Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,49
Ietaupījums:
0,67 (15%)
Cena ar atlaidi*:
3,82
Pirkt
Identifikators:294102
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  4 – 7 gadu vecu bērnu raksturojums dažādu teoriju skatījumā    2
2.  5 – 7 gadus veca bērna psiholoģiskais raksturojums    3
3.  Ievads    8
4.  Novērojumi    9
5.  Novērojuma secinājumi    16
6.  Pētījuma procesa gaita    18
7.  Ieteikumi darbam ar E    19
8.  Izmantotās literatūras saraksts    21
Darba fragmentsAizvērt

1. 4 – 7 gadu vecu bērnu raksturojums dažādu teoriju skatījumā.

Psihosociāla, psihoanalītiskā teorija ( Ē. Eriksons)
Lokomotoriskā stadija
Šajā periodā vai nu nostiprinās bērna iniciatīva, vai arī parādās pastāvīga vainas apziņa. Ja pieaugušie netraucē bērnam fantazēt, rotaļāties, atbild uz viņa jautājumiem u.t.t., bērnā sāk veidoties iniciatīvas iedīgļi. Ja tiek pieprasīta bērna atkarība no pieaugušā, ierobežota autonomija, bērnā rodas vainas izjūta, var veidoties agresivitāte atriebība.

Kognitīvā teorija ( Ž. Piažē).
Pirms konceptuālā domāšana un intuitīvās inteliģences pakāpe.
Vārds kļūst par nosauktās lietas simbolu. Veidojas spontānas jūtas, spontānas sociālās mijattiecības, kurās bērns ir pakļaut pieaugušajiem. Bērna izpratni lielā mērā nosaka viņa uztvere. Viņam nepiemīt pieaugušajam raksturīgais loģiskās domāšanas process. Bērna valodai ir sociāla un egocentriska funkcija.

Pasaules attēlojuma sistēmas Dz. Brunera teorija.
Ikoniskā stadija.
Attīstība šajā periodā ir atkarīga no bērna sensorās attīstības un no spējas izmantot atkopojošus tēlus.

Bērna intelektuālās attīstības teorija ( L. Vagners, A. Zaparožec)
Galvenā kopīgā izziņas spēja ir netieša izziņas uzdevumu risināšana. Tā saistās ar spēju izmantot sensoros etalonus un uzskatāmi modelēt apkārtnē visbiežāk satopamās atsevišķās formas. Ir pierādīts, ka bērna izziņa spēju mērķtiecīga vadība sekmē bērna vispārējo intelektuālo attīstību.

Bērna personības attīstības teorija( l. Bežoviča, A. Ļeontjevs)
Parādās iekšējā pozīcija, kas rada vajadzību ieņemt jaunu vietu dzīvē, bērns sāk sevi izjust kā sociālu būtni. A. Ļeontjevs par galveno personības jaunveidojumu pirmsskolas vecumā uzskata motīvu pārkārtošanos, kas dod iespēju pārkārtot situatīvi radušās vēlmes citu uzdevumu sasniegšanai. Tā kā veidojas motīvu hierarhija, šis vecums ir laika posms, kas „faktiski veidojas personība”

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,33 €
Materiālu komplekts Nr. 1129768
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pedagoģiskā prakse”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/294102

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties