.  Novērojumu apraksti    17
4.3  Pētījumā iegūto rezultātu analīze    18
5.  Divu bērnu sociālpedagoģiskais raksturojums    19
6.  Klasē veicamo pasākumu nepieciešamība pamatojums    21
6.1.  Klases raksturojums    21
6.2.  Pētījuma rezultātā iegūtā problēmu loka apraksts    22
6.3.  Iespējamie problēmloka risinājumi    22
7.  Klasēs veicamo pasākumu scenāriji un paveiktā izvērtējums    23
7.1.  Pasākuma scenārijs    23
7.2.  Paveiktā izvērtējums    24
8.  Preventīvā pasākuma scenārijs un izvērtējums    27
8.1.  Pasākuma scenārijs    27
8.2.  Paveiktā izvērtējums    27
9.  Kritisks prakses izvērtējums    29
10.  Institūcijas darbinieka (sociālā pedagoga) vērtējums par studenta praksi    31
  Pielikumi    32
Darba fragmentsAizvērt

9. Kritisks prakses izvērtējums.
9.1. Manas domas par sociālpedagoģiskajiem jautājumiem mūsdienu sabiedrībā.
Sociālpedagoģiskie jautājumi mūsdienu sabiedrība itin bieži tiek pieminēti, strādājot ar bērniem. Jo katrs dzīves jautājums ir balstīts uz šiem jautājumiem, par pareizu bērna audzināšanu. Kā pareizāk pamācīt, kā pareizāk aizrādīt. Pat no vēcāku puses nāk daudzi jautājumi par to vien vai viņi savu atvasi audzina pareizi, vai nav pieļāvuši kādas kļūdas. Vislielākais jautājums no sabiedrības puses, manuprāt, vai pareizi ir sodīt bērnu par neizdarītu darbiņu. Vai kādu izdarītu nedarbu, cik lielā mērā tas būtu pieļaujams.
Manuprāt, ja visi šie audzināšanas pasākumi ir normas robežās, tas ir, neieejot galējības. Nemaz nav tik slikti, jo sava veida disciplīna ir nepieciešama. Un tādi apzīmējumi kā pareizas vai nepareiza audzināšana nemaz nav nepieciešami, jo katrs savu atvasi audzina kā uzskata par pareizu. Protams, ir arī daži izņēmumi.
9.2. Kādu es redzu perspektīvu (nākotnes vīziju) sociālajam pedagogam.
Sociālajiem pedagogiem darba perspektīvas ir plašas. Tikai vai sabiedrība vēlas pieņemt sociālo pedagogu kā tādu, kurš reizēm ir spiests iejaukties audzināšanas darbā bez vecāku piekrišanas, jo viņi to varētu uztvert kā iejaukšanos viņu ģimenes dzīvē. Jo ģimene ir viens kopums, tas vecāki un bērns reizēm pat citi radinieki biežāk tie vecvecāki. Un jebkura ģimene nevēlētos lai kāds jauktos viņu iekšējās lietās, kaut arī šāda palīdzība viņiem būtu nepieciešama. Tikai retā ģimene piekristu, ka viņiem ir grūtības ar bērnu audzināšanu.
Latvijā jautājums par sociālajiem pedagogiem, kuriem jārūpējas par skolēnu sabiedrībā, viņa labsajūtu tajā, atrisināts tikai daļēji – profesiju klasifikātorā viņi ir iekļauti, skolas darbinieku štatu sarakstos arī, tomēr finansējums ir nepietiekams un pašreiz profesionālu sociālo pedagogu ir ļoti maz.
9.3. Pašvērtējums.
Prakses laikā iecerētais realizējās, izdevās veiksmīgi saprasties ar prakses vadītāju, gan ar skolas direktori, kura bija pretimnākoša un piekrita pieņemt praktikantu. Kopīgu valodu ar prakses vadītāju Indru Čiževsku atradu uzreiz. Kaut gan man grūtības saskarsmē ar cilvēkiem rodas ļoti reti un tad tikai viena iemesla dēļ, ka šajā cilvēkā ir kaut kas man nepieņemams vai nepatīkams, bet tas gadās reti. Pat nekad nav traucējusi komunikatīvā barjera. Lielākais gandarījums ir par to, ka neradās nekādas nesaskaņas ar prakses vadītāju.
Labprāt vēlētos izmēģināt veidot kādu pasākumu un mēģināt to novadīt. Kā arī vienkārši novērot kādu grupu vai klasi un uzrakstīt savus secinājumus un ieteikumus. Labprāt vēlētos sastrādāties arī ar skolotājiem. Un pēcāk novērtēt viņu attieksmi pret veidu kā pasniedzu sagatavotos materiālus.
Vairāk būtu jāpiestrādā pie turpmākajā darbā nepieciešamajiem metodiskajiem materiāliem. Un saskarsmē ar bērniem.
Tādas īstas problēmas neradās, tikai grūti nācās apvienojot darbu ar praksi, bet tas izdevās. Veiksmīgi saplānojot laiku kopīgi ar prakses vadītāju (saskaņojot darba grafikus).
Turpmāk vienīgi pievērstu daudz lielāku uzmanību praksei. Sagatavotu vairāk metodiskos materiālus.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties