Ekonomiskie, politiskie, tehniskie un dabas faktori pieskaitāmi pie vispārējiem netieši ietekmējošiem pircēja rīcību, veidojot labvēlīgu vai arī ne īpaši labvēlīgu vidi uzņēmumiem, tirgus attīstībai un atbilstoši – arī pircēja lēmumam par pirkumu. Visuzskatāmāk šī ietekme vērojama ekonomikas cikla polārajos posmos – krīzes un uzplaukuma fāzē.
Politiskā vide var ietekmēt sociālās grupas, to attīstību un līdz ar to arī pircēju izvēli un rīcību tirgū. Politika ir tik cieši saistīta ar ekonomiku, ka reizēm grūti atšķirt faktoru prioritāti. Tehnikas un tehnoloģiju attīstība ietekmē gan vajadzības, gan sociālās attiecības. Piemēram, veidojas jaunas cilvēku grupas ar tā dēvēto „digitālo” dzīvesveidu, t.i., orientēšanās jaunajās informācijsa tehnoloģijās un ar tām saistītajos produktos.
Dabas faktori, ieskaito klimatu, dabas resursus, ekoloģiskās u.c. problēmas, ietekmē uzņēmuma darbību, jo ražošanas procesā jāievēro gan ekoloģiskie standarti, gan patērētāju vajadzības.
Sociālie un kultūras faktori tieši ietekmē patērētāja rīcību, tiem ir arī noteikta klasifikācija.
Ko nozīmē cilvēka dzīvesveids un kā var izveidot ar to saistītus mārketinga pētījumus?
Vienas un tās pašas sociālās grupas, kultūras līmeņa un profesionālās piederības cilvēkiem var būt samērā atšķirīgs dzīvesveids.