Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,63 (18%)
Cena ar atlaidi*:
2,86
Pirkt
Identifikators:448230
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.10.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

20. Pozitīvisms izglītībā
Sākot ar Renesansi, cilvēks pats kļūst par vērtību, izglītība tiek uzskatīta par viņa pašattīstības, iesaistīšanās, ienākšanas paņēmienu kultūrā, pasaulē un saskarsmē ar citiem cilvēkiem. Izglītība kļūst par sava tēla, personības veidošanas paņēmienu. Pie kam kultūras tēls projicējas uz izglītībā izmantojamo saturu, organizāciju un metodēm. Reformācija priekšstatu pamatā par audzināšanu bija kopienas ideāls, kas sev pakļauj personību. Reformācijas pedagoģiskais ideāls bija cilvēks, kas māk strādāt kopā ar citiem cilvēkiem, kas ciena fizisko darbu, sludina kristietības ideālus, pirmkārt jau kopības un darba mīlestības ideālus.
Apgaismības laikmetā, tāpat kā Renesanses laikmetā, sakarā ar humānisma ideju nostiprināšanos rodas personības kopējās attīstības koncepcijas, kas galvenokārt orientētas uz cilvēka gribas un prāta audzināšanu, un notiek mēģinājumi tās realizēt:
• to apliecina V. de Feltresa “Prieka skola”, kurā bērnam ir iespēja fiziski un garīgi brīvi attīstīties;
• Ž. Ž. Russo brīvās audzināšanas teorija, kas piedāvāja bērna attīstībā sekot viņa pilnīgās dabas spontānajām izpausmēm;
• I. Pestalocija idejas par pilnīgu cilvēka, kas formējas, visu būtības spēku attīstību, iesaistot tos aktīvajā dzīvības procesu norisē.
Šīs progresīvās idejas kļuva par teorētisko pamatojumu tādiem pedagoģijas virzieniem kā Jaunās skolas Francijā, Šveicē, elitārās skolas ASV, Vācijā, Austrijā. Šo virzienu piekritēji bērna izglītību un audzināšanu saistīja ar dabisku, brīvu attīstību, ar dabiskām, piemēram, ģimeniskām attiecībām starp bērniem un pieaugušajiem. Pakāpeniski ideja par viengabalainas cilvēka personības attīstību, par cilvēka atgriešanu sev pašam, ideja, kurai bija vispārcilvēciska jēga un vispārcilvēciska vērtība, kļūst par dominējošo pedagoģijā. Šodien tā nosaka mūsdienīgās izglītības saturu.


Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,09 €
Materiālu komplekts Nr. 1344475
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Laika posms no humānisma laikmeta līdz klasiskajam periodam”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/448230

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties