Nostiprinās skelets, locītavu saites un muskulatūra. Kustības kļūst labāk koordinētas. Lietderīgas ir rotaļas, kas sekmē fizisko attīstību. Šai vecumā bērns tiecas pēc rotaļu biedriem un kolektīvām rotaļām. “Fiziskā attīstība ir tikpat būtiska cilvēka psiholoģijas izpratnei kā personības vai izziņas attīstība, jo visi esam bioloģiskas būtnes un mūsu anatomiski fizioloģiskā attīstība bieži vien tieši proporcionāli ietekme personības izmaiņas un attīstību. Spēks bērnībā dubultojas laikā no trešā līdz vienpadsmitajam dzīves gadam.” (Špona,2006,22)
Šajā vecumā raksturīga liela kustību aktivitāte, augšana, koordinācijas spēju pilnveidošanās. Pēc fiziskās jomas izpētes var secināt, ka šajā grupā bērniem ir diez gan vidēji attīstīta izjust mūziku, kustības ritmu, vidēji atdarina kustības un ritmu. (Zelmenis,2000, 64)
Salīdzinoši vidēji ir attīstīta lielākai daļai grupas bērnu sīkā pirkstu muskulatūra. Nepieciešams ieguldīt darbu grupas pedagogiem, lai tas uzlabotos.
Grupa sadalās gandrīz uz pusēm veicot secinājumus par to kā bērni prot turēt rakstāmpiederumus, darba rīkus. Viena puse grupas ļoti labi prot darboties ar darba rīkiem un rakstāmpiederumiem, otra puse daļēji to prot. Protams, ar pedagogu palīdzību laika gaitā viss uzlabosies. Dažiem tika novērots nepareizs satvēriens. Roku sīkas muskulatūras gandrīz visiem bērniem daļēji attīstīta, daudzi bērni neatceras ņemt galda piederumus un rakstāmpiederumus pareizi. Tika pēc skolotājas atgādinājuma bērni ņem otiņu, zīmuli vai karoti pareizi. Bērniem grūti griezt ar šķērēm, precīzi nokrāsot malu, līmēt papīra aplikācijas. Daži bērni zīme ar kreiso roku.
Iespējams ir tik lielas atšķirības vērtējot bērnu prasmes fiziskā jomā, jo bērni šajā grupā atšķiras vecumā līdz pat sešiem mēnešiem. Iespējams, tāpēc ir tik krasas atšķirības bērnu vidū.
Pamatojoties uz rezultātiem, izvirzu personības attīstībai sekojošus uzdevumus fiziskās jomas attīstībai, balsoties uz pirmsskolas izglītības vadlīnijām.
…