Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
6,49
Ietaupījums:
1,17 (18%)
Cena ar atlaidi*:
5,32
Pirkt
Identifikators:858784
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
  Veselīgs uzturs    6
  Veselīga uztura ieteikumi pieaugušajiem    7
  Ogļhidrāti    9
  Olbaltumvielas un taukvielas    11
  Olbaltumvielas    14
  Šķiedrvielas (balastvielas)    15
  Vitamīni    16
  Minerālvielas    17
  Ūdens    18
  E vielas    19
  Uztura bagātinātāji    20
  Alerģijas    21
  Dienā ieteicamā enerģija un uzturvielu vidējā deva    22
  Organismam nepieciešamā enerģija atbilstoši fiziskās aktivitātes koeficientam un vecumam    23
  Sabalansēta uztura formula mūsu ģimenes jauniešiem vienai dienai    24
  Sabalansēta uztura formula mūsu ģimenes jauniešiem vienai dienai (turpinājums)    25
  Dienas ēdienkarte    27
  Pirmo brokastu uzturvērtības aprēķins Matīsam, Dāvim un Mairai    28
  Otro brokastu uzturvērtības aprēķins Matīsam, Dāvim un Mairai    29
  Pusdienu uzturvērtības aprēķins Matīsam, Dāvim un Mairai    30
  Vakariņu uzturvērtības aprēķins Matīsam, Dāvim un Mairai    31
  Ēdiena uzturvērtības aprēķins un rezultātu novērtējums Mairai    32
  Ēdiena uzturvērtības aprēķins un rezultātu novērtējums Matīsam un Dāvim    33
  Ēdienkartes uzturvērtības aprēķins 1 porcija    34
  Dienas ēdienkarte sievietei ar ierobežotiem naudas līdzekļiem    35
  Ēdienkartes uzturvērtības aprēķins 1 porcija (ar ierobežotiem līdzekļiem) - brokastis    36
  Ēdienkartes uzturvērtības aprēķins 1 porcija (ar ierobežotiem līdzekļiem) - pusdienas    37
  Ēdienkartes uzturvērtības aprēķins 1 porcija (ar ierobežotiem līdzekļiem) - vakariņas    38
  Secinājumi    39
Darba fragmentsAizvērt

Šobrīd, kad notiek straujš tehnoloģiskais progress, dzīves tempa paātrināšanās, visapkārt valda stress, piesārņojums un citi negatīvi aspekti, kas būtiski ietekmē cilvēku veselību, vairāk kā jebkad jārūpējas par veselīgu uzturu.
Par to, kas ir veselīgs uzturs, jau sen debatē un strīdas zinātnieki. Viedokļi ir mainīgi. Kādu brīdi tiek apgalvots viens, bet pēc laika pilnīgi pretējs viedoklis. Nenoliedzami, primārais ir cilvēka dzīves veids, kas arī ir dominējošais faktors, kāds tieši uzturs veselīgs konkrētajam cilvēkam. Tāpēc pasludināt kaut kādu viena veida ēdienkarti par visracionālāko ir gaužām aplami. Būtiska nozīme ir cilvēka dzīves vietai, fiziskajam noslogojumam, psiholoģiskajiem dzīves aspektiem, miegam un dažādiem citiem apstākļiem, kurus zinātne nenogurstoši pēta un sniedz jaunas vērtīgas atziņas.
Kopumā ir skaidrs, ka ikvienam cilvēkam ir jāieklausās savā ķermeņa pulkstenī, kas vēsta par derīgo un nederīgo tieši viņam. Lieliski ar šo uzdevumu tiek galā mazi bērni. Viņi nekad neēd savam organismam nepiemērotu uzturu, jo lieliski jūt, kas kurā brīdī tam vajadzīgs. Diemžēl pieaugušie ar savām iedibinātajām ēšanas tradīcijām bieži sabojā bērnu intuitīvo izjūtu, kas vairs neatgriežas. Turklāt mūsu daudzpusīgie neveselīgie, bet krāšņi iesaiņotie piedāvājumi, kas rotā veikalu plauktus bērna acu augstumā, šo dabisko izjūtu iznīcina vēl ātrāk. Krāšņi reklamētajiem našķiem nespēj pretoties pat pieaugušie, kuri lieliski apzinās to lietošanas negatīvās puses.
Mūsu uzdevums ir iemācīt saviem bērniem pamatprincipus, kuri laikam būs aktuāli vienmēr:
dažādība (daudzveidīgs uzturs, kas nodrošina organismu ar visām tam nepieciešamām uzturvielām),
līdzsvarotība (līdzsvars starp piegādāto uzturvielu daudzumiem un organisma vajadzībām konkrētos apstākļos),
mērenība (līdzsvars starp organismam piegādāto un patērēto enerģiju, nodrošinot optimālu ķermeņa masu),
drošība (samazina risku saslimt ar neveselīga uztura radītām slimībām).
Bet, lai mēs spētu kaut ko iemācīt, primārais ir tas, ko mēs ikdienā lietojam uzturā savā ģimenē un kādas ir mūsu ēšanas tradīcijas, jo no šīs pieredzes bērns veidos savu priekšstatu par šo tik nozīmīgo jomu savā dzīvē.
Veselīgs uzturs
Lai gan priekšstats par veselīgu uzturu pastāvīgi mainās, tomēr galvenie principi nu jau kādu laiku ir nemainīgi – ir noskaidrotas uzturvielas, kas atrodamas katrā produktā. Tās ir sadalītas grupās. Katrai uzturvielu grupai cilvēka organismā ir sava neaizstājama funkcija, tāpēc ir svarīgi uzturu dažādot, lai uzņemtu visu vajadzīgo. Lai gan atkarībā no norisēm cilvēka organismā konkrētā brīža vajadzības var būt nedaudz mainīgas, pamatprincipi saglabājas.
Uzturs – uzturlīdzekļu jeb pārtikas produktu kopums, kas nepieciešams normālām dzīvības norisēm cilvēka organismā.
(Latvija Republikas veselības ministrija. http://www.vm.gov.lv/?sadala=129)
Cilvēka lielākā vērtība ir veselība, kuras pamatā ir vairāki faktori, tai skaitā mērena fiziskā slodze, pareizs uzturs, atturēšanās no smēķēšanas un pārmērīgas alkohola lietošanas.
Veselīga uztura priekšnoteikumi ir:
Pavisam ir zināmas 40 dažādas uzturvielas, kuras var iedalīt sekojošās grupās:
olbaltumvielas,
tauki,
ogļhidrāti,
vitamīni,
minerālvielas.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Ģimenes uzturs”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/858784

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties