Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
5,99
Ietaupījums:
1,02 (17%)
Cena ar atlaidi*:
4,97
Pirkt
Identifikators:852404
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1. Sociālā darba teoriju veidošanās priekšnosacījumi, teoriju iedalījums un veidi.
Kad tiek diskutēts par jaunās prakses teorijām ir jāvadās pēc 8 kritērijiem :
1) idejas patiešām ir jaunas un nav pārveidotas no iepriekšējām zināšanām, pielietojot tikai jaunu terminoloģiju;
2)lai idejas dod jaunas atklāsmes nozīmīgas indivīda sociālās dzīves aspektos, klientu grupās vai vides sociālo sistēmu aspektos (es, man, starppersonu attiecības, mezo - institucionālais);
3)vai sistēma par kuru runā teorija ir noteikta kā profesijai svarīga un pielietojama;
4)vai jaunā ideja tiek atbalstīta ar empīriski testētām zināšanām;
5)vai intervence, kas parādās teorijās ir ētiska;
6)intervenci un konceptus var apgūt, izprast, kā arī pielietot kā profesijas svarīgus komponentus;
7)lai konkrētas sistēmas adresāts ir plaši pielietojams praksē un tas nozīmē, ka teorētiski ir jāpamato pielietojums šajā sistēmā;
8)teorija ir akceptēta konkrētā profesijā.

Soc. darba teoriju rašanās ir saistīta ar:
1) apkārtējo lietu, procesu, parādību sakārtošanu ( sociālajam darbam vēsturiski attīstoties radās nepieciešamība atbildēt uz dažādiem jautājumiem, kas saistīti ar sociālo problēmu veidošanās indivīda, grupas un kopienas līmenī);
2) nepieciešams pievērsties cilvēku uzvedību veidojošo faktoru analīzei (klients);
3) bija nepieciešamība izprast sociālo problēmu veidošanos konkrētā sociālā situācijā;
4) vēlme uzlabot sociālos pakalpojumus un to kvalitāti (pilnveido, piemēram, dienas centrs);
5) teorijas saturu vērtību modeļus, kas ietekme soc. darbinieka un klienta attiecības;

Sociālā darba teoriju iedalījums no vēsturiskā skatījuma:
1) pamata teorijas: a) aprakstošās – apraksta, kas notiek mums apkārt; b) izskaidrošās – kāpēc tā tas notiek;
2) pakārtotas: a) palīdzošās – palīdz kaut ko paredzēt, sagaidīt; b) iejaukšanās jeb intervences – ar kuru palīdzību kaut ko maina, piemēram, kognitīvi-biheiviorālā.
Teoriju veidi:
1) individuāli orientētas teorijas (kognitīvi-biheiviorālā, problēmu orientēta, uz klientu centrēta, krīzes teorija);
2) uz institūcijām vērstās teorijas (funkcionālisma, strukturālā, soc. attīstības, radikālā);
3) teorijas, kas pēta līdzsvaru starp indivīdu un institūciju (sistēmteorija, uz mērķi centrēta, ekoloģiskā teorija). …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,40 €
Materiālu komplekts Nr. 1116300
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sociālā darba teorijas un metodes”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/852404

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties